Leitlik

Zalomený ovzdušňovák-vyřešeno

23 posts in this topic

Mám zalomený ovzdušňovací ventilek u brzdiče.:grr Nevíte někdo jak a čím ho vytáhnout ??

[upravil dne 28/1/07 Leitlik]

[upravil dne 28/1/07 Leitlik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Existuji na to takove \"vytahovaky\" ? Kamos je ma doma, je to takovy jakoby ocelovy vrut, ktery se nasroubuje do zbytku zlomeneho sroubu (ma opacny zavit) a dotahovanim vlastne vytahnes zbytek zalomeneho sroubu...

My davali na 205tce trmeny na repas (oba odvzdusnovaky KO atd...) a je na ne dokonce zaruka :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna možnost horší než druhá... Základem je to nahřát autogenem, jinak s tím většinou nenaděláš nic. I před samotným povolením starého odvzdušňováku, aby se neutrhl. Pak už záleží na tom kterém... Lze na to zkusit vytahovák (na jednom brzdiči jsem dva zlomil, a to značkové, ne nějaké čínské), lze to obrousit flexou a navařit tam COčkem matici (nejde vždy), lze to odvrtat a převrtat na závit M8 a použít odvzdušňováky ze škodovky (pokud netrefíš souosost, můžeš brzdič vyhodit).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Jedna možnost horší než druhá... Základem je to nahřát autogenem, jinak s tím většinou nenaděláš nic. I před samotným povolením starého odvzdušňováku, aby se neutrhl. Pak už záleží na tom kterém... Lze na to zkusit vytahovák (na jednom brzdiči jsem dva zlomil, a to značkové, ne nějaké čínské), lze to obrousit flexou a navařit tam COčkem matici (nejde vždy), lze to odvrtat a převrtat na závit M8 a použít odvzdušňováky ze škodovky (pokud netrefíš souosost, můžeš brzdič vyhodit).

Tak přesně tohle se mi stalo na zadním brzdiči na 406tce pokoušel jsem se to odvrtat že to přeříznu na jinej zavit a povedlo se mi to odvrtat křivě tak jsem ho musel vyhodit,opravdo nejlepší ohřát autogenem a pak povolit ten druhej pek už šel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak vám moc dík za návody !! Všechno jsem už zkoušel,dokonce jsem tam navařoval šroub Tigem. A nic.Až dnes ráno se stavil kámoš co dělá na laserovym CNC. Vypálil do zalomenýho ovzdušňováku otvor na imbus klíč a v klidu to vyšrouboval. Hodinka práce a mám ušetřených nemálo kaček !:super Takže kdyby někdo potřeboval,tak se ozvěte !:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,teď jsem mu volal a napřed trochu brblal,ale potom řekl,že za kus 200 kč. Ale s tím,že by bylo dobrý vědět délku závitu,aby nenaboural to sedlo,což je tam docela důležitý !;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je dobrý, tak jestli se tu časem nashromáždí pár takovýchhle brzdičů, tak bych je pak poslal. Délku závitů k tomu napíšu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pred chvili jsem se vratil z garaze a s hrozou jsem zjistil, ze mi nejdou povolit odvzdusovaci srouby a jeste ke vsemu, sestihran na nasazeni klice ma omlete hrany, takze klic tam sedi tak tak a pri pouziti vetsi sily by se okamzite smekl.

Tak bych rad vedel, jestli na to povoleni odvzdusnovacich sroubu zafunguje WD40, MD spray, nebo nejaky povolovac sroubu ve spreji, nebo mi nezbyva nic jineho nez pouzit vyse zmineny autogen?

V pripade toho autogenu je postup jaky? predpokladam, ze na aute se to bude dalat tezko :) tak co? Odmontovat brzdic, cely ho odstrojit, zbavit ho vsech gumicek apod. Pak jak? Predpokladam, nahrat brzdic, ale v jak velkem okruhu kolem odvzdusnovaku, a taky jak dlouho, jestli az do cervena a jakym plamenem?

Jeste tak ze zvedavosti me zajima proc se to vlastne nahriva? Kvuli tomu, ze se dira roztahne, nebo protoze se vypali te bordel, co to drzi pri sobe?

Diky za odpovedi, docela me to nastvalo a rozhodilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žádné vodičky ti pravděpodobně nepomohou. Co se týče toho ohřívání, brzdiče (tělesa) máš hliníkové, nebo ocelové? Do červena v žádném případě, hliníkový ani nejde (nezčervená :) ), nahřát prostě jen přiměřeně, a jen nejbližší okolí. Odvzdušňovák neber stranovým klíčem, ale oříškem, nebo pokud je šestihran zničený, tak budeš muset stiskačkami (a pak dát nový). Jinak se vůbec nemusí odstrojovat, na to ohřátí, zas tolik se to ohřát nemusí, a gumičky v něm jsou na vyšší teplotu dělané (brzdy za provozu nejsou zrovna studené ;) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

Existuji na to takove "vytahovaky" ? Kamos je ma doma, je to takovy jakoby ocelovy vrut, ktery se nasroubuje do zbytku zlomeneho sroubu (ma opacny zavit) a dotahovanim vlastne vytahnes zbytek zalomeneho sroubu...

My davali na 205tce trmeny na repas (oba odvzdusnovaky KO atd...) a je na ne dokonce zaruka :super

No k těm vytahovákům snad jen poznámku:

Blbý je, že ten vytahovák ten zalomenej šroub ještě roztahuje...

Kam jste to dávali na repasi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně je problém vytahováku, že je má příliš malý průměr na to, aby vydržel to namáhání, i když je hodně kvalitní - funguje to slušně na šrouby zalomené při utahování, tedy čerstvě utažené, ale na hodně dlouho zarezlé šrouby to je bída...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkoušel ten zalomený ovzdušňovák někdo odvrtávat levým vrtákem? Jako že by se mohl chytit a vytočit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mě taky kdysi napadlo, ale nikdy jsem to nezkoušel, nějak nemám po ruce levé vrtáky, a když to bylo třeba řešit, tak nebylo kdy je jít shánět.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Žádné vodičky ti pravděpodobně nepomohou. Co se týče toho ohřívání, brzdiče (tělesa) máš hliníkové, nebo ocelové? Do červena v žádném případě, hliníkový ani nejde (nezčervená :) ), nahřát prostě jen přiměřeně, a jen nejbližší okolí. Odvzdušňovák neber stranovým klíčem, ale oříškem, nebo pokud je šestihran zničený, tak budeš muset stiskačkami (a pak dát nový). Jinak se vůbec nemusí odstrojovat, na to ohřátí, zas tolik se to ohřát nemusí, a gumičky v něm jsou na vyšší teplotu dělané (brzdy za provozu nejsou zrovna studené ;) ).

Takze ohrivat a zaroven zkouset povolovat... a na teplotu minimale takovou, kdyz na to plivnu, tak to zasici :) Dnes jsem zkousel jen tak ze zajimavosti nahrivat ocel horkovzdusnou pistoli, ale bez sance, je to tak na tyden :)

Orisek se jen protaci, takze pouziju kleste a brzdice jsou myslim ocelove, je to 205gti, ale ted se mi do garaze nechce chodit to overovat..... rano moudrejsi vecera

Snad ten autogen funguje na tuty, nerad bych totiz ten odvzdusnovak ukroutil.

[upravil dne 1.7.07 franus]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste pro upresneni, nahrivat se ma okoli toho sroubu, nebo sroub samotny, nebo oboje, ale vzhledem k vedemi tepla je to jedno ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já zatím nic nemám, ale vedu to v patrnosti, mít k řešení nějaké třmeny se zalomenými odvzdušňováky, určitě bych se ozval, to je totiž velmi pohodlné řešení...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie s tebou počítám ! Jen reaguji na "help" Franuse !:D Protože jestli někomu pomůžou nějaký spreje nebo vytahováky,tak klobouk dolů .:super Já osobně jsem vyzkoušel úplně všechno a výsledek žádnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.