Sign in to follow this  
Followers 0
lubber

vůle v zadních kolech

36 posts in this topic

Dnes jsem měnil píchlou zadní gumu a když jsem ji utahoval, tak jsem si všimnul, že se při utahování trochu viklá.Tak jsem to zkusil jenom rukama a když trochu víc zaberu tak se viklá, odhaduju to tak o půl až jeden milimetr.Pak jsem zkoušel druhé zadní kolo a to je úplně stejný případ.Přední to ale nedělají.Co to může být? Stabilizační tyčky? Moc tomu nerozumím, tak se ptám. Může to být nebezpečné?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a) Když dáš ruce na přední a zadní okraj kola a viklá?

b) Nebo když dáš ruce na horní okraj kola (dolní je na zemi) a viklá?

Jestli za a), tak jsou to vodorovné tyčky, každá asi za 700, hodina práce výměna, a NEZAPOMEŇ PAK UdĚLAT GEOMETRII přední a ZADNÍ NÁPRAVY.

Nebezpečné to může být, auto nesedí a můžeš skončit v příkopě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem nelenil a hned jsem to testnul. Za a) je to tutově, ale skoro se mi zdá, že i b)

je správně. Ale možná ,že za to jenom moc lomcuju. No tak to bude asi návštěva v servisu.

A ještě jeden hloupej dotaz. Proč se musí dělat geometrie i předku, když ba se měnily tyčky jen

na zadku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geometrie se u 406 dělá vždycky komplet, nejprve zadek, a pak předek. Jen jsem chtěl zdůraznit, aby ti někdo neudělal jen předek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, budu doufat,že v servisu to vědí. :mrk Čekaj mě i jiné věci, tak dohromady to bude řacha.Ale co, vozíme se v tom celá rodina, tak ať je to v cajku. A dík za radu.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 100% to jsou vodorovné tyčky stabilizátoru nedávno jsem je měnil a ty svislé jsem neudělal a ted mi to rachotí

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako to tu čítam, tak zisťujem, že presne tento problém mám aj ja.

Posledne sa mi zdalo, že pri cca. 80 km/hod. a mokru ma začal predbiehať zadok auta....

Dnes som si zisťoval cenu a FEBI vychádza niečo okolo 900,-Sk za

kus.

Ešte raz dík všetkým za tento príspevok......:potlesk :potlesk:potlesk:potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to? Co to tu čtu? Dělá se geometrie i na zadní nápravě na P406 rv. 96 také??? Kde se na zadní nápravě šteluje geometrie??? Mám jedno kolo šikmo dovnitř auta, jako by mi zadní kola tvořili Ačko...to se tim také dá nastavit, nebo se musí vyměnit ta stabilizační tyčka???

S tou geometrií zadku...to ještě musim prodejchnout, jezdim si autem rok, a vůbec o tom netuším!!!:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol.

jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to .

jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy .

daja535

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: daja535

jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol.

jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to .

jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy .

daja535

Žeře gumy, odskakuje:) Už jsem objednanej na geometrii. Tou tyčkou se mi kolo nenarovná z tvaru A?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Alekk

Původně zaslal: daja535

jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol.

jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to .

jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy .

daja535

Žeře gumy, odskakuje:) Už jsem objednanej na geometrii. Tou tyčkou se mi kolo nenarovná z tvaru A?

Kola u 406 jsou normálně trochu do A, při pohledu zezadu auta (vrch kola je víc doprostřed auta, spodek je víc mimo auta). Jedná se o odklon, který zlepšuje stabilitu. Tento odklon musí být symetrický - koukni na ostatní 406-ky.

O čem se tady bavíme, je sbíhavost, tedy předek kola je dovnitř auta a zadek kola je ven - kola (při pohledu shora) míří k sobě. Toto ovlivňují ty vodorovné tyčky a jejich seřizovací excentry. Sbíhavost má být asi 0,9 mm na každé kolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Původně zaslal: Alekk

Původně zaslal: daja535

jistě že zadek taky , právě tou tyčkou na excentru se to seřizuje , jako sbíbavost a rozbíhavist zadních kol.

jak se udělá geometrie zadku ,tak potom předek a je to .

jinak byto různě odskakovalo a žralo gumy .

daja535

Žeře gumy, odskakuje:) Už jsem objednanej na geometrii. Tou tyčkou se mi kolo nenarovná z tvaru A?

Kola u 406 jsou normálně trochu do A, při pohledu zezadu auta (vrch kola je víc doprostřed auta, spodek je víc mimo auta). Jedná se o odklon, který zlepšuje stabilitu. Tento odklon musí být symetrický - koukni na ostatní 406-ky.

O čem se tady bavíme, je sbíhavost, tedy předek kola je dovnitř auta a zadek kola je ven - kola (při pohledu shora) míří k sobě. Toto ovlivňují ty vodorovné tyčky a jejich seřizovací excentry. Sbíhavost má být asi 0,9 mm na každé kolo.

Autíčko už se servisuje, teď mě přivezli z5 do práce. Hnedka jsem koupil nový zimní, měl jsem je na vnitřní totáč sjetý:)

Levé kolo oproti pravému je víc sjetý, ale také PRÁVĚ, že je víc (vršek kola) dovnitř než levé...tak doufám, že se to srovná:)

Ale každopádně díky za ifno všem!:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na vršek kola to asi nebude mít vliv:myslim, to se asi seřizuje něčím jiným. Máš to po bouračce? Protože jsem se ještě při provozu nesetkal s potřebou nastavovat odklon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nevím zda-li bylo autí havarovaný, ode mne ne, jde vůbec nějak nastavit odklon?:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

odklon kola se steluje, myslim ze na nej bude mit i vliv horniho ulozeni tlumice, pokud by bylo treba nejaky vymackany, mohlo by podle me byt i spatne odkloneny kolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak auto z5 ze servisu, zadní náprava na hodnotách před servisem sbíhavost cca 5mm na obou kolách, dělalo to nehezký věci s penumatikama! Hnedka jsem koupil nový...teď auto o lehké poznání jede klidněji při přímé jízdě!:super

Před tím, asi jsem se nepatrně pral s volantem, pořád to chtělo někam jinam jet, no asi se není čemu divit:papa

Takže díky za info!!!:papa

Opravdu odklon kola geometrie moc nezachránila, servismani, říkali, že je to ještě v rozumnejch mezích, ale to levé mám stále trochu víc dovnitř, než pravé, zkusím mrknout na ten tlumic nahoře....jinak na u ramene asi žádné podobné tajné štelování není? Že by i ložisko mohlo způsobit odklon, jako na 405tkách?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mně na odklon tlumič nemá vliv.

Jestli servismani říkali, že je to v rozumných mezích tak bych to neřešil. Kolik naměřili, a kolik je povolená tolerance? Předpokládám, že máš od geometrie protokol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protokol mám v autě, ale tuším že tam bylo kolem 2° trochu přes...asi bych to taky viděl to moc neřešit..uvidim, jestli se mi nebude z toho sjíždět pneu...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.