Sign in to follow this  
Followers 0
Georginek

Díra na kapotě pro intercoler

41 posts in this topic

Zdravim, mam 306 z 95 1,9td a nekde jsem se docetl ze se da udelat dira do kapoty pro inercoler, aby mel vic vzduchu. Budu asi nechavat lakovat kapotu, takze tam tu diru klidne muzu udelat, ale PORADTE,bude to mit nejakej smysl?????????????Myslim tim na chlazeni motoru a intercoleru????????

PS: Myslim si ze ten koberec s tunylkem uz je jaksi trosku splaclej, takze asi moc vzduchu neprivadi.....co treba upravit ten tunylek?NEBO ten koberec SUNDAT uplne???:myslim

[upravil dne 6/2/07 Georginek]

Zdravim, takze jsem to konzultoval i s odborniky v servisech a vesmes asi 90procent konstatovalo ze se to vyplati. Na vykonu to pry je znat a motor se vice chladi. Zadny bordel dovnitr nelita i voda te dire nevadi. Takze az bude hezky pocasi tak se do toho asi pustim!! :P

[upravil dne 3/3/07 Georginek]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginek

Zdravim, mam 306 z 95 1,9td a nekde jsem se docetl ze se da udelat dira do kapoty pro inercoler, aby mel vic vzduchu. Budu asi nechavat lakovat kapotu, takze tam tu diru klidne muzu udelat, ale PORADTE,bude to mit nejakej smysl?????????????Myslim tim na chlazeni motoru a intercoleru????????

Jestli s tím nejezdíš po Africe, nebo nemáš přidaný tlak a nelítáš jak prase, tak vůbec žádnej. Akorát ti tam bude zatejkat a kapota se při nárazu zlomí jinak, než zamýšlel výrobce. Prej na to letěj holky, popravdě, s těma co na to letěj bych nechtěl nic mít :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginek

Zdravim, mam 306 z 95 1,9td a nekde jsem se docetl ze se da udelat dira do kapoty pro inercoler, aby mel vic vzduchu. Budu asi nechavat lakovat kapotu, takze tam tu diru klidne muzu udelat, ale PORADTE,bude to mit nejakej smysl?????????????Myslim tim na chlazeni motoru a intercoleru????????

Udělat se to dá určitě.

Ale pak to určitě uprav, aby to nevypadalo jako vyříznuté flexou...

Ale asi to nemá smysl, jak říká Vector.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud by se udělala čistě díra, tak si nejsem jist, zdali by to mělo požadovaný efekt, ale zase proč by dělali díru na mitsibishi lancer? kdyby se udělal nasávač jako má subaru impreza wrx sti, tak se na IC přivede více studeného vzduchu, a tímpádem by se IC mělo více chladit.

nebo myslíte, že to vedení vzduchu od masky v polstrování kapoty přivádí maximum vzduchu, že další množství by již bylo naprosto zbytečné?

ohledně zatékání vody, myslím že na motor jde tolik vody (přes masku, od kol), že ta jedna díra navíc už ho nazabije

[upravil dne 4/2/07 zoby]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: zoby

já si myslím, že když se udělá nasávač, tak se na IC přivede více studeného vzduchu, a tímpádem by se IC mělo více chladit.

nebo myslíte, že to vedení vzduchu od masky v polstrování kapoty přivádí maximum vzduchu, že další množství by již bylo naprosto zbytečné?

Tak asi to o něco jiné bude.

Hlavně se na ten IC přivede rovnou studený vzduch, ale ne vzduch již torchu ohřátý od motoru (ale otázkou je, jestli se ten vzduch vůbec může při větší rychlosti za takovou krátkou dobu pod kapotou ohřát).

Georginek: Sežeň jinou, horší kapotu, na tý to zkus, pak dej původní, a uvidíš. Stejně ji budeš lakovat, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A myslíš že sériový motor 1.9td na výkonu pozná jestli dostaneš na IC o pár procent vzduchu víc? To mu uděláš větší službu když mu necháš seřídit vstřiky a čerpadlo.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor je seřízenej šlape jak hodinky, akorát mě zajímá když budu jezdit řekněme jak prase, nebo do kopce jestli ta díra TEN INTERCOLLER VICE uchladi???????????????????????? A jestli to k necemu bude......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tím jsem chtěl říct, že ti to bude k ničemu. Pojede to pořád stejně. Ikdyž třeba Lancia Delta Integrale v úpravě pro závody do vrchu měla IC (píše se to Intercooler) chlazenej vodou a spotřebu 80l/100km (vody)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kenduch

Tím jsem chtěl říct, že ti to bude k ničemu. Pojede to pořád stejně. Ikdyž třeba Lancia Delta Integrale v úpravě pro závody do vrchu měla IC (píše se to Intercooler) chlazenej vodou a spotřebu 80l/100km (vody)

A to se vyplati, to aby clovek za sebou pakl tahal cisternu s vodou.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen me zajima jestli se ten motor bude chladit vic, i ic pokud tam bude ta dira i s nasavacem?????????:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

dulezite je proudeni vzduchu, ne velikost diry. S tim souvisi dalsi problem, ze v nekterych mistech nad kapotou je pretlak, zatimco na jinych pro zmenu podtlak -kdyz se tam trefis s nasavacem, tak to asi moc fungovat nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginek

Jen me zajima jestli se ten motor bude chladit vic, i ic pokud tam bude ta dira i s nasavacem?????????:roker

A máš pocit, že těch 0,9 nebo kolik to tlačí to nějak extremně ohřeje ? Co budeš dělat v zimě? vyměníš kapotu ?

Subaru má hezky udělanej nasavač, ale tušim, že tak kaplička s vnitřkem stojí asi 25. Taky podle toho vypadá a motor neni ani moc zasekanej.

Dá to práci, výsledek nestojí za zaznamenání a každej pitomec se bude dívat co to tam máš.

Dělej jak myslíš, já mám pocit, že se to nevyplatí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrovna u 306 a 405 s motorem DHY bych tam tu díru a nasávač naprosto klidně udělal. A kdo ví, jak je u tohoto motoru umístěn IC a jak je řešen přívod vzduchu k němu, tak taky ví proč. Jediná nepříjemnost je, že tam tudy bude padat víc bordelu, než tou původní škvírkou v masce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obecne, si myslim, je dobry zvazit, jestli tou dirou budu ten vzduch privadet, nebo odvadet. Kdyz to provedes formou ejektoru, tak ten vzduch uz se tam nekudy dostane. Zalezi, jak je konkretne v 306 umistenej IC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, právě že záleží na tom, jak konkrétně je u té 306 a 405 TD ten IC umístěný, právě proto to píšu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Ano, právě že záleží na tom, jak konkrétně je u té 306 a 405 TD ten IC umístěný, právě proto to píšu.

jo víc bordelu, ona podle mého ta díra v masce bohatě stačí. Nebo myslíš, že se to tak zahřívá ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: oddie

Ano, právě že záleží na tom, jak konkrétně je u té 306 a 405 TD ten IC umístěný, právě proto to píšu.

jo víc bordelu, ona podle mého ta díra v masce bohatě stačí. Nebo myslíš, že se to tak zahřívá ?

Jednu dobu (loni v zimě) jsem si mohl na IC klidně po delší jízdě dělat smažený vajíčka s párkem, jak byl rozpálenej :D Taky jsem nad tou dírou uvažoval, ale nějak se mi do toho nechce, leda bych měl druhou kapotu na blbnutí ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: oddie

Ano, právě že záleží na tom, jak konkrétně je u té 306 a 405 TD ten IC umístěný, právě proto to píšu.

jo víc bordelu, ona podle mého ta díra v masce bohatě stačí. Nebo myslíš, že se to tak zahřívá ?

Jednu dobu (loni v zimě) jsem si mohl na IC klidně po delší jízdě dělat smažený vajíčka s párkem, jak byl rozpálenej :D Taky jsem nad tou dírou uvažoval, ale nějak se mi do toho nechce, leda bych měl druhou kapotu na blbnutí ;)

Myslim, že by ot chtělo něčím vystlat, jinak by se to pak nedalo jíst. Takže se ti to hřálo tolik ? A jekej, máš IC a kapotu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, loni ten IC dost topil, je klasicky nad motorem (D8A) a na vnitřní straně kapoty (sériovka) je ten filc přivádějící k němu vzduch. Letos jsem to moc nestudoval, ale vim, že jednou při cestě k našim (po cca hodině normální jízdy při teplotě vzduchu kolem +7°C ) byl celkem vlažnej a motor nechtěl moc tahat (díky \"hříbečku\" na čerpadle)... Můj motor je celej nějakej záhadnej :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.