mares

Zvýšení cetanového čísla

96 posts in this topic

Navazuji na minulé téma týkající se doporučení paliva.U moderních, dieselových motorů je velice důležitá kvalita paliva, jelikož se může zkrátit životnost vstřikovacího systému včetně čerpadla.I při používání paliva s nadstandartní kvalitou (např.V-Power Diesel) nikdy není zaručené správné cetanové číslo.Norma udává č.51, což je minimum.Nové motory potřebují vyšší hodnotu pro větší čistotu vstřikovacího systému, lepší spalování, snížení pěnivosti, zlepšení mazivosti atd.Při zakoupení běžné nafty lze zvýšit přidáním aditiva cetanové číslo o 2 až 5 bodů.Při testech s takto upraveným palivem bylo dosaženo úspory paliva o 5,7% a to nemluvím o prodloužení životnosti čerpadla a vstřikovačů.:roker

[upravil dne 22.5.2007 mares]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Před časem jsem se zmínil o probíhajících testech aditiv do motorové nafty a nyní po jejich ukončení sděluji výsledky.

Takže, na prvním místě po splnění všech ukazatelů se umístilo aditivum od českého výrobce VIF s názvem

SUPER DIESEL ADITIV

Druhé místo patří firmě CASTROL s názvem

CASTROL TDA

Další důvod ke koupi českých výrobků.:potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ještě by to chtělo zveřejnit zdroj informací. Docela obsáhle a myslím i zasvěceně o tom píší (včetně testů a tabulek ) v časopise AUTODIESEL č.6. Pro mě to má cenu především, že se aditiva testovaly v Ústavu paliv a maziv. Já používám aditiva od koupě mého vozu, používám Castrol TDA, ale možná přejdu na VIF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testy těchto aditiv probíhaly v akreditované laboratoři Ústavu paliv a maziv a.s., který je renomovanou institucí v oblasti zkušebnictví ropných výrobků.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xantik

A jak se umístil Bishop Originál, hodně lidí si ho chválí?? Jak je na tom??

Netestovali ho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testovaná aditiva a pořadí umístění:

1) VIF Super Diesel Aditiv Letní- splnil všechny zadané ukazatele

2) Castrol TDA Aditiv

3) Ekolube Diesel Aditiv

4) STP Diesel Treatment

5) Stanadyne Performance Formula

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aditivujte, aditivujte potom to lépe jede a motor si jenom chrochtá.:mrk:mrk:mrk:mrk:mrk:mrk:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jeník

Aditivujte, aditivujte potom to lépe jede a motor si jenom chrochtá.:mrk:mrk:mrk:mrk:mrk:mrk:mrk[/quote

Pravdu máš!!:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som sa na to aditivum od VIF pýtal ale nič o takejto značke nevedia aspoň Novom Meste n. Váhom, ak ho niekto na Slovenku kupuje poraďte kde?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lamancha

Je to běžně u každé benzínky? Popř. kde v Brně?

V Brně to mají na Vídeňské, jak je Ferona (vysoká budova vedle Intersparu), tak v nižší části je prodejna autodílů (asi auto štangl).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mares

Testovaná aditiva a pořadí umístění:

1) VIF Super Diesel Aditiv Letní- splnil všechny zadané ukazatele

2) Castrol TDA Aditiv

3) Ekolube Diesel Aditiv

4) STP Diesel Treatment

5) Stanadyne Performance Formula

Tak jsem si koupil ten časopis a byl jsem opravdu hodně překvapen jak moc byl Castrol špatnej proti tomu od VIF.

Sice skončil na druhým místě ale účinnost na zlepšení mazivosti absolutně žádná,proti rezavění jen minimální.

Abych napsal všechno takže ten Castrol zvyšuje cetanový číslo a snižuje pěnivost nafty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2doktor,

taky jsem se divil jak některé výrobky se schovávají kvalitou za značku a kvalita nikde.

Nyní zkouším na mém vozidle VIF.

Žil jsem v omylu, že výrobce je z Čech, ale na plechovce je uveden výrobce LANG CHEMIE, Rakousko (STOP TEMELIN) a VIF je pouze dodavatel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mares

2doktor,

taky jsem se divil jak některé výrobky se schovávají kvalitou za značku a kvalita nikde.

Nyní zkouším na mém vozidle VIF.

Žil jsem v omylu, že výrobce je z Čech, ale na plechovce je uveden výrobce LANG CHEMIE, Rakousko (STOP TEMELIN) a VIF je pouze dodavatel.

No ono je to trochu složitejší s tím výrobcem výrobcem jak píšou tady http://www.vif.cz/profil.htm ale původ je určitě v Rakousku.

Mě na tom testu nejvíc potěšilo že jsem hned po koupi HDi, na radu známýho přešel právě kvůli mazivosti nafty a háklivosti HDi na ní po mnoha letech se starým dieslem od toho Castrolu k VIFu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HDI motory jsou háklivé na kvalitu nafty a aditivum jim jenom prospívá.Jediné co bych výrobci aditiva VIF vytknul je to nepraktické dávkování.CASTROL to má lepší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.