Sign in to follow this  
Followers 0
Romanondreic

Brzdy 206 - neriesitelny problem

18 posts in this topic

Mam neriesielny problem s krivenim kotucov na P206 2.0 HDI, 7/2000. Po prvom pokriveni kotuca jeho stocenie, dalsie pokrivenie do 3 tyzdnov. Kupa noveho + brzd. oblozenie, skrivene do 1 mesiaca, ztocenie, skrivene do 2 tyzdnov. Potom ma to uz fakt nastvalo. Nastudoval som to a:

1. poriadne som vycistil cele brzdy

2. kupil som sadu gumiciek original Peugeot (cca 2200SK) a vymenil som v prasiatku vsetky gumicky

3. Kupil som kotuce Brembo-Max

4. Kupil som nove brzdove oblozenie

5. Vsetko som to namontoval - kotuce Brembo-Max sa pokryvili po 2 mesiacoch. Extremne som ich vobec nezatazoval, daval som pozor. Nie je to nahodou nejaka vyrobna vada - predimenzovanie brzd vzhladom na plochu kotucov, alebo co?

Nema prosim niekto nejake skusenosti s podobnym problemom?

Som skratka zufaly...

Peugeot 206 2,0 HDI, 7/2000, Brzdy BOSH, priemer prasiatka 54mm.

Diky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buď máš hodně otevřené disky, louže vody apod, nebo máš vadné brzd. hadice (zevnitř porezní a tvoří chlopně) a nevrácí se kapalina a nebo máš auto po ráně a háže tím náboj kola, nebo vadné ABS. Jestli máš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je neburane (som 1.majitel). Zdemontovane kotuce vzdy na sustruhu hadzu - cize chyba je vo zvlnenych kotucoch. Ked dam nove kotúče, nejakú dobu je vsetko OK. ABS mam, ale neviem, ako by mohlo krivit kotuce. Posledne 2 mesiace som jazdil asi aj bez pouzitia ABS.

Neviem co znamena \"otevřené\" disky.

Kazdopadne diky za nazor.

Inak mame P306 1,9D - robil som pokus. Na rovnakej trase sa kotuce na 206 zohreju o trochu viac (plechovy disk), ale zase sa jedna o evidentne silnejsie brzdy.

-zkratka nechapem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Romanondreic

Auto je neburane (som 1.majitel). Zdemontovane kotuce vzdy na sustruhu hadzu - cize chyba je vo zvlnenych kotucoch. Ked dam nove kotúče, nejakú dobu je vsetko OK. ABS mam, ale neviem, ako by mohlo krivit kotuce. Posledne 2 mesiace som jazdil asi aj bez pouzitia ABS.

Neviem co znamena \"otevřené\" disky.

Kazdopadne diky za nazor.

Inak mame P306 1,9D - robil som pokus. Na rovnakej trase sa kotuce na 206 zohreju o trochu viac (plechovy disk), ale zase sa jedna o evidentne silnejsie brzdy.

-zkratka nechapem

Co tam dáváš za desky ?

Sjížděj se stejnoměrně ? Vůle ve třmenu si zkoušel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi to pořád přibržďuje.. jsou ty kotouče jen zvlněné nebo jsou i zabarvené od přehřátí?? Jinak než teplem se kotoč asi nezdeformuje, ne? Máš tam kotouče s chlazením?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když odněkud přijedeš, jsou kotouče více prohřátý než běžně? Pokud by třeba byly volnější ložiska a tím by kotouč škrtal o desky, nebrzdilo by to, jenom se šouraly a prohříval se kotouč.

Většinou to ale bývá slabší materiál kotouče.

Mně jenom napadlo, po namontování nových kotoučů, změřit na kole házivost a pak to samé s odstupem třeba po 1000 km. Nedělal jsem to, netuším jestli by to něco prozradilo.

Je na kotouči stopa od desek rovnoměrná v rámci obvodu ke středu? Jestli třmen není vychýlený a bere víc venkem, pak by se diametrálně víc prohřál venkovní obvod před středem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: C.J.

asi to pořád přibržďuje.. jsou ty kotouče jen zvlněné nebo jsou i zabarvené od přehřátí?? Jinak než teplem se kotoč asi nezdeformuje, ne? Máš tam kotouče s chlazením?

On se může zdeformovat moc vysokou teplotou, což jak říkal, že na to nějak extrémě nešlape možné není. A pak i při nišších teplotách, když to bude brzdit nesouměrně, nebo bude problém třeba s ložiskem.

Otázka je, i co všechno měnil na tom třmenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typ kotucov a platniciek sedi podla cisiel, ktore mam priamo z Peugeotu a rozmerovo podla oka sedia i s tymi starymi a este starsimi. Takze typ kotucov sedi. Jasne, ze su vetrane - Brembo Max a este s takymi ryhami na povrchu. Kamos mi ukazoval a jazdil jak blazon tiez s Brembo-Max - tie boli normalne cervene a neskrivili sa. Zda sa mi, ze platnicky su zosuchane symetricky. Opticky bol v hrubke vnutornj a vonkajsej platnicky minimalny rozdiel, hrubka kazdej bola rovnomerna. Zosuchanie kotucov takisto myslim, ze bolo symetricke.

Auto brzdi velmi dobre, myslim, ze jeho brzdy sa co do ucinnosti nijako nezmenili. Akurat ked som tam dal Brembo-Max, tak to zacalo este trochu lepsie brzdit po ich zabehnuti.

Dalsi nazor bol, ze sa jedna o zkriveny naboj. No to bude asi dobra palka, tak to nechcem menit, ked nie som si tym vobec isty. Co Vy na to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- zle upevnena brzda o naboj - to by hadzalo pri brzdeni, ale je to fest zatiahnute - x-krat skusane, kotuce by sa nemuseli krivit

- volne lozisko - ak by som chytil koleso do ruk, malo by vôlu (auto na heveri - koleso v ruke sa jemne kyvoce) - nekyve sa absolutne

- na strmeni som okrem gumiciek nemenil nic

- ze by sa zle vracali platnicky? vsetko som dokonale vybrusil pred osadenim novych platniciek. Volnym okom vidim, ze ak sa prestane brzdit, platnicky velmi jemne idu naspat. Preto som menil tie gumicky na prasiatku, ale absolutne nic v pohybe platniciek sa nezmenilo. Na P306 1,9D idu platnicky spat trochu viac, ale mam pocit, ze aj keby zostavali brzdy visiet, tak to take kotuce nemoze len tak krivit - navyse by to tahalo do strany - na yaseknutu stranu. To sa mi nikdy nestalo, aby mi auto tahalo do strany a navyse su zvlnene vzdy oba kotuce.

- zostava mi tusim uz fakt len ten naboj?

- co by sme mi doporucili aku znacku kotucov a platniciek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj Roman,

to je asi kúpené na SVK, keď si 1.maj. a čo ti povedali v pozáručnom servise? Alebo celkovo v Peugeote? Skúšal si tam volať?

Keď tak počítam, kotúče tie prvé by ti mali vydržať cez 100 000km takže tie druhé takisto.

To by predsa muselo začať robiť takéto kraviny ešte počas záruky ? či nie? Prehriatie kotúčov spôsobuje krivenie materiálu. Iné nič to nemôže spôsobiť. To sa mi nevídí, že by to robilo nejaké krivé uloženie. Ozaj auto je po búračke? Alebo nejakej oprave z predchádzajúceho obdobia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je neburane 170 tis. k.m. Pri 113 tis.k.m som menil prvy krat kotuce v neautorizovanom servise. Tie sa po roku skrivili cca 140tis.k.m., no a potom je to dalej rozpisane uplne hore.

Viem, ze od r. 2001 davali do 206 brzdove platnicky s inym sposobom pruzenia - vracania. Mne sa stale zda, ze tie platnicky sa vracaju menej ako je zdrave. Udajne sa tam dava aj nejaka medenna pasta?

Diky za nazor. Inak kopec mechanikov mi vravelo, ze to moze byt len prehrievanie kotucov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Romane Brembo je fakt dobrá značka. Pokřivení kotoučů zpusobí teplo při razantním brždění a nedostatečném chlazení. Ale to tvůj případ určitě není. Destičky se vrací přirozeně díky minimální hazivosti kotouče. Takže jediný co může mýt vliv na pokřivení není žádný ložisko jak píšou kluci to je nesmysl ale rýhovaný kotouč a velice nevhodná destička. Ty destičky musí mít speciální směs pro rýhovaný kotouč jinam se začnou jakoby lepit na kotouč. Zeptej se někoho na sportovní brzdy a na destičky k tomu určené. Toto málo kdo ví a myslí si že normální destička je stejná jako všechny ostatní. Ale samá voda destiček je spoustu a liší se tvrdostí, třecím činitelem atd.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciální směs na rýhované koutouče? Slyším poprvé, zřejmně lepší oddíl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyby to bylo nábojem, tak by to dělalo hned po výměně, a ne až za rok ježdění. A potom pravděpodobnost, že by byly vadné oba náboje na jednom autě je téměř mizivá. Ty rýhované kotouče jsem viděl už vícekrát, ale o speciálních destičkách na ně jsem rovněž ještě nepočul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj Roman,

napadlo ma ešte, že chyba môže byť v brzdových prasiatkach. V každom prasiatku je brzdový valček z pochromovaného materiálu. Ja som mal kedysi Tico na ktorom so zodral brzd. platničky a keď som ich vymenil za nové tak som zistil, že mi auto dosť pribrzďuje. Bolo to spôsobené tým, že valčeky boli predtým pri starých odretých platničkách vysunuté z prasiatok viac ako keď tam sú nové. Neviem či to hneď poschopíš z tohto, ale predstav si takto:

Keď dáš nové platničky tak vrátiš valčeky do prasiatka a valčeky ak majú po obvode zničenú pochromovanú plochu tak sa nevracajú tak by mali ale zostávajú pritlačené o kotúč a stále ho pritláčajú /tým by si mal cítiť, že auto ide ťažšie ako obyčajne/ preto by som navrhol zhodiť prasiatka a vybrať tie valčeky /pochromované misky/ pozrieť ich obvod a ak uvidíš vypadaný materiál tak ich treba vymeniť. No a na vlastnom aute som mal zahrdzavené vodítka na prasiatku a tie som tiež musel vymeniť lebo mi prasiatko sa vracalo len dolnom vodítku a horné bolo zapečené hrdzou. tie tiež dobre premaž.

A kde si to mal v servise?:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvůj problém je ve křivých nábojích.......

Popíši jak k tomu došlo a proč ti originální kotouče neházeli.....

K poškození nábojů a kotouču dojde při dotahování kola bez momentového klíče na větší moment (hlavně pneuservisy použivají vzduchové utahovačky)...... Tím dojde k mírné deformaci nábojky a kotouče součastně....... A do okamžiku, než demontuješ kotouče, tak není žádný problém.......

Když dáš nové kotouče na poškozené nábojky, tyto kotouče jsou zpravidla nějakou dobu bez problému. Ale až dojde k většímu zahřátí kotouču, ty se zdeformuji podle nábojky a ty začnou házet.....

Takže jediné řešení je buď si nechat už součastné kotouče stočit na nábojkách (na vozidle), nebo výměna nábojů a kotoučů.........

Myslím si, že by neměl být problém si sehnat servis, který disponuje soupravou pro obrobení kotoučů na nápravě......

A do budoucna velmi doporučuji dotahovat kola jen předepsaným momentem......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Matěj.13

Tvůj problém je ve křivých nábojích.......

Popíši jak k tomu došlo a proč ti originální kotouče neházeli.....

K poškození nábojů a kotouču dojde při dotahování kola bez momentového klíče na větší moment (hlavně pneuservisy použivají vzduchové utahovačky)...... Tím dojde k mírné deformaci nábojky a kotouče součastně....... A do okamžiku, než demontuješ kotouče, tak není žádný problém.......

Když dáš nové kotouče na poškozené nábojky, tyto kotouče jsou zpravidla nějakou dobu bez problému. Ale až dojde k většímu zahřátí kotouču, ty se zdeformuji podle nábojky a ty začnou házet.....

Takže jediné řešení je buď si nechat už součastné kotouče stočit na nábojkách (na vozidle), nebo výměna nábojů a kotoučů.........

Myslím si, že by neměl být problém si sehnat servis, který disponuje soupravou pro obrobení kotoučů na nápravě......

A do budoucna velmi doporučuji dotahovat kola jen předepsaným momentem......

Tohle by šlo ověřit poměrně snadno úchylkoměrem na samotnym autě. Nejdříve na kotouči a potom na náboji bez kotoučú.

post-0-14109595268862_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.