Sign in to follow this  
Followers 0
MJSytic

Brzdy, nápravy - co s tím?

11 posts in this topic

Tak jsem po dlouhý době řídil mladý 106 1.0 novej model rv 96 najeto 108tis. a nestíhám se divit. Nějak na podzim jsme to dávali k Vašendům, ať se podívají na brzdy (při brždění to házelo s celým autem) a na kontrolu přední a zadní nápravy.

Dali nový kotouče a desky s tím, že to bylo tím a zadní brzdy jsou taky v poho. Přední náprava je OK, vůle tam žádný nejsou (bouchání je prej normální u tohodle auta) a zadní náprava už je načatá a bude chtít udělat repase. Prý to není nic hroznýho - stačí to nechat nějak na jaro-léto.

Tak dnes zhruba po 3 měsících. Při brždění to háže stejně, jako předtím, při přejetí nerovností to mlátí, že to snad není možný a navíc, když je auto v rejdu do prava a v zátahu, tak to začne na levo (zatížená strana) v předu jakoby rachotit. Po vyrovnání nebo ubrání plynu to přestane ...

Tak mi řekněte, jestli to máte stejně, když v servisu říkali, že je to normální???:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

krom brzd to je normalni (resp. bylo) normalni. Delala se na stare repase, predni zadni....to bouchani je mozne, ze je spatne ulozeni tlumicu v mistickach. Ty brzdy nevim nevim.....ja kdyz brzdim tak v poho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si taky myslím, že by to mělo brzdit čistě. Brzdí to dobře, v tom smyslu, že když na to hamtneš, tak stojíš na fleku, ale když brzdím lehce a jen dobržďuju, tak to začne houpat, jako by byly zvlněný kotouče, nebo jako kdyby to chvilku brzdilo víc, a pak zase míň ...

Něco podobnýho jsem měl na 406 a u Vašendů se to nakonec vyřešilo reklamací a nutno dodat, že teda naprosto bez problémů.

Ale už vidím, jak tam dorazím se stejným problémem se 106, to už budu vypadat hóóódně podezřele ... Jenže mi asi nic jinýho nezbyde :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně to chce řešit jednotlivě, brzdy mohly být v háji už jenom materiálově. Ten zvuk v rejdu by odpovídal poloose, což u 106 není nic vyjímečného a může způsobovat i to chvění vozu při brždění, resp. chtělo by to zkontrolovat, včetně zadních brzd.

Tři měsíce v Praze jsou na bouchání docela dlouhá doba, je to starší auto a nějaký čep může povolit.

Hlavně mám pocit, že jsi v servise byl spokojený, takže bych to klidně řešil s nimi, na fóru se to fakt špatně odhaduje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 měsíce po Praze... To auto najelo od poslední návštěvy servisu asi 1000Km. Mladá s tím jede jednou v týdnu od nás z Měšic na Palmovku (když je dlouho v práci) a jednou v týdnu nakoupit do Brandýsa :D

V servisu jsem byl max. spokojen, o tom žádná!;) Jen mi to přijde blbý... Si budou říkat jééé, to je ten, jak u něj v rodině neuměj brzdit :D:D:D

Jde o to, že jsem fakt při předávání do servisu přesně říkal, co to dělá - prakticky to samý, co teď, jen to hůř brzdilo. Ještě když jsme auto přebírali, tak jsem se divil, že měnili jen ty kotouče a desky a pro jistotu jsem se znovu ptal: \"A co zadní brzdy, co to bouchání ve předu?\"

Bylo mi řečeno, že vše kontrolovali a je to OK, krom tý zadní nápravy, která bude chtít pak udělat...

Tak jsem \"držel hubu a krok\" Mladá byla spokojená, že to bylo tak levný a byl jsem za blbce, když jsem říkal, že bude potřeba vyměnit půlku auta :D

Ale asi se tam budu muset stavit, aby pan Vašenda nevyšel ze cviku:aut:D:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarek pane... musim se 106 trosku zastat, bouchani u ni opravdu neni normalni, mam ji od 13t km, najeto neco pres 60t, bouchani reseno na cca 55t, menil jsem obe spodni ramena, na jednou byl nacatej cep, na druhem silentblok, nechtel jsem menit jen casti, za chvilku bych pokracoval s druhym cepem, dalsim silentblokem a to mne fakt nelakalo. I v Peugeotu mi rekli, ze by to zatim nechali, ale jezdim v tom ja a ne oni, takze vymena a ver mi, ze od napravy nejde ani hlasek :-) Je to jen otazka, jak moc jsi ochoten investovat, jezdit se samozrejme dalo i bez vymeny, vule nalezli az po 2. hledani, nejprve nenasli nic, ale i mala vule umi klepnout ... auto fakt moc nesetrim, ale servis se snazim neodbyvat. Skoda, nevim,zda jeste puvodni ramena v servisu ma,nechaval jsem je tam, k nicemu mi nebyla, mohl jsem je prenechat, dal by se vymenit cep a gumy, ale uz je to dyl, uz budou asi v trapu. Kupoval jsem ATE, zatim spokojenost.Ted mne tak napada, ze uz me \"pouzite\" dily jezdi v nekolika autech, origo svicky od Peugeota jsem vyhodil po 500km /nejake francouzske od E/, brala si je znama a je s nima spokojena, mou pouzite zimaky jsou take vzdy v kurzu, letni skoncily take na jinem aute :-), ja na tom snad zacnu i vydelavat :-)))))) J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se vracím k tomuto tématu, abych doplnil informace ohledně opravy, jako to dělám vždy, když se mi podaří daný problém vyřešit ...

Koukám, že je tomu měsíc, co jsem dotaz zadával a dnes by měla být 106 opravená. Nakonec to bude - byla oprava za cca 11tis :o

Přední poloosy, čep, obě přední ložiska a kompletní pročištění, rozhýbání a nastavení předních a zadních brzd ... A málem bych zapomněl na koncový díl výfuku, který jsem vůbec vyměnit nechtěl, protože jsem čekal až na konec zimy a měl jsem ho objednaný od kolegy (má v rodině někoho od bosalu) za směšnou cenu...

Záhadou pro mě však zůstává, jak je možné, že 13.11.2006 bylo auto v nejlepším pořádku a po 1500Km je tohle všechno v čudu?! Asi zázrak:aut Nebo máte někdo reálné vysvětlení (krom toho, že mladá s autem jezdila 3měsíce autokros, což je samozřejmně nesmysl:P)???

Share this post


Link to post
Share on other sites

U auta se mi taky zdálo že mě to malinko bouchá při přejezdu nerovností, avšak bylo mě řečeno doslova - \"ser na to, jestli je to načatý tak je to načatý a za nějakej čas se to dodělá úplně, takže až pak to vyměň\" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, me to povidej. Ja s autem najezdil 5000km a pak slo taky vsechno doprdele. A po 3 mesicich jsem snad konecne vyresil zasirani nadrze. Stejn asi jeste budu muset nechat vycisiti fine filtr. Nebo to reknu novemu majiteli, at to udela =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jezdil asi rok v pohodě a pak se vysralo komplet všechno. A to co ještě ne raděj nebudu zmiňovat. Ale už na to kašlu a spravovat to nebudu, protože je to stejně starý auto. Začínám mít pocit, že než tu 106 spravovat a nacpat do ní dalších 30, je lepší si za 30 odvézt z venku druhé auto a udělat jedno pořádný.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kujon106

U auta se mi taky zdálo že mě to malinko bouchá při přejezdu nerovností, avšak bylo mě řečeno doslova - \"ser na to, jestli je to načatý tak je to načatý a za nějakej čas se to dodělá úplně, takže až pak to vyměň\" :)

No kdyby mi bylo řečeno \"je to načatý přijeďte až to bude hotový\", tak to neřeším.

Jenže nám bylo řečeno, že je vše v pořádku.:nevim

A jak jsem psal výše, tak ty všechny pazvuky to dělalo i předtím, tedy před kontrolou v listopadu a samo i po ní…

Co se týká investic do 106, tak je to jak u každého starého auta. Když jsme jí za 59 kupovali počítali jsme s tím, že celkově po opravách to vyjde nějak kolem 70.

Mohli jsme rovnou koupit nějakou novější rovnou za těch 70, ale kdo by nám zaručil, že by jsme tyhle opravy nemuseli udělat i na ní???

Takhle je alespoň jistota, že je vše OK

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.