lubber Odesláno 11. únor 2007 Sdílet Odesláno 11. únor 2007 Dnes jsem měnil píchlou zadní gumu a když jsem ji utahoval, tak jsem si všimnul, že se při utahování trochu viklá.Tak jsem to zkusil jenom rukama a když trochu víc zaberu tak se viklá, odhaduju to tak o půl až jeden milimetr.Pak jsem zkoušel druhé zadní kolo a to je úplně stejný případ.Přední to ale nedělají.Co to může být? Stabilizační tyčky? Moc tomu nerozumím, tak se ptám. Může to být nebezpečné? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 11. únor 2007 Sdílet Odesláno 11. únor 2007 a) Když dáš ruce na přední a zadní okraj kola a viklá? b) Nebo když dáš ruce na horní okraj kola (dolní je na zemi) a viklá? Jestli za a), tak jsou to vodorovné tyčky, každá asi za 700, hodina práce výměna, a NEZAPOMEŇ PAK UdĚLAT GEOMETRII přední a ZADNÍ NÁPRAVY. Nebezpečné to může být, auto nesedí a můžeš skončit v příkopě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubber Odesláno 11. únor 2007 Autor Sdílet Odesláno 11. únor 2007 Tak jsem nelenil a hned jsem to testnul. Za a) je to tutově, ale skoro se mi zdá, že i b) je správně. Ale možná ,že za to jenom moc lomcuju. No tak to bude asi návštěva v servisu. A ještě jeden hloupej dotaz. Proč se musí dělat geometrie i předku, když ba se měnily tyčky jen na zadku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 11. únor 2007 Sdílet Odesláno 11. únor 2007 Geometrie se u 406 dělá vždycky komplet, nejprve zadek, a pak předek. Jen jsem chtěl zdůraznit, aby ti někdo neudělal jen předek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubber Odesláno 11. únor 2007 Autor Sdílet Odesláno 11. únor 2007 No, budu doufat,že v servisu to vědí. Čekaj mě i jiné věci, tak dohromady to bude řacha.Ale co, vozíme se v tom celá rodina, tak ať je to v cajku. A dík za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 11. únor 2007 Sdílet Odesláno 11. únor 2007 Pokud by to viklalo i svisle, tak by to byla vůle v uložení ramen. Ale to bývá zřídka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GUT Odesláno 11. únor 2007 Sdílet Odesláno 11. únor 2007 na 100% to jsou vodorovné tyčky stabilizátoru nedávno jsem je měnil a ty svislé jsem neudělal a ted mi to rachotí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zipík Odesláno 12. únor 2007 Sdílet Odesláno 12. únor 2007 Jojo doporucuje se menit obe zaroven;)A hlavne udelat tu geometrii.Taky me to ceka:( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matony Odesláno 12. únor 2007 Sdílet Odesláno 12. únor 2007 Ako to tu čítam, tak zisťujem, že presne tento problém mám aj ja. Posledne sa mi zdalo, že pri cca. 80 km/hod. a mokru ma začal predbiehať zadok auta.... Dnes som si zisťoval cenu a FEBI vychádza niečo okolo 900,-Sk za kus. Ešte raz dík všetkým za tento príspevok...... :potlesk:potlesk:potlesk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alekk Odesláno 13. únor 2007 Sdílet Odesláno 13. únor 2007 Co to? Co to tu čtu? Dělá se geometrie i na zadní nápravě na P406 rv. 96 také??? Kde se na zadní nápravě šteluje geometrie??? Mám jedno kolo šikmo dovnitř auta, jako by mi zadní kola tvořili Ačko...to se tim také dá nastavit, nebo se musí vyměnit ta stabilizační tyčka??? S tou geometrií zadku...to ještě musim prodejchnout, jezdim si autem rok, a vůbec o tom netuším!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
daja535 Odesláno 13. únor 2007 Sdílet Odesláno 13. únor 2007 jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol. jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to . jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy . daja535 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alekk Odesláno 13. únor 2007 Sdílet Odesláno 13. únor 2007 Původně zaslal: daja535 jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol. jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to . jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy . daja535 Žeře gumy, odskakuje:) Už jsem objednanej na geometrii. Tou tyčkou se mi kolo nenarovná z tvaru A? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 13. únor 2007 Sdílet Odesláno 13. únor 2007 Původně zaslal: Alekk Původně zaslal: daja535 jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol. jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to . jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy . daja535 Žeře gumy, odskakuje:) Už jsem objednanej na geometrii. Tou tyčkou se mi kolo nenarovná z tvaru A? Kola u 406 jsou normálně trochu do A, při pohledu zezadu auta (vrch kola je víc doprostřed auta, spodek je víc mimo auta). Jedná se o odklon, který zlepšuje stabilitu. Tento odklon musí být symetrický - koukni na ostatní 406-ky. O čem se tady bavíme, je sbíhavost, tedy předek kola je dovnitř auta a zadek kola je ven - kola (při pohledu shora) míří k sobě. Toto ovlivňují ty vodorovné tyčky a jejich seřizovací excentry. Sbíhavost má být asi 0,9 mm na každé kolo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alekk Odesláno 13. únor 2007 Sdílet Odesláno 13. únor 2007 Původně zaslal: P607Olda Původně zaslal: Alekk Původně zaslal: daja535 jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol. jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to . jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy . daja535 Žeře gumy, odskakuje:) Už jsem objednanej na geometrii. Tou tyčkou se mi kolo nenarovná z tvaru A? Kola u 406 jsou normálně trochu do A, při pohledu zezadu auta (vrch kola je víc doprostřed auta, spodek je víc mimo auta). Jedná se o odklon, který zlepšuje stabilitu. Tento odklon musí být symetrický - koukni na ostatní 406-ky. O čem se tady bavíme, je sbíhavost, tedy předek kola je dovnitř auta a zadek kola je ven - kola (při pohledu shora) míří k sobě. Toto ovlivňují ty vodorovné tyčky a jejich seřizovací excentry. Sbíhavost má být asi 0,9 mm na každé kolo. Autíčko už se servisuje, teď mě přivezli z5 do práce. Hnedka jsem koupil nový zimní, měl jsem je na vnitřní totáč sjetý Levé kolo oproti pravému je víc sjetý, ale také PRÁVĚ, že je víc (vršek kola) dovnitř než levé...tak doufám, že se to srovná Ale každopádně díky za ifno všem! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 13. únor 2007 Sdílet Odesláno 13. únor 2007 Na vršek kola to asi nebude mít vliv:myslim, to se asi seřizuje něčím jiným. Máš to po bouračce? Protože jsem se ještě při provozu nesetkal s potřebou nastavovat odklon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alekk Odesláno 13. únor 2007 Sdílet Odesláno 13. únor 2007 To nevím zda-li bylo autí havarovaný, ode mne ne, jde vůbec nějak nastavit odklon? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 13. únor 2007 Sdílet Odesláno 13. únor 2007 odklon kola se steluje, myslim ze na nej bude mit i vliv horniho ulozeni tlumice, pokud by bylo treba nejaky vymackany, mohlo by podle me byt i spatne odkloneny kolo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alekk Odesláno 14. únor 2007 Sdílet Odesláno 14. únor 2007 Tak auto z5 ze servisu, zadní náprava na hodnotách před servisem sbíhavost cca 5mm na obou kolách, dělalo to nehezký věci s penumatikama! Hnedka jsem koupil nový...teď auto o lehké poznání jede klidněji při přímé jízdě! Před tím, asi jsem se nepatrně pral s volantem, pořád to chtělo někam jinam jet, no asi se není čemu divit:papa Takže díky za info!!! Opravdu odklon kola geometrie moc nezachránila, servismani, říkali, že je to ještě v rozumnejch mezích, ale to levé mám stále trochu víc dovnitř, než pravé, zkusím mrknout na ten tlumic nahoře....jinak na u ramene asi žádné podobné tajné štelování není? Že by i ložisko mohlo způsobit odklon, jako na 405tkách? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 14. únor 2007 Sdílet Odesláno 14. únor 2007 Podle mně na odklon tlumič nemá vliv. Jestli servismani říkali, že je to v rozumných mezích tak bych to neřešil. Kolik naměřili, a kolik je povolená tolerance? Předpokládám, že máš od geometrie protokol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alekk Odesláno 14. únor 2007 Sdílet Odesláno 14. únor 2007 Protokol mám v autě, ale tuším že tam bylo kolem 2° trochu přes...asi bych to taky viděl to moc neřešit..uvidim, jestli se mi nebude z toho sjíždět pneu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.