Sign in to follow this  
Followers 0
vinorak

pořád dochlazuje

14 posts in this topic

čidlo sem přeměřoval a spíná dobře. termostat je nový a taky se otvírá kdy má. v létě ale auto pořád dochlazuje a už mě to docela nebaví:D cestou ze zlína do prahy se dokonce vybila baterka a to dobíjení je ok!! V zimě to je v pohodě ale včera sem stál asi tak pět minut a už se to zase točilo. Buď je ucpanej chladič nebo špatný čerpadlo. Nemáte někdo s tímhle problémem zkusenost? dík:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bojim já sem vůbec nepochopil, otázku..

tím \"dochlazováním\" myslíš že jede ventilátor na chladiči?? V kolik se případně spíná? A jakou máš teplotu vody? Teplotní čidlo je na chladiči + někde je relátko.. Mi třeba u relátka (405ka ho má hned za maskou) urezl drát a tak to nespínalo vůbec..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak píšeš, snížená účinnost chladiče (některé trubky zanešené úplně, chladič vevnitř zaliskaný vodním kamenem), snížená účinnost vodní pumpy, zavzdušněný chladí okruh - co mně tak okamžitě napadá ....

Asi bych se ale vrhnul k přesnějšímu měření teploty, pokud možno na motoru a v chladiči. Překalibrovat rafičku teploměru (vymontovat čidlo teploty, vařit v hrnci s teploměrem a na milimetrový papír vynášet hodnoty teploty a odporu čidla) nebo vypůjčit bezdotykové měřáky teploty.

Možná pokud se prodává termostat který otevírá dřív, tak se předejde častému spínání (předpokládám že čidla i ovládací relátka jsou v pohodě a nechovají se nahodile, třeba podle vybrací).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat otvírá asi v 83 a v 96 je plně otevřen. a řidlo na větrák je dvojstupňový a první stupeň spíná v 83 a druhej okolo 89. to mám přezkoušený. Ale asi bych to vyděl na ten chladič, protože mi připadá, že neni rovnoměrně prohřatej. a zavzdušněný to určitě není:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nejsem expert, ale aby se ventilátor spínal v 83 st je dost brzo, ne??

Edit: dyť sis vlastně odpověděl sám !! \"

Termostat otvírá asi v 83 a v 96 je plně otevřen. a řidlo na větrák je dvojstupňový a první stupeň spíná v 83 a druhej okolo 89\" Jestli ti saharaspíná v 83 a v tolik se ti otevírá termostat, tak je jasné, že ti musí funět pořád.. Provozní teplota je kolem 90 stupňů, ne?? Takže ventilátor musí spínat až před stovkou..

[upravil dne 23.1.07 C.J.]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no pokavaď ti ventilátor spíná v 83°C a termostat ti taky otvírá v 83° tak jasný že bude chladit pořád. ventilátor by měl spouštět okolo 100°C.ale aspoň máš jistotu že to někde neuvaříš...:D:D No a já mám provozní teplotu 70-75°C a po chvilce(cca 10 min)stání mám teplotu klidně i 110°C což se mi zdá trochu moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jak uz jsem psal v minulem v vlakne v servisu mi rekli pokud tech 110 je na chvilku tak u 306 je to normalni!

2vinorak!tak tam chladic vindeja poradne ho prostrikej vodou,kup na to nejaky sracky u pumpy toho je hafo!

zrovna se zeptam na stupnici vteploty,ty carky po 90n znamenaj co?maj ruznej odestup a posledni cislo je tecj 110 nebo vice??

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Správná účinnost chladiče je nahoře teplý a dole studený.

-Nový termostat neznamená dobrý. Koupil jsem Wahlera 88 stupňů a dělalo to to samé. dal jsem tam vermet 83 a je to ok. Wahler letěl oknem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky se mi zdálo že by to mělo spínat pozdějc. tak zkusim koupit čidlo a vyčistim ten chladič. dík za rady :papa

ještě sem si vzpoměl že když tam nebyl termostat(což sečm netušil) tak to taky dost často dochlazovalo. sice né tak moc ale stejně na můj vkus až až

[upravil dne 24.1.2007 vinorak]

Share this post


Link to post
Share on other sites

když tam nebude termostat tak se ti to neohřeje ani na 65°C nebo by si musel auto hodně a dlouho trápit,pak možná

Share this post


Link to post
Share on other sites

to vim proto to loni v zimě vůbec netopilo :D

našel sem v manuálu tuhle tabulku. předtim píšou že termospínač je to co spíná větrák a najednou je tady spínač větráku chápete to někdo:myslim

[upravil dne 25.1.2007 vinorak]

[upravil dne 25.1.2007 vinorak]

post-0-14109595186867_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to blbě čitelný,ale jestli vydim dobře tak to je nějaký divný...termospínač sepne při 105°C a spínač větráku při 84°C ??? termospínač a spínač větráku:neni to náhodou to samí?? a je blbost aby ventilátor spouštěl při 84° když termostat otvírá při 83°.to znamená že když otevře termostat do chladiče,tak po chvilce zapne ventilátor.to je přeci blbost.nebo to chápu blbě??:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.