Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

telota motoru ted v zime


kmil

Recommended Posts

PLS kolik mate ted v zime na sve 206 teplotu na budiku na pristrojovce?Ta myslim ukazuje teplotu vody,že?Já mám P206 1,4i rv2001 a teplota kolisa 80-85 stupnu,ale spise k te 80.Kdyz bylo ale auto nove,tak mam pocit ze teplota se drzela jak v zime tak v lete na 89 stupnich,ale jist si nejsem.Akorad je me divny,ze po ohrati auta kdy je teplota vystoupa na 80,tak sahnu na chladic a je teply a pritom termostat na velky okruch otvira az pri 89 stupnich(to mam i overeno v kastrolku na varici ;) ).Tak myslite,ze me zacal spatne ukazovat telomer nebo cidlo pro ten teplomer?

[upravil dne 10.2.07 kmil]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nevím zda servisní program nekecá,protože zatím mi všichni říkali,že mají 89 či 90 stupnu a zní to i logicky,když termostat otvíra při 89.A to jestě když mám otevřený trermostat (teplej chladic) a telota na budiku jen kolem 80stupnu,tak je to divne.Termostat je novy a kontrolovany,takže leda ten ukazatel teploty nebo čidlo ukazuje blbost asi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chladicí kapalina je prý neměnná.Já ji neměnil určitě,jestli na ročních prohlídkách to nevím,ale myslím že ne.Termostat jsem kupoval nový přímo u Peugeota,ale s tím starým to bylo úplně stejný.Můj názor je ten,že asi teploměr ukazuje špatně,protože když je teplý chladič,tak to znamená,že je tam teplota 89 stupňů nebo o něco málo víc a přitom to ukazuje na palubce cca 80 stupnu.Asi zkusím nechat vyměnit čidlo toho teploměru,ale nevím kdy.Kdybych věděl který to je,tak si to asi zkusím vyměnit sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite nemenna nieje, niekde v manuali som cital, ze sa meni po 5, alebo 6-tick rokoch.

Akym teplomerom si meral ten termostat? Mozno by stalo zato odmerat a porovnat teplotu snimaca. Inak mam motor 1.1, ale konstrukce su to rovnake motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplomerem jsem meril pouze termostat v hrnci na varici kdy otvira,to jsem meril 2-mi kalibrovanymi digitalnimi teplomery,jinak na vozidle u čidla jsem to nemeril,ale myslim si,že velky okruh prece nebude teplejsi jak maly okruh,kde je to cidlo na teplomer na palubce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak chceš skontrolovat teplomer či ukazuje spravne kup si odpor 300ohm/2W ,odpoj čidlo teploty(pri vypnutom zapalovaní) na motore a miesto neho zapoj ten odpor a teplomer by mal ukazať 80°C po zapnutí kluča.

Ak chceš skontrolovať čidlo či funguje spravne,vymontuj ho z auta (pri vyp. zap.) pripoj k nemu digitalny ohmeter a po vložení do 10°C vody by mal ukázať 3530-4100ohm, zvýšujucou teplotou by sa mal odpor znižovať

20°C/2350-2670ohm, 30°C/1585-1790, 40°C/1085-1230ohm, 50°C/763-857ohm, 60°C/540-615ohm, 80°C/292-326ohm, 90°C/215-245ohm, 100°C/165-190ohm.

Najskor vyskušaj vymontovať čidlo a skusiť či ukazuje spravne hodnoty, ak ano potom skus ten 300ohmový odpor namiesto čidla či spravne ukazuje teplomer v prístrojovke.

hodnoty su z serv.programu pre čidlo v mojej 1,6 2000,ale mali by byť rovnake aj pre 1,4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...teplota se mi placatí kolem 80 - 85 C, 90 C se zjeví jen na chvilku a to v koloně...

To samé se děje i na našem 307 SW, 1,6 16v... Na můj dotaz při servisu mi bylo řečeno, že protože máme automatické klimatizace, tak to nějak ovlivňuje teplotu motoru... Moc jsem to nepochopil (teda moc jsem spíš už neposlouchal:myslim), ale vyprávěl snad něco o tom, že si motor dělá teplotní rezervu, pokud by musel kompenzovat náhlé odběry klímy... Nebo že si část tepla odebírá klíma... Nebo tak něco... Každopádně se dostáváme k jádru pudla... Dle servisu peugeot je teplota v rozmezí 80 - 95 C naprosto normální a není třeba se děsit...:potlesk Tak se toho od té doby neděsím až do dnes, kdy mě děsíš ty, že se toho taky děsíš...:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To MrVain: Tak jsem to dnes sel vyzkoušet s tím odporem.No a jaké bylo mé překvapení,když jsem odpojil konektor a zjistil,že jsou tam ne dva dráty ale tři.Takže nemáš náhodou radu jak todle proměřit?

No jestli to teda bylo to sporávný čidlo (viz foto).

http://www.volny.cz/kmil/1.jpg

http://www.volny.cz/kmil/2.jpg

[upravil dne 21.2.07 kmil]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to to spravne čidlo, som sa dival na motor ja tam mam fakt len dva vodiče,ale mam tam ešte jedno čidlo namiesto toho šrobu cca 10cm smerom dopredu,mam aj dva ukazovatele teploty.Tie tri su zapojene podla schemy: 401 žltý,400modrý,ten posledny by mal byť kostra. Odpor by mal isť podla schemy mezi 401 žltý a kostru.

Schemu som ti poslal na Email

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zkoušel jsem co naměřím ohmetrem na konektoru čidla.Mezi dvěma kontaktmi jsem naměřil cca 12 000 Ohm,v jine kombinaci kontaktů měřák neukázal ,takže už tam budou tak možná megaOhmy.KAždopádně jsem na kablik pripojil rezistor na ty kontakty na proti tem na čidle co to ukazovalo12000 Ohm a teplomer v aute se ani nehl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...