Sign in to follow this  
Followers 0
Vojta309

nepravidelný chod motoru za studena

6 posts in this topic

Nazdar kluci, prosím o radu - za studena mi auto po nastartování chcípe než se trochu zahřeje - stačí 5 minut. I poté to hned padá do nízkých otáček. Jakmile se po cca 10ti minutách jízdy zahřeje, otáčky stoupnou a už drží. Další problém je, že občas se mi za jízdy (prozměnu po delší době - cca 45min) rozsvítí kontrolka diagnostiky a auto nejede. Jde nastartovat, drží nízké otáčky, ale jakmile sešlápnu plyn, motor přidá, ale hned zase ubere, a to se v pravidelnejch intervalech opakuje. Už jsem zjistil, že když motor vypnu, sešlápnu naplno plyn a prudce ho pustím - tak 3-5x za sebou a pak nastartuju, motor hladce naskočí a diagnostika po 3s. zhasne a auto jede dál bez problémů. Stává se to vždy, když třeba dojíždím ke křižovatce a vyřadím atd. Už jsem vyměnil potenciometr škrtící kladky i krokovej motorek a nic. Je mi jasný, že by to vyřešili u Vašendy, ale to je trochu z ruky a nemám odvahu to dávat místním umělcům. Nemáte někdo nějakej nápad?

Jedná se o Peugeot 309; 1,4i; r.v.1991; motor KDY

[upravil dne 31.1.07 Vojta309]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambda sonda? Skus ju odpojit a premerat (ci dava napatie 0,1 - 0,9V). Ja som je nedavno menil za univerzalnu na P309 (davala len 0,5 -0,9V), ale menil som aj \"krokac\". Zasekaval sa mi volnobeh a chcipalo mi to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem měl opačný problem (vysoké otáčky po startu studený motor), ale pokud je v pořádku čidlo teploty (zjistil jsem, že jsou 2 - jedno pro teploměr na palubovce a druhý (není moc vidět) pro ŘJ a i lambda sonda asi s největší pravděpodobností velmi záleží na nastavení potenciometru škrtící klapky.

Když jsem \"hledal\" příčinu mé závady:myslim, nastavili jsme potenciometr tak, že bylo vše O.K.

Poté jsme chtěli zkusit změřit odpor čidla teploty (děkuji durino81 za informace), změřili, ale po zasunutí konektoru zpět a nastartování (motor byl zahřátý) šli otáčky na 4 tisíce. Znovu jsme tedy seřídili potenciometr a zatím je vše O.K.

Takže můj názor je ten, že chod motoru v mnohých případech ovlivňuje potenciometr. V klidu by měl ukazovat napětí +0,02 V.

P.S. Zatím nevím jak bez diagnostiky \"vyblikat\" chybu RJ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapi díky za postřehy, já jsem vyměnil potenciometr, čímž jsem vyřešil ten druhý problém - to je rozsvícení kontolky diagnostiky za jízdy a následný nepravidelný chod po přidání plynu. Takže už zbývá ten první problém - s volnoběhem za studena. Proměřím lambdu a prověřím čidla teploty(snad je najdu). Jedno čidlo by mělo být snad v pořádku, to mě loni měnily u Vašendy, otázka je, které (netušil jsem, že jsou dvě). Když něco zjistím, napíšu.

Ještě jednou díky za odpovědi.

PS: alspoň jsem objevil diagnostiku vyblikáním pomocí klíčku - to mi hlásí potenciometr, ale to bude asi nějaká békovina - je vyměněný za zánovní. Osobně sázím na čidlo teploty, nebo na špatně nastavený potenciometr.

[upravil dne 12.2.07 Vojta309]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vojta309

Chlapi díky za postřehy, já jsem vyměnil potenciometr, čímž jsem vyřešil ten druhý problém - to je rozsvícení kontolky diagnostiky za jízdy a následný nepravidelný chod po přidání plynu. Takže už zbývá ten první problém - s volnoběhem za studena. Proměřím lambdu a prověřím čidla teploty(snad je najdu). Jedno čidlo by mělo být snad v pořádku, to mě loni měnily u Vašendy, otázka je, které (netušil jsem, že jsou dvě). Když něco zjistím, napíšu.

Ještě jednou díky za odpovědi.

PS: alspoň jsem objevil diagnostiku vyblikáním pomocí klíčku - to mi hlásí potenciometr, ale to bude asi nějaká békovina - je vyměněný za zánovní. Osobně sázím na čidlo teploty, nebo na špatně nastavený potenciometr.

[upravil dne 12.2.07 Vojta309]

Cidlo pre riadiacu jednotku ma zeleny dvojpolovy konektor a nachadza sa pod hadicou (pod termostatom), co ide z termostatu do chladica. Modre cidlo (tiez dvojpolove) pre budiky by malo byt na chladici. A tretie cidlo (havarijne) je pri termostate, je to taky jeden drotik s konektorom zapojeny pri termostate na cidlo a rozsvecuje to STOPku, ked sa motor prehreje. Ked budes nahodou zhanat nove, tak bacha, pre ECU protebujes to zelene. Ja som ho zohnal len original v Peugeote (ako som zistil, je to Bosch, takze by sa malo dat zohnat aj tam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.