Škof

Venkovní teploměr

35 posts in this topic

Možná otevítám už téma, které bylo milionkrát zodpovězeno,ale přesto to zkusím.

Od koupě mého vozu (406, 2000, 1.8 16V) mi neukazuje teploměr...začal jsem se o to zajímat a po přečtení diskuzí jsem zjistil že se originální čidlo dá nahradit termistorem 2K2. V jiné diskuzi jsem se ale dočetl, že má jiné odpory a tedy ukazuje nepřesně. Je to opravdu tak? Poradil by mi kdyžtak někdo jak zapojit termistor ještě s dodatečnými odpory? V diskuzi renault megan si jej někdo zapojil takto:

\"\"\"termistor 2K7 paralelní odpor 22k a sériový 330Ω. Paralelní zlepšuje souběh charakteristik při nižších teplotách a sériový při vysokých. Různých kombinací je samozřejmě mnohem víc. Orginální termistor má hodnotu asi 2,5kΩ.\"\"\"

Je možné to takto zapojit???

A měl bych ještě jeden problém. Jak jsem asi neřek, čidlo jsem v zrcátku nenašel (asi vyměněné zrcátko). Do konektoru v tom trojúhelníku jak se zrcátko odmontuje má ale konektor dotažené dva káblíky, které by měly od čidla být, akorát jsem zkoušečkou testoval, jestli prochází štáva a nic...nevíte kde může být problém (někde rozpojené nebo..?)

Díkec!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

no stavu tam asi zadnou nenameris, zkusil bych to spis tak, ze bych nekde vyhrabal odpor treba tech 2k2 a ten koncema zapichnul do toho konektoru, na displeji by to melo ukazat nejakou teplotu, pokud ne, tak moznosti je nekolik, bud zlomene kabely v pruchodce mezi dverma a sloupkem, popr. chybejici cast svazku od konektoru co je pod popelnikem u radici paky do konektoru na vnitrni strane sloupku A. To tezko hadat.

Jinak ruzne dodatecne odpory ke zminenemu termistoru zkousel pridavat myslim Petr605, ale nevim jestli se dobral nejakeho vysledku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak píše Ferry. Nejdřív si proměř jestli ty kabely jsou průchozí od zrcátka až ke konektoru na palubce. Pokud ne tak na 99% končej v u konektoru kterej prochází do kabiny. Budeš muset natáhnout 2 nový dráty pod palubkou ode dveří až po konektor displeje. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dave_k

Jak píše Ferry. Nejdřív si proměř jestli ty kabely jsou průchozí od zrcátka až ke konektoru na palubce. Pokud ne tak na 99% končej v u konektoru kterej prochází do kabiny. Budeš muset natáhnout 2 nový dráty pod palubkou ode dveří až po konektor displeje. :papa

melo by stacit ode dveri ke konektoru pod popelnikem ve stredovem tunelu, svazek vede podel prahu pod sedacku spolujezdce, tam prejde na stredovej tunel a vraci se kolem rucni brzdy a radici paky k palubce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak díky všem...

Zkusmo jsem koupil ten odpor 2K2 a hle při zapojení to ukazuje normálně...Akorát furt nevím jak moc se tomu dá věřit, když vlastně ten origo má mít 2,5kOhmů. Přilepil jsem termistor páskou na krycí plast dovnitř zrcátka. Jaké máte zkušenosti s jeho přesností, mám ho nainstalovat jinak,jinde?Trošku se mi totiž zdá, že uvnitř zrcátka se drží určitá teplota a když přejedu z prostředí třeba s -5 do -7 tak to čidlo zjistí až po x km. I když asi to není takový problém, když mě stejně už při +3 počítač umozorní na nebezpčí náledí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemas nekde na uctu oznaceni toho termistoru, treba by se k nemu dal najit katalogovy list ze kteryho by se dal vycist prubeh odporu na teplote, P607Olda meril originalni cidlo a melo by to vypadat nejak takhle :

25 st 2800 Ohm

24,4 st 2910 Ohm

20 st 3170 Ohm

0 st 5900 Ohm

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já bych řek že 2K2 je to samý co 2,2K ne? No a podle těch šílených tabulek co v tom pdfku jsou bych řek, že to je ten co má označení 6.222.

0 st 7162 Ohmů

20 st 2747

25 st 2200

Takže hodnoty v určitých teplotách se trochu liší od těch originálních a když to tak odhadnu tak 0 mi to bude ukazovat už při cca 2-3st... Takže nevím jestli je to výhra. Proč ti šmejdi z franci tam nemůžou namontovat nějaký klasický typ...a rejžujou na tom

Neporadí někdo jak tam přidat nějakej odpor seriově, paralelně navíc???

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo uz ho taky vidim, no pro presnost v oblasti 0st C by byl vhodnejsi ten 6.202 uvedenej o stranku nahoru, ale zase pak bude dost rozjeta teplota nahore a co takhle seriove k tomu 6.202 pripojit nejaky PTC termistor, ktery by pri 0st mel cca 200ohmu a pri 25st C asi 800ohmu ;)

jenze jak koukam, tak nabidka PTC termistoru neni zrovna siroka

[upravil dne 24/1/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

v GESu zadnej nemaj, ale na webu jsem nasel treba toto ale nemuzu k tomu uz dohledat datasheet

tak preci jen jsem neco nasel v GESu, je to PTC cidlo tohle sice pri 0stC ma 815ohmu a pri 25 1000 takze by se musel vypocitat a pridat jeste nejakej paralelni pevnej odpor k malemu dorovnani

[upravil dne 24/1/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Škof

Tak díky všem...

Zkusmo jsem koupil ten odpor 2K2 a hle při zapojení to ukazuje normálně...Akorát furt nevím jak moc se tomu dá věřit, když vlastně ten origo má mít 2,5kOhmů. Přilepil jsem termistor páskou na krycí plast dovnitř zrcátka. Jaké máte zkušenosti s jeho přesností, mám ho nainstalovat jinak,jinde?Trošku se mi totiž zdá, že uvnitř zrcátka se drží určitá teplota a když přejedu z prostředí třeba s -5 do -7 tak to čidlo zjistí až po x km. I když asi to není takový problém, když mě stejně už při +3 počítač umozorní na nebezpčí náledí.

No ona pro origo čidlo je v zrcátku zespoda velká díra kterou \"kouká\" to čidlo ven takže nejlepší bude ten odpor dát co nejblíž k tý díře.

Jinak origo čidlo Ukazuje taky s mírnýmn zpožděním.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Ferry: Nejhorsi je, že v GESu ten odpor 6.202 nemají, nebo jsem ho aspoň nenašel. A všude kde jsem se díval mají nejnižší ten 2K2...tak nevím kde ho sehnat. I kdybych ho sehal, tak zas ten co ma těch 815 - 1000 Ohmů zas bude moc silný. Jak to teda napočítat s tím pevným paralelním odporem?

To Dave_k: dát to k té díře asi bude nejlepší. Trochu na houby je, že když mám zapnuté vyhřívání zrcátek, tak ty zrcátka jsou na dotyk fakt teplé a teplota čidla je pak zkreslená.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten by mohl jít, jen to prubnout... akorát škoda že k němu není žádná tabulka s těma odporama při určitých teplotách.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslis zapojeni konektoru u displeje ? cidlo proste jen pripojis

u displeje jsou draty na pozici 6 a 7 a maji cisla 721 722, budou oranzovy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Škof

Ten by mohl jít, jen to prubnout... akorát škoda že k němu není žádná tabulka s těma odporama při určitých teplotách.

jo datasheet jsem taky nenasel, jedine ho koupit a zkusit promerit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.