Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

vůle v zadních kolech


lubber

Recommended Posts

Dnes jsem měnil píchlou zadní gumu a když jsem ji utahoval, tak jsem si všimnul, že se při utahování trochu viklá.Tak jsem to zkusil jenom rukama a když trochu víc zaberu tak se viklá, odhaduju to tak o půl až jeden milimetr.Pak jsem zkoušel druhé zadní kolo a to je úplně stejný případ.Přední to ale nedělají.Co to může být? Stabilizační tyčky? Moc tomu nerozumím, tak se ptám. Může to být nebezpečné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a) Když dáš ruce na přední a zadní okraj kola a viklá?

b) Nebo když dáš ruce na horní okraj kola (dolní je na zemi) a viklá?

Jestli za a), tak jsou to vodorovné tyčky, každá asi za 700, hodina práce výměna, a NEZAPOMEŇ PAK UdĚLAT GEOMETRII přední a ZADNÍ NÁPRAVY.

Nebezpečné to může být, auto nesedí a můžeš skončit v příkopě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem nelenil a hned jsem to testnul. Za a) je to tutově, ale skoro se mi zdá, že i b)

je správně. Ale možná ,že za to jenom moc lomcuju. No tak to bude asi návštěva v servisu.

A ještě jeden hloupej dotaz. Proč se musí dělat geometrie i předku, když ba se měnily tyčky jen

na zadku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako to tu čítam, tak zisťujem, že presne tento problém mám aj ja.

Posledne sa mi zdalo, že pri cca. 80 km/hod. a mokru ma začal predbiehať zadok auta....

Dnes som si zisťoval cenu a FEBI vychádza niečo okolo 900,-Sk za

kus.

Ešte raz dík všetkým za tento príspevok......:potlesk :potlesk:potlesk:potlesk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co to? Co to tu čtu? Dělá se geometrie i na zadní nápravě na P406 rv. 96 také??? Kde se na zadní nápravě šteluje geometrie??? Mám jedno kolo šikmo dovnitř auta, jako by mi zadní kola tvořili Ačko...to se tim také dá nastavit, nebo se musí vyměnit ta stabilizační tyčka???

S tou geometrií zadku...to ještě musim prodejchnout, jezdim si autem rok, a vůbec o tom netuším!!!:o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: daja535

jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol.

jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to .

jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy .

daja535

Žeře gumy, odskakuje:) Už jsem objednanej na geometrii. Tou tyčkou se mi kolo nenarovná z tvaru A?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Alekk

Původně zaslal: daja535

jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol.

jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to .

jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy .

daja535

Žeře gumy, odskakuje:) Už jsem objednanej na geometrii. Tou tyčkou se mi kolo nenarovná z tvaru A?

Kola u 406 jsou normálně trochu do A, při pohledu zezadu auta (vrch kola je víc doprostřed auta, spodek je víc mimo auta). Jedná se o odklon, který zlepšuje stabilitu. Tento odklon musí být symetrický - koukni na ostatní 406-ky.

O čem se tady bavíme, je sbíhavost, tedy předek kola je dovnitř auta a zadek kola je ven - kola (při pohledu shora) míří k sobě. Toto ovlivňují ty vodorovné tyčky a jejich seřizovací excentry. Sbíhavost má být asi 0,9 mm na každé kolo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: P607Olda

Původně zaslal: Alekk

Původně zaslal: daja535

jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol.

jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to .

jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy .

daja535

Žeře gumy, odskakuje:) Už jsem objednanej na geometrii. Tou tyčkou se mi kolo nenarovná z tvaru A?

Kola u 406 jsou normálně trochu do A, při pohledu zezadu auta (vrch kola je víc doprostřed auta, spodek je víc mimo auta). Jedná se o odklon, který zlepšuje stabilitu. Tento odklon musí být symetrický - koukni na ostatní 406-ky.

O čem se tady bavíme, je sbíhavost, tedy předek kola je dovnitř auta a zadek kola je ven - kola (při pohledu shora) míří k sobě. Toto ovlivňují ty vodorovné tyčky a jejich seřizovací excentry. Sbíhavost má být asi 0,9 mm na každé kolo.

Autíčko už se servisuje, teď mě přivezli z5 do práce. Hnedka jsem koupil nový zimní, měl jsem je na vnitřní totáč sjetý:)

Levé kolo oproti pravému je víc sjetý, ale také PRÁVĚ, že je víc (vršek kola) dovnitř než levé...tak doufám, že se to srovná:)

Ale každopádně díky za ifno všem!:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto z5 ze servisu, zadní náprava na hodnotách před servisem sbíhavost cca 5mm na obou kolách, dělalo to nehezký věci s penumatikama! Hnedka jsem koupil nový...teď auto o lehké poznání jede klidněji při přímé jízdě!:super

Před tím, asi jsem se nepatrně pral s volantem, pořád to chtělo někam jinam jet, no asi se není čemu divit:papa

Takže díky za info!!!:papa

Opravdu odklon kola geometrie moc nezachránila, servismani, říkali, že je to ještě v rozumnejch mezích, ale to levé mám stále trochu víc dovnitř, než pravé, zkusím mrknout na ten tlumic nahoře....jinak na u ramene asi žádné podobné tajné štelování není? Že by i ložisko mohlo způsobit odklon, jako na 405tkách?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...