Arna Odesláno 26. leden 2007 Sdílet Odesláno 26. leden 2007 Prosím o konzultaci. Mám 309-ku 1,4i VF33AKDY2 (1993). Při studeném startu vyjedou otáčky na 4 tisíce. Zjistil jsem, že otáčky ovládá \"motorek volnoběhu\" (možná krokový motorek), který je pořád vysunutý a přidává tedy plyn. Je tento motorek ovládán nějakým čidlem? Nebo je asi vadný a stačí ho vyměnit? Děkuji všem - Arna [upravil dne 28/1/07 Arna] Děkuji za info durinovi81 - Rozebral jsem krokovy motorek, vycistil, ale několikrát byla zavada zpet. Pote jsem vycistil potenciometr škrtící klapky a bylo to O.K. Potom jsme jestě potenciometr seridili a zatim je vse O.K. otacky na volno jsou cca na 850, pri studenem motoru max. 1500 ot/min. Arna [upravil dne 8/2/07 Arna] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
durino81 Odesláno 28. leden 2007 Sdílet Odesláno 28. leden 2007 Moze byt naozaj zaseknuty ten motorcek volnobehu (nespravne nazyvany \"krokovy motorcek\", spravne sa to ma volat \"nastavovac skrtiacej klapky\", ale lepsie sa pise \"krokac\":D). Alebo sa moze zamerne vysuvat preto, lebo ma spinavy spinac volnobehu. Riadiaca jednotka si mysli, ze regulacny valcek motorceka nie je dostatocne vysunuty, tak vysuva az nadoraz. Spinac volnobehu je umiestneny v tom valceku, co sa vysuva a reguluje polohu plynu. Treba to zcasu na cas prestriekat sprejom na kontakty (streknut pod ochrannu gumicku), resp. precistit ten cely motorcek, v nom su tiez kontaktove drahy k spinacu volnobehu, ktore mozu byt osupane, resp. znecistene. Ten spinac volnobehu sa da overit tak, ze ked ma auto zapnute zapalovanie, ale zhasnuty motor, tak ked sa jenme pritlaci ten valcek, tak by malo byt pocut zopnut spinac regulacie volnobeznych otacok na rozdelovaci. (Tiez by sa mal ten valcek vtedy pohnut). Ten je umiestneny v oblasti pod nadrzkou brzdovej kvapaliny - idu do neho hadicky. Odtial by malo byt pocut take cvaknutie. Motorcek volnobehu ovlada riadiaca jednotka, pri starte hlavne podla cidla teploty chladiacej kvapaliny (teplota motora). Toto cidlo ma dvojpolovy zeleny konektor, je schovane pod hadicou, co vedie z termostatu. Za studena by to malo mat radovo kiloohmy, u mna napr 4,8kohmov, ked sa cidlo premeria multimetrom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Arna Odesláno 28. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 28. leden 2007 Děkuji za info, pristi vikend se na to podivám. Arna Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.