Sign in to follow this  
Followers 0
Kvasky

výměna zárovek za diody v bliknách

26 posts in this topic

Ahoj, předělávám motorku a tak mám dotaz asi pro eletrikáře. Koupil jsem diodový blikny (píšou 12V - 2W) a nahradil jsem původní blikny (12V - 21W). Když jsem je dneska zapojil tak to bliká jako stroboskop. Jak velkej odpor bych tam měl dát a kam abych zpomalil blikání? Před každý blikač? Nebo stačí např. jen na zadní. Počítám, že pro zvýšení časové prodlevy by se měl dát paralelně. Díky za odpověďi

Share this post


Link to post
Share on other sites

melo by stacit k jednomu, stejne je to vsechno zap.ojeny paralelne. a u nekterych aut se podle rychlosti blikani da poznat i praskla zarovka :)

ale obavam se, ze ten odpor budedost topit - tech 40W se nekde musi ztratit. jestli by nebylo lepsi spis zjistit, kde je spinani casovace a vymenit tam kondik.... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vvitty: pokud se nepletu, tak tuhle signalizaci MUSI mit vsechna auta, pri praskle zarovce se 2x zvysi frekvence blikani ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

Vvitty: pokud se nepletu, tak tuhle signalizaci MUSI mit vsechna auta, pri praskle zarovce se 2x zvysi frekvence blikani ...

No funkce to asi nebude, u starších aut to bylo spíš tím, že byl menší odběr díky prasklý žárovce, zase naopak když se třeba připojil vozík za auto tak se ta frekvence blikání snížila ještě víc.

[upravil dne 6/2/2007 Driver]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vvitty

melo by stacit k jednomu, stejne je to vsechno zap.ojeny paralelne. a u nekterych aut se podle rychlosti blikani da poznat i praskla zarovka :)

ale obavam se, ze ten odpor budedost topit - tech 40W se nekde musi ztratit. jestli by nebylo lepsi spis zjistit, kde je spinani casovace a vymenit tam kondik.... ?

Jo topit bude fest. Zkoušel jsem to naladit poťákem a docela se i podařilo, ale po chvilce jsem ho spálil. Nedá se vypočítat kolik by se měl dát odpor? Počítal jsem to z výkonu a vyšlo mi ke každý blikně cca 10 Ohm (jestli můj výpočet je dobře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpor s LEDkou vzdy do serie !!! Jinak ti to blika jak stroboskob prave proto, ze LEDka ma daleko nizsi odber, nez na ktery je navrhnuta elektronika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2dtyrkas: co si to nejdriv precist? nemyslim, ze by nejaka LED mela radost ze 7A... takze je potreba dat jeste jeden odpor paralelne prave kvuli odberu... me to vychazi neco na 7.5 ohmu... a ve 20W verzi minimalne!! radeji bych modifikoval druhou stranu zapojeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vvitty

2dtyrkas: co si to nejdriv precist? nemyslim, ze by nejaka LED mela radost ze 7A... takze je potreba dat jeste jeden odpor paralelne prave kvuli odberu... me to vychazi neco na 7.5 ohmu... a ve 20W verzi minimalne!! radeji bych modifikoval druhou stranu zapojeni.

2 Vvitty: Díky.... a to jako 7,5 Ohmu před kazděj blikač? Radeji koupím 40W odpor.

2 dtyrkas Blikače jsou koupený homologovaný, a odpor už mají v sobě. Jen mají menší výkon (odběr) a proto rychleji blikají..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem teď naletoval odpor 3 Ohmy 20W a rychlost blikaní se zpomalila, ale snížila se intenzita blikání. Vvitty nevíš co stím?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zvednul se proud -> pokles napajeni tech LED zarovek diky poklesu napeti v siti a ztratam na privodech -> klesne proud a tim i intenzita svetla?

chmm co s tim... zkusit ten odpor o neco zvetsit a dostat se na kompromisni hodnotu?

sahnout do zapojeni ridiciho obvodu a zmenit kondik co dela casovku a vykaslat se na odpor?

dalsi konstruktivni navrhy az nebudu spolecensky unaven :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohle mi napsali na VW-clubu:

To není dobré řešení dávat jen jeden odpor 3R, poněvadž při 12 voltech to je 50 Wattová ztráta, což způsobí při tenkých kabelech jednak úbytek napětí (proto ten nižší jas) a jednak to ten káblík nemusí vydržet!

A je to tak, ten odpor byl rozpálenej jako pětník....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kvasky

Tohle mi napsali na VW-clubu:

To není dobré řešení dávat jen jeden odpor 3R, poněvadž při 12 voltech to je 50 Wattová ztráta, což způsobí při tenkých kabelech jednak úbytek napětí (proto ten nižší jas) a jednak to ten káblík nemusí vydržet!

A je to tak, ten odpor byl rozpálenej jako pětník....

50W ? ty původní žárovičky maj asi 5w ne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Reko206SW

Ja chcem dat do blinkoch modre diody ale musim zohnat biele blinky neviete kde? mam P206SW

Sežeň si psychiatra. A do brzd si nechceš dát H7 aby to pořádně šajnilo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Reko206SW

Ja chcem dat do blinkoch modre diody ale musim zohnat biele blinky neviete kde? mam P206SW

Až budeš blikat modře tak se nediv že tě na první křižovatce smete kamion. Jinak seš normální?? JO a ten obrazek v podpisu co tu máš, nezdá se ti trochu moc velkej (širokej)??

[upravil dne 7/2/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kvasky

Koukám kam jsme to to dostali.:roll

Promiň, trochu mě to vytočilo. Buď blbě koukám, nebo nepišeš co je to za motorku. Pokud je tam ještě starej bimetalovej přerušovač tak se dá regulovat šroubkem a stačil by ti jeden odpor za něj.

[upravil dne 7/2/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.