Sign in to follow this  
Followers 0
durino81

odkarbonovanie sviecky/skusenosti s Denso Iridium

19 posts in this topic

Ahojte vsetci,

chcel by som sa spytat niekoho, co uz robil podobnu vec - odkarbonovanie sviecky (mimo motora). Robil to niekto? Cim sa ma sviecka vycistit? U mna je to specialny pripad - sviecka Denso Iridium.

Mam totiz problem v tom, ze som si kupil tie Iridiove Densa, ale v zime nejdu dobre. Studene to ide na 3 valce, potom sa to trochu ohreje a skludni, za tepla super. Sviecky mali najazdene 300km a boli uplne zakarbonovane. Ba co viac, uz som to s nimi v zime (1 stupen Celzia) nenastartoval. Maturoval som nad tym, ze co sa stalo, vymenil hlavu rozdelovaca a palec, prekontoxoval vsetky kontakty a nic, vycistil \"krokac\" (bolo treba-zasekaval sa), zapalovacie kable nove... Az ked som tam dal stare sviecky NGK, tak auto zrazu chytilo a slo akoby nic. Ale je rozdiel v tahu motora. Teraz je to taky drsnejsi zvuk a horsie sa vytaca, s tymi Densami to bolo ine, islo to lahko do otacok a motor mal taky jemnejsi chod. Skoda, ze sa nedaju dobre pouzivat v zime. Tak ich chcem vycistit a nechat na teplejsie obdobie...:myslim:D Pripadne vycistit a robit nejake pokusy v zime dalej...:myslim:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A patří tam tento typ svíček? Správná teplota? Mrkni se někam do tabulek měl by ho mít každej slušnější prodejce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rudolf

A patří tam tento typ svíček? Správná teplota? Mrkni se někam do tabulek měl by ho mít každej slušnější prodejce.

Mali by tam byt tie spravne, podla katalogu IK20, take tam aj mam. Mam P309, 1,4, 1990, 55kW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A je to karbec nebo vstríkování? že se tak rychle zasraly tak bych to viděl na špatnou přípravu směsi nebo že by cívka dávala málo. Mrknu se co je to za motor. Vyčistit je můžeš, ale bojím se že se zaserou o5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen postřeh kamoše co měl Hondu CRX. Jezdil výhraděn na Shellácký benzín, ten lepší co dekarbonuje motor a má větší výkon. Po rozebrání motoru se ukázalo že motor byl čistý jak slovo boží, ventily jak nový. Takže ježdění na tento benzín opravdu motor vyčistilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rudolf

A je to karbec nebo vstríkování? že se tak rychle zasraly tak bych to viděl na špatnou přípravu směsi nebo že by cívka dávala málo. Mrknu se co je to za motor. Vyčistit je můžeš, ale bojím se že se zaserou o5.

Je to jednobodova striekacka. Ze sa sviecky znovu zakarbonuju, viem, jazdili sa s tym kratke jazdy = bohata zmes. A to este v zime. Divne je ale to, ze zrazu motor nechcel startovat. Asi su tie Iridiove spicky (dost tenke) citlivejsie na zanesenie. Aj na jednom fore som cital, ze chlapik vo favorite ich mal tiez a pisal, se to obcas \"zlenivie\", potom to trochu vytoci na 6000 a znovu to ozije = asi sa to odkarbonuje.

A cim to vycistit? Liehom?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochu :xvul, mozna se na me nastves, ale neni trochu blbost kupovat do takovyhleho motoru iridiovy svicky Denso? Dal bych tam svicky co jsou predepsany vyrobcem a asi bych to dal neresil, cim je rizenej ten jednobod ? ma to lambdu ? jestli jo, neni kaput ? Zkousel jsem se divat do katalogu, ale bez presnyho oznaceni motoru se to neda dohledat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

trochu :xvul, mozna se na me nastves, ale neni trochu blbost kupovat do takovyhleho motoru iridiovy svicky Denso? Dal bych tam svicky co jsou predepsany vyrobcem a asi bych to dal neresil, cim je rizenej ten jednobod ? ma to lambdu ? jestli jo, neni kaput ? Zkousel jsem se divat do katalogu, ale bez presnyho oznaceni motoru se to neda dohledat

Preco by som sa nastval?;) Tieto sviecky bola posledna \"tuning investicia\" - auto mam pre radost, jazdim na nom uz malo. Mam tam ladeny nerezovy vyfuk (nie extra ramus, ale taky fajn), cip, sportovu bavlnenu vlozku. Ale to nie je podstatne.

V tych svieckach je rozdiel, ked sa to zahreje - ma o ovela kultivivanejsi chod a lepsie sa to vytaca.

Lambdu to ma, ci je kaput neviem, mozno ano.:myslim Motor je TU3M, 1360, vyrobne cislo 1FS0N707754.

[upravil dne 29/1/2007 durino81]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak zkusit nechat zmerit emise a premerit tu lambdu, jestli to nedava zbytecne bohatou smes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

no tak zkusit nechat zmerit emise a premerit tu lambdu, jestli to nedava zbytecne bohatou smes

To mozem, ale nedavno to bolo na STK a chlapik spominal vela vzduchu vo vyfukovych plynoch a cudoval sa, ze tak stare auto ma take emisie. Ale nevidel som mu priamo na monitor, takze to neviem naisto... Ci to nerobil ten sportovy filter a odidena lambda...:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já bych s tím neelaboroval. Dát tam puvodní typ svíček, které tam patří nebo nějáké levné BOSHky. Případně zajít na diagnostiku není li něco pryč- lambda, či další čidla. Bude-li to v pohodě tak jak říká kámoš ze slovenska jebať na to. Každopádně co tak dedukuju z toho co píšeš snažíš se tam cpát různé serepetičky jako sportovní filtr, lepší super svíčky atd. No a to asi fakt u 17 let starého aut nemá smysl ale je to tvoje věc když chceš za to utrácet. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rudolf

No já bych s tím neelaboroval. Dát tam puvodní typ svíček, které tam patří nebo nějáké levné BOSHky. Případně zajít na diagnostiku není li něco pryč- lambda, či další čidla. Bude-li to v pohodě tak jak říká kámoš ze slovenska jebať na to. Každopádně co tak dedukuju z toho co píšeš snažíš se tam cpát různé serepetičky jako sportovní filtr, lepší super svíčky atd. No a to asi fakt u 17 let starého aut nemá smysl ale je to tvoje věc když chceš za to utrácet. :papa

To nie je auto krabica na vozenie z miesta A do miesta B. To je vztah k autu.:roker Uz do toho neinvestujem, sviecky mali byt posledna uprava. A je z toho radost, ked sa s tym vozim (mam rad sportovejsiu jazdu). Hlavne, ked to ide.:D:D:D Je mi luto tych sviecok, lebo fakt to lepsie taha s tymi Densami (tak lahsie). No nic, nejako ich vycistim a asi ich budem menit s gumami - letne sviecky a gumy, zimne sviecky a gumy...:D:D:D Ked bude cas, poriesim aj tu diagnostiku, resp. si lambdu odmeriam multimetrom. Dost pravdepodobne, ze uz nepracuje dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já beru benzin u OMV a mám svíčky a vše kolem krásně čistý.táta bere benál např u Agro nebo Eurooil a má to všechno pěkně zasraný a černý.takže kloudnej benzín a pohoda.a ty emise si nech změřit.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medion

já beru benzin u OMV a mám svíčky a vše kolem krásně čistý.táta bere benál např u Agro nebo Eurooil a má to všechno pěkně zasraný a černý.takže kloudnej benzín a pohoda.a ty emise si nech změřit.:papa

Ja beriem tiez OMV.:myslim:D:D:D Asi zmenim na Esso, alebo Schell...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak som trochu pokrocil.

Meral som si lambdu a vyzera to tak, ze spravila :papa:myslim. Za studena davala 0,92V a po ohriati motora na cca 70 stupnov 0,86V, co je chudobna zmes. Jedniny pokles na 0,5V bol pri pridani plynu a nahlom ubrati, vtedy dala na chvilu 0,5V, inac stale 0,86V. Tak som kupil novu univerzalnu (pre P309) a dal ju tam. Taktiez som vymenil \"krokac\" za novy, lebo uz bolo treba...

Tie Densa ma ale seru - raz s nimi nastartujem (na plyne), ide to na 3 valce, zohreje sa to (stale musim drzat plyn), stale to ide na 3 valce. Vypnem motor, povolim a utiahnem sviecky, nastartujem a uz idem na 4 valce a v pohode. Jazdim jak das a ked zastavim a motor vychladne, znovu to nechce normalne startovat... Tie Densa su asi do rovnikovej Afriky, kde je stale teplo, alebo mam uplne vadne sviecky, hoci podla katalogu ich mam OK. Teraz tam mam jazdene NGK, ale tym Densam sa nevyrovnaju (samozrejme, ak funguju :roll)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak problem som asi vyriesil - Sviecky Denso Iridium IK20 su pre P309 1,4i studene. Dlho som s tym laboroval, vymenil teplotne cislo, zapalovacie kable, hlavu rozdelovaca, lambdu... Skusal ine sviecky...

A potom som kupil Iridiove NGK BCPR5EIX-11 a tie slapu dobre. Este musim pockat, kym bude viac zima, ale vyzera to tak, ze vyrobca, alebo predajca sviecok Denso, ma v katalogu chybu - na tom skusim postavit reklamaciu.

[upravil dne 30/9/2007 durino81]

Share this post


Link to post
Share on other sites

mame v mazde denso iridiove sviecky a max. spokojnost.bez problemu.najskor bude chyba v type ako pises, alebo moze byt aj nejaka vadna, pretoze tie sviecky musia slapat 100 tkm bez problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

možná budu vypadat jako zelenáč, ale ve svíčkách se nevyznám.. Kde seženu na netu katalogy? dejme tomu BOSCH, DENSO, NGK?? Hlavně ty NGK..

A co znamená iridiové svíčky? V čem mají být lepší? Je dobré je dát do motoru? Nebo zvolit NGK? Origo se mi tam dávat nechce.. Kamarádovi se pořád ničili.. podotlám že jeho rampa a podobně na měření nevykazovali závady..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: stalmik

možná budu vypadat jako zelenáč, ale ve svíčkách se nevyznám.. Kde seženu na netu katalogy? dejme tomu BOSCH, DENSO, NGK?? Hlavně ty NGK..

A co znamená iridiové svíčky? V čem mají být lepší? Je dobré je dát do motoru? Nebo zvolit NGK? Origo se mi tam dávat nechce.. Kamarádovi se pořád ničili.. podotlám že jeho rampa a podobně na měření nevykazovali závady..

Katalogy su vacsiniou u predajcov auto suciastok. NGK ma stranku www.ngk.com a priamo tam ma moznost zadat si auto, ale nie vsetky modely su tam.

Iridiove sviecky znamena, ze maju elektrodu z materialu Iridium, co je tvrdy a teplotne velmi odolny material, co umoznilo vyrobit elektrodu tensiu, ako maju obycajne sviecky (napr. platinove). Tato tensia elektroda (Denso 0,4mm, NGK 0,6mm) potom dava "presnejsiu" iskru - takmer stale na tom istom mieste, co ma za nasledok kultivovanejsi chod motora, lepsiu dynamiku pri akceleracii a mensiu spotrebu v pripade, ze na to moc neslapes a jazdis rovnakym stylom ako s obycajnou svieckou. Udajne su aj menej narocne na zapalovaciu sustavu. Viac info na webe - staci pouzit google. Iridiove sviecky su ale niekolkonasobne drahsie, ako obycajne, u nas napr. NGK Iridium 1ks 620SK, Denso Iridium 1ks 540SK... Udajne vsak vydrzia az 100000km. Ak si normalny vodic a nemas prilis sportoveho ducha, asi ti postacia aj obycajne sviecky, doporucujem NGK podla typu auta. Ak vsak chces motoru ulahodit a nie je pre teba cena vysoka, Iridiove sviecky su dobra volba - je to naozaj citit, ako ma motor mensie vibracie a kludnejsi chod, lahsie sa vytaca do otacok. Treba vsak dat pozor na tepelnu hodnotu, ako som uz spominal. Sam som zvedavy, ako sa budu chovat v zime - dufam, ze uz OK.

Co znamena, ze sa kamaradovi nicili sviecky? Zanasali sa, praskali?... Mozno ma problem s motorom, alebo ma nespravne zvolenu tepelnu hodnotu, alebo typ sviecky...

[upravil dne 1/10/2007 durino81]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.