Sign in to follow this  
Followers 0
jozefsv

celorocne svietenie

23 posts in this topic

hura.konecne schvalene na SK celorocne svietenie.bolo na case.konecne sa v lete podvecer nebudem s dedkom hadat ze je uz tma,nech si zapne svetielka.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

To budeš čumět, kolik ch*jov bude jezdit se zhasnutejma - to je jako u nás, dokud je to nebude stát aspoň litr, tak svítit nebudou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můj názor na svícení je vesměs negativní!! A to z několika důvodů.

V létě, když je sluníčko, tak to je opravdu požitek jet proti sluníčku a ještě k tomu svítící protijedoucí vozidla. Někteří oslňují a to buď že mají přetížené vozidlo nebo špatně seřízené světla. Někomu svítí pouze jedno světlo. A co když je poruch na světlech. Tak to je dle zák.č.361/200 Sb. a 441 vozidlo nesplňující podmínku provozu na pozemních komunikacích. Takové vozidlo se musí odstavit. Inu, to se zase něco našim opičícím se zákonodárcům povedlo. Tak ve dne nejdou světla a s autem se nesmí jezdit. Tolik let se jezdilo bez světel a přežili jsme. Nevím, proč nezveřejní počet DN, které se stali ve dne z důvodu oslnění řidičů!! To by jste se všichni divili!! Motorky ať si svítí ale osobní auta?? Raději bych uzákonil zimní pneumatiky!! Stačí napadnout trošku sněhu a je nehod!! Hlavně kamiony, ty by je měli mít a nestěžovat si že jsou drahé! Dále bych zakázal kouření za jízdy!! A další věci!!! Znovu opakuji, že toto je můj osobní názor a nikdo s ním může i nemusí souhlasit!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok - Nesouhlasim. Prvni vec je, ze pres den te protijedouci auto neoslni. Jenom v noci (resp pri snizene viditelnosti-

A dalsi veci je, kdyz pojedes proti slunicku, tak si snaze vsimnes osvetleneho vozu nez neosvetleneho.

Ja svitim celorocne od te doby co mam ridicak.

[upravil dne 10/2/07 Marlin]

Share this post


Link to post
Share on other sites

naprosto souhlasím s Marlinem:super

s OK406 souhlasím v tom, že bych taky zakázal kouření za jízdy..kolik pozornosti zabere jenom pitomý zapálení cigarety..a nesnáším, když z předemnou jedoucího auta na mě vyletí vajgl:grr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marlin

Ok - Nesouhlasim. Prvni vec je, ze pres den te protijedouci auto neoslni. Jenom v noci (resp pri snizene viditelnosti-

A dalsi veci je, kdyz pojedes proti slunicku, tak si snaze vsimnes osvetleneho vozu nez neosvetleneho.

Ja svitim celorocne od te doby co mam ridicak.

[upravil dne 10/2/07 Marlin]

Tebe nikdy neoslnilo protijedoucí vozidlo? Tak mě dneska při cestě do tábora a do Týna n/Vlt. (hlavně) oslnilo přes 15 vozidel. Někdo neměl seřízené světla, někdo šoural zadek po zemi, jak byl přetížení. Já bych nechal svícení na dobrovolném, aby si mohl každý vybrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

Můj názor na svícení je vesměs negativní!! A to z několika důvodů.

V létě, když je sluníčko, tak to je opravdu požitek jet proti sluníčku a ještě k tomu svítící protijedoucí vozidla. Někteří oslňují a to buď že mají přetížené vozidlo nebo špatně seřízené světla. Někomu svítí pouze jedno světlo. A co když je poruch na světlech. Tak to je dle zák.č.361/200 Sb. a 441 vozidlo nesplňující podmínku provozu na pozemních komunikacích. Takové vozidlo se musí odstavit. Inu, to se zase něco našim opičícím se zákonodárcům povedlo. Tak ve dne nejdou světla a s autem se nesmí jezdit. Tolik let se jezdilo bez světel a přežili jsme. Nevím, proč nezveřejní počet DN, které se stali ve dne z důvodu oslnění řidičů!! To by jste se všichni divili!! Motorky ať si svítí ale osobní auta?? Raději bych uzákonil zimní pneumatiky!! Stačí napadnout trošku sněhu a je nehod!! Hlavně kamiony, ty by je měli mít a nestěžovat si že jsou drahé! Dále bych zakázal kouření za jízdy!! A další věci!!! Znovu opakuji, že toto je můj osobní názor a nikdo s ním může i nemusí souhlasit!!!

ak niekomu nesvieti svetlo a zastavia ho cajti tak to musi na mieste odstranit a pokuta z toho nebude.ak nemas nahradne ziarovky tak je to pokuta-(povinna vybava).ak to nedokazes odstranit musis do najblizsieho servisu dat odstranit zavadu.polemizovat o tom ze nesmies autom jazdit alebo mozes jazdit ak ti nefunguju svetla asi nie je na mieste,pretoze pride vecer a ty si na ceste,tak bez svetiel sa nepohnes - teda je spravne odstavit auto.faktom je ze za dna ta nemoze oslepit auto a to v pripade ze sa mu priamo do tych blbo nastavenych svetiel nepozries.a co ked svieti do oci slnko a oproti v dialke mas strieborne auto bez svetiel - nevidis ho.svetla ta upozornia pretoze vrhaju iny luc ako slnko.

vidim v tom len vyhody a preto odjakziva od kedy mam vodicak jazdim so svetlami zapnutymi,hoc to pred xy rokmi bral niekto ako za frajerinu.

k zakazu fajcenia atd.- kto by to kontroloval a ako?je to zlozite.je zakaz telefonovat a aj tak kazdy telefonuje.to by musel totiz niekto stat kazdych 5 minut a to by si sa nikdy nikde nedostal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK 406 - Rikal jsme za Snizene viditelnosti Coz dneska bylo. To se nevylucuje s tim, ze te oslni. ALe za jasneho pocasi ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marlin

Prvni vec je, ze pres den te protijedouci auto neoslni.

[upravil dne 10/2/07 Marlin]

Nesouhlasim. I za nesnížený viditelnosti mě už dost aut dokázalo oslnit (a nebyly to jen fóbie a fáva). Je to blbý, ale je to tak- prostě někdo naloží kufr a neví, k čemu je tam to kolečko s čísílkama 0-3 :grr nebo nemá popřípadě seřízený světla (kolikrát jsem potkal auto, kterýmu jedno světlo- povětšinou u řidiče- svítilo sand do nebe nebo kam :grr) či na jedný straně utržený clonítko žárovky (specialita faválů)... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Situace, kdy část svítí a část nesvítí, je ta nejhorší možná.

Svatá pravda. Pokud jedeš proti třeba pěti autům a z toho dvě nesvítěj, prostě ti \"zmizej\" a jsou vidět až v poslední chvíli (hlavně na silnicích mezi stromama).

Share this post


Link to post
Share on other sites

dundee Me se to teda jeste nestao. ALe to asi bude tim ze jsem citilivy na prime svetlo tak jezdim ve slunecnich brylych :) ALe stojim si za tim, ze nejlepsi je celorocne svitit.

[upravil dne 11/2/07 Marlin]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marlin

dundee Me se to teda jeste nestao. ALe to asi bude tim ze jsem citilivy na prime svetlo tak jezdim ve slunecnich brylych :) ALe stojim si za tim, ze nejlepsi je celorocne svitit.

[upravil dne 11/2/07 Marlin]

Taky se mi ještě nestalo to, co OK popisuje - \"V létě, když je sluníčko, tak to je opravdu požitek jet proti sluníčku a ještě k tomu svítící protijedoucí vozidla. \"

Pokud jsem jel proti sluníčku, tak mě nikdy žádné auto neoslnilo. A nějak nechápu, jak by se mu to mohlo podařit.

Nicméně pravdu má oddie a vidím to na silnici každý den - ten, kdo nesvítí mezi ostatními, je prakticky neviditelný.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi je to v podstate fuk ci ta niekto oslepy alebo nie.podstatne je ze je videny a koli tomu sa svieti.to ze sa svieti neustale ma vyhodu v tom,ze sa nebude stavat to,ze pre niekoho este nie je tma a on vidi ,tak si svetla este nezapne.potom sa stava to co vsetci dobre pozname.uvidime auto na poslednu chvilu a niekto ho mozno ani neuvidi.

predist nespravnemu posudeniu v zapinani svetiel je podla mna cielom celodenneho svietenia.samozrejme okrem toho ze auto je lepsie videne aj za dna.

len na margo.rozpravate o oslepeni svetlami ked ich ma niekto zle nastavene.a co xenony, tie vas neoslepuju?mne su hoc kedy viac neprijemnejsie ako obycajne svetla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svítit jo. Kouření ani pití (nealka) nezakazovat. Mobil bych taky nezakazoval.

Ten pořad STOP s buchtou co nezvládá řídit a telefonovat je nesmyslná. Já telefonuju v autě od doby co sem začal řídit a nikdy sem kvůli tomu neudělal chybu. A to občas u toho je potřeba si zapálit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednoznačně svítit, povinné zimní gumy, zakázat kouření nejenom za volantem, ale i ve veřejných prostorech - prostě chovat se civilizovaně (když máme mezi sebou voly, kterým to nemyslí - je potřeba vše řešit zákony a nařízeními)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Svítit jo. Kouření ani pití (nealka) nezakazovat. Mobil bych taky nezakazoval.

Ten pořad STOP s buchtou co nezvládá řídit a telefonovat je nesmyslná. Já telefonuju v autě od doby co sem začal řídit a nikdy sem kvůli tomu neudělal chybu. A to občas u toho je potřeba si zapálit.

Tak s tím telefonováním s tebou nesouhlasím. :myslim

Když pojedeš po hlavní a z boční jede auto s telefonujícím řidičem, který vůbec nezpomaluje, je velmi nepříjemný pocit.

Tak jsem hopsnul na brzdy (a ne sám, i protisměr), po zastavení jsem teprve zatroubil na toho řidiče. Chudák měl šok, protože stál uprostřed křižovatky a jen koukal na strany (kde byla hlavní), kde stály auta kterým měl dát přednost. :grr:bojim:grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, jenže sou lidi, kteří se plně věnují řizení, řídí obouma rukama, snaží se jet podle předpisů a z toho stresu a napětí například nedají přednost.

Ad zimní gumy - jestli byly tuto zimu vůbec potřebný, tak v Brně asi tak 2 dny. Povinnost je podle mě nesmyslná.

Ale to je všecko pořád dokola :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak já se taky přidám, když už zase po týdnu mám přístup k webu :D

Já pamatuji doby, kdy se za nesnížené viditelnosti svítit dokonce nesmělo a policajti po tom šli. Problémy s lidmi, o kterých tu mluví Medvěd - tj. nepříliš kvalitně myslící, kteří ve dne nerozsvítili ani při průjezdu tmavým lesním úsekem a taky měli zhasnuto, dokud nebyla černočerná tma - tak takoví byli vždycky. Jen při podstatně menší hustotě provozu to nebyla až zas taková tragédie, že někdo sníženou viditelnost jaksi ne a ne rozpoznat.

Doprava ale houstla a po roce 1990 pak až neuvěřitelně, silnice co se nevybudovaly do konce bolševické éry tak v podstatě nejsou dodnes, k tomu se z českých silnic stala celoevropská křižovatka kamionů a je tu dopravní situace, jakou všichni denně zažíváme. A protože osvětlené auto je i za dne evidentně lépe vidět, stále více jich začalo svítit celoročně a tím nastal průšvih, o kterém se tu zmínil Oddie - není fakt nic horšího, než nějaké to neosvětlené auto mezi svítícími. A situace s povinným denním svícením jen v zimním čase tuhle situaci ještě zhoršila.

Takže teď musejí svítit všichni a pořád, podle mě je to jen logické vyústění stavu, že někdo svítil a někdo ne, což bylo nejhorší. Na jednu stranu je to pohodlnější, protože se při jízdě nemusím tolik soustředit - osvětlené protijedoucí vozidlo se přehlédnout skoro nedá, ani když se člověk na jízdu nesoustředí. Na druhou stranu se tím stali téměř neviditelní chodci, cyklisté a částečně motorky. Ale to bychom se dostali do vášnivých diskusí jako v parlamentu, co je lepší - ale jasná je jen jedna věc: Buď ve stejný okamžik musejí svítit všichni, nebo nikdo. U nás tedy zvítězila první varianta. I když mně osobně by se víc líbila ta druhá, jak se jezdilo v roce 1982, když jsem si dělal řidičák.

Jen jednu podstatnou věc chci ještě říct, i když vím, že Medvěd zase se mnou nebude souhlasit: Jasně, Méďo, jde o ty světlomety pro denní svícení. Světelný tok potkávaček je totiž zkonstruovaný k tomu, abych co nejlépe viděl. Světelný tok deňáků je proti tomu zkonstruovaný k tomu, abych byl co nejlépe viděn. Že i potkávačky umějí, byť ne tak dokonale, zastat funkci \"být viděn\", je fajn, ale je to z nouze ctnost. A navíc, jak se tu hodně psalo, je bohužel dost lidí, kteří jezdí s potkávačkami tak \"seřízenými\", že ve dne oslňují. Jsou to povětšinou ti, kteří za tmy nejezdí vůbec, takže to zhusta ani nevědí, ve tmě by to museli zjistit. Jen se teď o nich ví. Kdyby měli deňáky, tenhle problém by prakticky vymizel, protože deňáky je v podstatě nemožné seřídit tak, aby za dne oslňovaly (fakt jsem to osobně zkoušel).

Takže můj názor je, že teď už se s celoročním celodenním celonočním svícením všech aut nedá teď už nic dělat. A jak to bude dál? Jsem ochoten se s kýmkoli vsadit, že:

Pro svícení za nesnížené viditelnosti se prosadí deňáky a potkávačky/dálkovky budou odkázány tam, kam konstrukčně patří - do snížené viditelnosti. A jakmile zavedou povinné celoroční svícení v Německu, a diskuse jsou vážné, situace se radikálně změní i u nás. Protože Německo je určující automobilovou zemí Evropy, přestanou tamní výrobci dávat deňáky jen do aut vysokých tříd jako dnes, ale přijdou do všech aut. Výrobci z ostatních zemí se přizpůsobí, protože prodávat auta do Německa chtějí všichni na světě. A legislativa logicky dopadne tak, jako je dnes např. u bezpečnostních pásů - které auto je z výroby nemá, tak jeho řidič se nemusí poutat. Takže které auto bude mít deňáky z výroby, bude je muset za nesnížené viditelnosti použít, a stará auta takto nevybavená budou holt svítit za dne potkávačkami. A naštěstí jich bude míň a míň a my nebudeme tak nadávat jako dnes, že je mají blbě seřízená a oslňují. Vivat světlomety pro denní svícení, když už to historicky dopadlo tak, že musíme svítit i ve dne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.