Sign in to follow this  
Followers 0
gen.Migen

Alternator nedobijí - jak na repasy? cena? princip?

10 posts in this topic

Zdravím všechny co jima autička jedou a taky ty co jim momentalně nejedou a sou z toho špatní.

Mám dotaz, patřím mezi ty co jim autičko nejede:(

Přestal mi dobijet alternator, už se mi to stalo asi před 14 dny. Vyměnil sem uhliky a bylo to vpoho. Jen sem si všiml že je na kontaktech rotoru co na ně dosedaj kartačky už vyjety zařezy skoro milimetr. Dnes jedu do prace a najedou to zase začlo nedobijet. Už sem se naštval a vymontoval celej altik ven. Do kontaktu po kterejch kloužou uhliky jsou zpusobeny dost velky zařezi...Tam kde jezdi prvni uhlik je menší ale jak sem se podíval na kontakt kde jezdí ten druhej uhlík tak tam už nebyla měd. Takže nulovej kontakt:( Je to určitě tim že to nedobiji. Ale přesto se chci zeptat jestli má nědko zkušenost s opravou takto zdevastovanýho rotoru (dá se to repasovat?, a jak?). Nechci rozhodně kupovat celej rotor z finančnich duvodu:) No a taky by mě zajimalo jesli za tim nemuže byt něco vic. Jaka je vlastně přičina, že se to tak sjelo, jestli třeba neni špatnej regulator a přez kontakty na uhliky se nepřenaši moc velky proud a tim se to opaluje nebo je to prostě jen mechanicky ojetý? Budu vděčný za jakoukoli radu tykajici se tohoto problemu. Jsem od Brna tak, jestli nekdo nevi o servisu kde to třeba za levno zpraví atd. Kolik by to tak mohlo stat? Jo a ještě jenom drobnost: Proč tam sou vlastně dva kartače, když obě plošky na rotoru(kontakty) nejsou eletricky odizolovane, nebo aspon ja je mam eletricky spojené!! Napada mi jen proto, aby se rozdělil proud kterej se přenáší. Opravdu budu vděčny za jakoukoli radu, diky moc Všem

S pozdravem Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buď jde vyměnit kotva, nebo stačí jen na soustruhu zarovnat.. Mě to dělali v servisu Bosh i s výměnou ložisek za 400,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vim že jde vyměnit kotva, ale stoji fakt dost peněz. A zarovnavat tam už skoro není co:) Spíš sem myslel něco jako, že tam navaři, nebo nějakym zpusobem přiletují, přidělájí materiál tam kde chybí a pak to stahnou do roviny soustruhem. Ja mam tu měd totiž uplně sjetou až na umělou hmotu co je pod ni:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
:o no já mam alternator Valeo a ta kotva měla origoš skoro 5mm mědi, takže šla zarovnat krásně.. Jinak kolem tisícovky koupíš starší altík.. Někde jsem ho tady viděl sand za 1200,- myslím že Pokec16V ho nabízí..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mám nové zprávy, oprava by mě stála prý 6800kč :) tak sem to rezolutně zamítl, prej by museli koupit novou kotvu. Pak mi taky chtěli měnit ložisky, který mám dobrý, a za to všechno si chtěli vzít 6800kč..Je to šileny..Tak sem sehnal altik od někoho cca 2000. Dnes pro něj asi pojedu. U mě je to ještě horši tim, že ja potřebuju ten silnější alternator. Mam diesla a do těch se dava 120 - 150 A. U benzinu je to mín.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky Tornado za odkaz. Ja dnes koupil alternator z vrakače. Stal mě 2200 a vypada dobře, na kroužkach rotoru kam dosedaj kartače je tak max desetina vyjeta dražka. Asi s tim nic dělat nebudu, max promažu ložiska. Už vim kde byla asi chyba u mě. Dal sem do myho alternatoru (ten co je ted KO) uhlíky ani nevím z čeho, sem je našel. Borec co mi prodaval ten alternator řikal že byly asi moc tvrdy a tim to vybrousili během chvile. Takže proto všechny varuji, aby nedavali do altiku a vlastně kamkoli nic jiniho než to co tam ma bejt!! Kdybych to udělal ja ušetřim 2200. Ja navod na repasy viz www nemužu použit, protože sem měl kroužky na rotoru skrz probroušene. Ale přesto si myslim, že to je špatně mechanicky udělané ten altik, když nejdou jen vyměnit ty kroužky po kterejch jezdí kartačky a musi se měnit cela kotva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V opravně mi řekli, že u věčiny alterntoru kroužky vyměnit jdou, ale u alternatoru Valeo prý ne. Taky mě to připadalo divny ale tohle mi řekly a ja neměl čas zjištovat podrobnosti. Potřeboval sem jezdit, každopadně jestli to nějak pude tak dam dokupy ten altik co mi zustal a budu mit dva no:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.