tanagy

Jak udělat zobrazení zařazené rychlosti?

165 posts in this topic

Další z mnoho kravinek, které jsou absolutně zbytečné - ALE. Jak by šla zobrazit aktuální zařazená rychost? Napadlo mě pouze namontovat šest spínačů do míst, kam zapadá šaltrpáka při zařazení - Ale je to docela piplačka.

Nešlo by něco jednoduššího?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně, dvě malé kamery umístit vedle sebe pod autoradio a pak počítačovou analýzou obrazu vyhodnotit polohu řadící páky.:D Případně na řadící tyč nalepit zepředu bílý proužek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus tuningové firmy, myslím, že tyhle displaye používají.

Ale zase proč ne 6 spínačů?

Share this post


Link to post
Share on other sites

spínače bych asi nedoporučoval, při stavu řazení v 206-ce není nikdy jistota v jaké poloze při zařazení stejného rychlostního stupně šaltpáka skončí...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No právě, že to řazení ve 206ce nepatří mezi nejpřesnější :D

NA šaltrpáku se připevní \"široký nárazník\", který bude tlačit na spínače.

Spínače musí mít dlouhý chod (tzn. - musí jít hodně promáčknout - asi 1cm chod a musí být sepnuty už od zhruba 2mm).

Co rychlost, to spínač -> 6 spínačů -> kontakty vytažené na segmentový display ukazující aktuální zařazený stupeň (zapojení by po elektrické stránce bylo opravdu triviální, mechanicky to bude horší->upevnění a nastavení spínačů)

Pro lepší pochopení přidávám své trapné kresby - ale snad to trochu pomůže

Sem zvědavej na vaše nápady, díky za názory

[upravil dne 9.2.07 tanagy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

OBR3 - Detail spínače s dlouhým chodem - dalo by se to vyrobit z vršku propisky

[upravil dne 9.2.07 tanagy]

post-0-1410959526402_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O razeni prece nejde - takova drobnost.:) - hlavne ze to bude ukazovat neco na displeji :D

Mam doma nekde fotku \"kulisy razeni\" - bude to zase o neco jasnejsi...myslim, ze tam je tak 5cm mista pred i za pakou - by mohlo stacit

Blbost - nemyslel sem kulisu razeni , ale prostor v kabine kolem saltrpaky.

[upravil dne 9.2.07 tanagy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty to chces stejne strkat na saltpaku co. No, kdyz jsem to mel rozebrany, tak tam je mista dost a dost, to je pravda. Ale budes asi muset trosku vice asi zatlacit aby to dosedlo. a asi to bude jeste vice gumavatejsi nez ted.

No, ale mas pravdz razeni je jen takova drobnost :D:D tu k rizeni preci nepotrebujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste me napdal jedna vec. Tak si udelje jen ten displej. Naprogramuj do nej nejaky algoritmus, ktery bude vyhledavat cislo do 1 - 5 + R a pak je dle nalady zobrazovat na displeji :D:D ono ti preci jde, aby jsi mel neco na displeji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co takhle do prevodovky namontovat neco co by snimalo polohu pastorku :D :D ale muselo by to byt olejotesne

Asi nejjednodussi bude vymyslet ten system spinacu kolem saltrklacku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, no vidis. To sem kdysi delal \"Hraci kostku\". Slo to, ze si zmackl tlacitko a na dislpeji se ti ukazalo nahodny cislo od 1 do 6. To by slo pouzit :D:D:D

Ale ted vazne - Jedinej problem je vyresit ty tlacitka ( musej mit dlouhej chod a malej odpor ) mikrospinace to urcite nebudou :cool:

Spis sem premyslel, jestli se neda nekde informace z BSI nebo cert ja vim odkud. Mechanicky reseni neni idealni (napadly me jenom tlacitka v kabine u saltrpaky-viz vyse)

Nebo by sli udelat opticke zavory vysilac a prijimac. Pokud by byla zarazena urcite rychlost, prerusil by se paprsek v urcitem miste a bylo by jasne jaka je to rychlost. Vyhoda - vubec by se to mechanicky nikde nedotykalo, Nevyhoda - slozitejsi konstrukce.

[upravil dne 9.2.07 tanagy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

OBR4 - varianta optických čidel

V - vysílač

P - přijímač

Při přerušení paprsků (modré přerušované čáry) se vyhodnotí zařazená rychlost.

[upravil dne 9.2.07 tanagy]

post-0-14109595264214_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

podle me by bylo idealni, jak jsi tady rikal udelat to z te propisky. Jenom potom natahnout kabely ale no coz. sice by byla na radicce ponekud vetsi odpor, ale dalo by se zvladnout. ale nevim jestli tam skutecne nejaky snimac uz neni, ktey dava info ridici jednotce o zarazenem rychlostnim stupni :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, to sem sakra chtel zjistit. :D

At se nepiznim s nejakym \"veledilem\" uplne zbytecne

Kabelage nebude problem, nedavno sem tahal signal vodic z radia k zesiku do kufru a slo to pekne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, ja jsem tahal kabel k zadnim reprum. Jeste musim natehnout kabelaz k teplomeru a k dalkovemu ovldani radia (106) a vubec se mi nechce. Uz to v aute asi vozim 14 dni, ale to je tak vse.

No, nebylo na skodu se treba zeptat v pezotu jestli tam neco takoveho neni.

On ale spise neni problem neco takoveho udelat, ale.

Musis to napajet, a ja bych rekl, ze to kontaktove ovladani sezere min proudu nez to bezkontaktove. Takze mozna s tohohle bych vychazel. a proc delat veci slozite, kdyz to jde jednoduseji.

Ten napad s tim vrskem propisky se mi nezda zas tak spatny. Ale exostiji spinace, ktery maji delsi chod, tak proc se po nich v nejakym elektru nepodivat ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dival sem se...zadnej takovej \"vyhovujici\" spinac tam neni...a to je sakradobrej obchod pro bastlire jak delanej :o(( nejdelsi chod tlacitka byl asi 7mm, coz bude nejspis malo (diky velke vuli saltrpaky)

S napajenim by nebyl zase takovej problem, ty odbery cidel sou minimalni. Tlacitka nemaj odber zadnej - to je pravda....

Nejhorsi je, ze to \"jak to bude chodit/drhnout\" clovek zjisti az kdyz to namontuje do auta...coz je docela pozde - takze piplacka maximalni

V peugeotu se zatim ptat nebudu, protoze tam nikoho osobne neznam...proto to zkousim nejdriv tady na strankach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

existujou spinace, kde je misto klasickeho zasouvaciho cepu takej sikmo vedenej drat. Ma to vyhodu, ze zvlada velke vychylky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.