scimitar Odesláno 29. leden 2007 Sdílet Odesláno 29. leden 2007 Mam P307 2.0 16v .r.v. 2003 som prvy majitel, kupil som ho ako nove a som jediny uzivatel. Po 30000 km pred necelymi dvoma rokmi som menil olej. Teraz mam najazdene asi 43000 km a musel som uz doliat asi 1,5 l ( na cca 13000 km) Vizualne som kontroloval motor aj spodok auta, nevidno ziadne uniky. V poslednej dobe casto jazdim velmi kratke trasy ...denne 6-7 km, caste studene starty..... Je to normalne?, resp. je to v norme? [upravil dne 29.1.2007 scimitar] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinsk Odesláno 29. leden 2007 Sdílet Odesláno 29. leden 2007 Výrobca pripúšťa spotrebu oleja až 1l na 1000 km. Tvoju spotrebu oleja by som vôbec neriešil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pilot Odesláno 29. leden 2007 Sdílet Odesláno 29. leden 2007 Tvá spotřeba je zcela v normě, běžně se udává tak 1dcl. na 1 tis. km. Takže nejezdíme pouze na benzin, naftu, LPG, ale i na oil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
silex Odesláno 30. leden 2007 Sdílet Odesláno 30. leden 2007 Spotreba sa mi nepozdava. Vyssia spotreba oleja je pri jazde po dialnici - pri vyssich otackach motora su vyssie taky oleja, ktory sa \"strati\" hlavne v turbe (pri naftakoch), pri benzine teda spotreba oleja az tak nestupne. Pri jazde po okresnych cestach s bezinom by si \'od vymeny do vymeny\' nemal olej dolievat. Malsom dva benzinaky (Fiat), jeden 100 000 km, druhy 200 000 km ale ani jeden nepotreboval dolievat olej medzi vymenami. Teraz mam 2.0 HDi 66 kW a spotrba oleja je cca 1dcl na 1500 km pri jazde po dialnici (130 - 140 km/hod) a pri jazde po okresnych cestach (90-100 km/hod) to zozerie cca 2 dcl/10 000 km. Denne 7 km na 2.0 16V je pre to auto \"trest smti\" ale aj tak si mysli ze este by nemal byt motor zniceny. Skus urobit dlhsiu jazdu (aspon 200 km a najlepsie po dialnici, aby si rozpustil karbony v motore) a potom hned vymen olej - po 2 rokoch je uz aj tak najvyssi cas. Potom by som ho znovu \"prevetral\" dlhsou jazdou. Tymto ako-tak vycistis motor. Velmi zriedkavo totiz zostane zakarbonovany kruzok a potom netesni = vyssia spotreba oleja (ak auto jazdi kratke trasy a nebodaj s nekvalitnym olejom) Ak to nepomoze, bude niekde mechanicka zrada, a treba pockat ci sa bude vyvijat progresivne alebo nie. Daj pozor - pri velmi velkej spotrebe oleja mozes znicit katalyzator. Perlicka na zaver. Rozpraval mi mechanik od Peogeota ze raz tam mali auto co od novoty zralo 1l oleja na 1000 km. Tak rozobrali motor a zistili ze francuzi zabudli dat na jeden valec stieraci kruzok. Ale aby sme nenadavali len na francuzov. Kamos mal Fabiu 1.4 benzin a od novoty mala napravidelny chod na volnobehu. Po niekolkych navstevach znackoveho servisu kde mu vymenili riadiacu jednotku, lambda sondu a co ja voem este co, bol na vymenu oleja u chlala v garazi (prave uz mu skoncila zaruka) a tan si vsimol ze ma jednu sviecku akosi hlbsie. Vymontoval ju a zistil ze na nej chyba tesnenie. Tak ho tam pridal a odvtedy ide motor ako hodinky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lamancha Odesláno 30. leden 2007 Sdílet Odesláno 30. leden 2007 Původně zaslal: pilot Tvá spotřeba je zcela v normě, běžně se udává tak 1dcl. na 1 tis. km. Takže nejezdíme pouze na benzin, naftu, LPG, ale i na oil. to mi v pořádku rozhodně nepřipadá - jezdím od výměny k výměně bez dolévání. (najeto cca 110tis) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bohumil Odesláno 30. leden 2007 Sdílet Odesláno 30. leden 2007 No to se mi zdá dost. Od výměny k výměně nedolévám nic. Olej měním asi po 20tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinsk Odesláno 30. leden 2007 Sdílet Odesláno 30. leden 2007 Zabudol si napísať, aký ti naliali olej. Skús pri najbližšej výmene prejsť na olej 10w40. Toto ber ako posledné riešenie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
toro Odesláno 14. březen 2007 Sdílet Odesláno 14. březen 2007 Mezi výměnami také nepotřebuji dolévat, i když pro jistotu vozím litrovku pořad sebou. Nějaký ubytek by měl být, protože zjištuji drobný rozstřik v IC, ale není to na doplňování. Při výměně dávám do 3/4 mezi rysky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.