Feri

Zmena km na tachometri? mechanicke rozdieli medzi motormi 1.6HDi 66kW a 80kW?

28 posts in this topic

Zdravim,

v prvom rade sa chcem ospravedlnit, ak to tu uz bolo alebo to do tejto sekcie nehodi, ale potreboval by som co najrychlejsie zistit 2 veci...

Ide o to, ze som si v piatok kupil jazdeny Peugeot 307 1.6HDi Sport, udajne 110PS, ale dnes mi volala obchodnicka, ze dostali doklady z francuzska a je to len 90PS.

Chcel by som sa spytat, ake su rozdieli medzi motormi 90PS a 110PS? Su to len \"software\"-ove rozdieli? Alebo su am nejake dalsie zmeny?

Este by som sa chcel spytat, ci sa da zmenit pocet najazdenich kilometrov, kedze mam podozrenie, ze bolo manipulovane aj s tymto... :( Na tachometri je nieco cez 49tisic ale na protokole o technickej a emisnej kontrole je uplne ine cislo.. :( Auto ma uz novu elektroniku s CAN busom...

Este raz sa ospraveldnujem za pravdepodobne nevhodne sformulovanie/zaradenie prispevku, ale mam teraz dost blbu naladu a co som hladal (mozno nespravne) tak som nic nenasiel... :(

[upravil dne 22.1.2007 Feri]

Share this post


Link to post
Share on other sites

km se dají změnit během chvilky, o po Čechách najdeš mnoho chlapíků,kteří to za pár stovek umí. A co se týká PS tak jsou dvě verze motorů 66kw a 80kW silnější je vždy o trochu lepší, míň žere je silnější a dražší. Připadá mi to,že na Tebe udělali lehký tunýlek ;)

[upravil dne 22.1.07 kajvet]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A si si isty, ze to nie je problem ani pri najnovsich peugeot-och? Teda s novou elektronikou??

To mi je jasne, ze tam je rozdiel, ale ci to su len softwerove, alebo je tam aj mechanicky nieco ine?? Napr. variabilne nastavenie lopatiek turba (to len tak hadam)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este taka otazka, da sa zistit taky zasah? Ze bol zmeneny pocet kilometrov? Predpokladam, ze povodne hodnoty sa nedaju zistit, ale aspon ta zmena by mohla byt evidovana...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Feri

Este taka otazka, da sa zistit taky zasah? Ze bol zmeneny pocet kilometrov? Predpokladam, ze povodne hodnoty sa nedaju zistit, ale aspon ta zmena by mohla byt evidovana...

neda sa zistit zasah

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Feri

Este taka otazka, da sa zistit taky zasah? Ze bol zmeneny pocet kilometrov? Predpokladam, ze povodne hodnoty sa nedaju zistit, ale aspon ta zmena by mohla byt evidovana...

Nedá se to zjistit, jediná možnost je servisní knížka (i když ta se dá taky zfalšovat,ale to se nebývá tak často)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak technici na STK si ty km taky z nejruznejsich duvodu vymysli. Ale v tomto pripade bych spis podezrival dealera. A cistou servisku dneska sezenes pomalu i v papirnictvi. Jedina moznost vsechny udaje v servisce konfrontovat s provadejicim servisem, meli by je mit v PC.

[upravil dne 22.1.07 .mycTD]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě bych doplnil něco k tomu výkonu. Na první pohled poznáš tu 80kw verzi podle toho že má chladič vzduchu turba intercoller ke kterému vede taková tlustá hadice středem motoru....teda tak je to u 2,0l HDi a myslím si že podobně tomu je i 1,6 HDi....;) Rozdílným softem to rozhodně jen není.

[upravil dne 1/22/07 Radek V.]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek V.

Ještě bych doplnil něco k tomu výkonu. Na první pohled poznáš tu 80kw verzi podle toho že má chladič vzduchu turba intercoller ke kterému vede taková tlustá hadice středem motoru....teda tak je to u 2,0l HDi a myslím si že podobně tomu je i 1,6 HDi....;) Rozdílným softem to rozhodně jen není.

[upravil dne 1/22/07 Radek V.]

jj, u 307 2.0 HDi, 79kW je to jak říkáš, oproti 66kW verzi je přidán chladič vzduchu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilometrami sa netrap. Dolezite je v akom celkovom stave je auto. Uz som videl auta co mali 50 000 km a boli v dezolatnom stave - zenska jazdila denne 2 km do prace, alebo ine, kde chlap denne rozvazal po svojich stankoch v Blave tovar - 60 000 km a auto uplne znicene.

Ako protiklad - auto s 150 000 km a v perfetnom stave - jazdene v Belgicku po dialnici, dokonca aj interier nemal jedinu chybu.

Takze, ak si s autom spokojny, kasli na kilometre, ale pre istotu by som sidal vymenit rozvodovy remen. Ten sa meni po 100 000 km - zabudni na to ze pisu viac. Nestoji to za to.

Zmena stavu tachometra je hracka aj v novsich autach. Dost ludi sa tomu venuje, pretoze je to obrovsky biznis. 90% aut v bazaroch ma pretoceny tachometer. Pokial viem cena za pretocenie je 1500 - 2000 Sk

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja sa opýtam takto kedy som chcel z 1,6HDi 90k spraviť 110k čo by som musel zmeniť a či sa to vlastne dá?!:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Minooo

a ja sa opýtam takto kedy som chcel z 1,6HDi 90k spraviť 110k čo by som musel zmeniť a či sa to vlastne dá?!:aut

pripajam sa k dotazu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Feri

Původně zaslal: Minooo

a ja sa opýtam takto kedy som chcel z 1,6HDi 90k spraviť 110k čo by som musel zmeniť a či sa to vlastne dá?!:aut

pripajam sa k dotazu

Jedině to nechat chipnout......samozřejmě se všemi riziky( nemusí to dosáhnout přesný výkon, je potřeba zkrátit intervaly výměny mot. oleje.......) Nejsem přes toto odborník, je to jen zralá úvaha...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj túto možnosť poznám aj ja, ale som tak dúfal že tu bude nejaký automechanik abo niekto z peugeotu čo sa v tom vizná a vedel by konkrétne povedať čo a ako a v čom je to iné a ako z toho tých 110 PS dostať, len predsa ked ťo čipneš už dymýš jak lokomotíva :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: JarinoRS

minooo, vsak si nedavno kupoval auto, preci si rovno nesiel do 110k?

zeby aj jeho \"podviedli\", ako mna?? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feri: minooo podle avataru kupoval funglovku :super

jinak trochu OT: známej měl VW GIV (než mu ho ukradli) a na tachecu cca 150tkm, auto bylo i krásně zachovalý, jenže při problémech smotorem se to píchlo na diagnostiku a ta práskla stav 360tkm. Pak už nevíš, čemu věřit...:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

lebo za moje prachy to nebolo, neni to ani moje ja sa o to len starám a derem atd. a ono to najskôr malo byť 110k ale benzínových, to čo som chcel ja by bolo až nejak na vianoce (čiže by sme čakali 3 mesiace) a potom ponúkol toto čo máme teraz a bolo všetko v pi*i. Preto sa pýtam či sa to nejak nedá spraviť, keby to bola otázka pár tisíc pohoda, inak už som sa uzavrel že si kúpim 406 V6 :) ale ako študent budem rád ked to bude do dalšieho leta :aut ale raz si to auto kúpim aaj keby to malo byť za 5 rokov hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ešte čosi pradajca zadrel že šag to má turbo to sa tým 1,6 benzínovým vyrovná!!!!! no som sa len chytil za hlavu že rodičov odrbkáš ale mňa nie!!! preto máme zas to čo sme viac menej ani nechceli už 1x ako sme boli v pežote sme išli pre 206 všetko bolo vybrané už sme mu tam dali len papier a čo čert nechcel zrazu doma stále 307 asi tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.