Sign in to follow this  
Followers 0
Driver

Kontrola brzd na STK a aut. převodovka

14 posts in this topic

Nevíte někdo jak je to na STK s kontrolou brzd na válcích u auta s automatickou převodovkou? Takový auto by se nemělo ani táhnout jinak může dojít k poškození převodovky. Mám obavu, aby to převodovka na 604ce přežila až s tím půjdu na technickou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale na válcích je vozidlo v neutrálu, pouze 4x4 se nesmí dělat se zapnutým motorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Rebik

Ale na válcích je vozidlo v neutrálu, pouze 4x4 se nesmí dělat se zapnutým motorem.

Takže jestli to dobře chápu, tak auto s automatem se může klidně táhnout na laně (samozřejmě na neutrál), ale nesmí se roztahovat (aby se přes převodovku nastartoval motor), v tomhle případě může dojít k poškození převodovky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Že jsou na neutrál kola odpojena od převodovky je pěkná hovadina, pisatel asi nikdy neviděl vnitřek převodovky, že?

Tažením toho automatu ten automat skutečně můžeš zničit, při případném tažení se musí zachovávat určitá pravidla - omezení na max. rychlost tažení, a omezení na max. vzdálenost, kterou je možno v kuse táhnout. To budeš mít pravděpodobně uvedeno i v manuálu k autu :) Nicméně na válcové zkušebně se kola točí malou rychlostí a velmi krátkou dobu, takže převodovce nic nehrozí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Že jsou na neutrál kola odpojena od převodovky je pěkná hovadina, pisatel asi nikdy neviděl vnitřek převodovky, že?

Tažením toho automatu ten automat skutečně můžeš zničit, při případném tažení se musí zachovávat určitá pravidla - omezení na max. rychlost tažení, a omezení na max. vzdálenost, kterou je možno v kuse táhnout. To budeš mít pravděpodobně uvedeno i v manuálu k autu :) Nicméně na válcové zkušebně se kola točí malou rychlostí a velmi krátkou dobu, takže převodovce nic nehrozí.

Takhle jsem si to původně myslel s tím vlečením, dohadovali jsme se o tom s kolegou v práci. Akorát mě trochu zmátla odpověď Rebika. Myslím, že u takhle starýho auta by to bylo riziko táhnout i na malou vzdálenost. Tím samozřejmě nemyslím to, že bych auto neodtlačil za roh když někde zůstanu viset na křižovatce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak píše Oddie, jinak odtah takových aut by se měl prvádět tak, že se hnaná náprava zvedne, případně podloží, respektíve naloží na malý podvalníček na 2 kola a auto se odtáhne. Takto se to léta provádí v USA a je to v pohodě. Amíci si tak auta převážejí jako přívěs za obytným autem aniž by cokoliv platili.:roker:papa:mrk:mrk:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lexa

Jak píše Oddie, jinak odtah takových aut by se měl prvádět tak, že se hnaná náprava zvedne, případně podloží, respektíve naloží na malý podvalníček na 2 kola a auto se odtáhne.

...

Jenže Driver zapomněl říct, že má zadohraba...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Driver

Původně zaslal: oddie

Že jsou na neutrál kola odpojena od převodovky je pěkná hovadina, pisatel asi nikdy neviděl vnitřek převodovky, že?

Tažením toho automatu ten automat skutečně můžeš zničit, při případném tažení se musí zachovávat určitá pravidla - omezení na max. rychlost tažení, a omezení na max. vzdálenost, kterou je možno v kuse táhnout. To budeš mít pravděpodobně uvedeno i v manuálu k autu :) Nicméně na válcové zkušebně se kola točí malou rychlostí a velmi krátkou dobu, takže převodovce nic nehrozí.

Takhle jsem si to původně myslel s tím vlečením, dohadovali jsme se o tom s kolegou v práci. Akorát mě trochu zmátla odpověď Rebika. Myslím, že u takhle starýho auta by to bylo riziko táhnout i na malou vzdálenost. Tím samozřejmě nemyslím to, že bych auto neodtlačil za roh když někde zůstanu viset na křižovatce.

Já jsem to blbě napsal, myslel jsem to tak, že nikdo na válcích nešlape na plyn nebo nezatěžuje převodovku motorem.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automat se nesmí táhnout, vyjímka je při smyku na chvilku vyřadit. Válce na STK mají rychlost do 5 km/h kvůli ABS. Tady nic nehrozí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Táhla se Omega, táhla se jedna amerika, bez problému.

Taky se nemá řadit R za jízdy. To se mě stalo když mě podnapilá přítelkyně šibla pákou v 90km/h na R a taky se nic nestalo.

Ty nový převodovky už sou chytrý a ta v naši 306 zažila hašté a nikdy s ní nic nebylo (najeto 200tis.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.