Sign in to follow this  
Followers 0
Dundee

Výměna náhonu rychloměru 405

7 posts in this topic

Lama dotaz (hledání jsem použil :D): Jak moc složitá je výměna náhonu rychloměru u novýho modelu 405? Dneska jsem dával zpět budíky a po nekonečnym množství pokusů se mi podařilo rychloměr rozchodit, ale ručička kmitala v úseku cca 5 km/h a takhle to vydržela necelých 11km, potom padla k nule a ani se nehla.

Mám takovej pocit, že byl blbě nasazenej náhon a buď jenom vypadl (lepší varianta) nebo se ukroutil ten čtyřhran (horší varianta). Dost mě zarazilo, že je vidět za koncem bowdenu samotný lanko náhonu, ale podle rady jsem otočil s tím ílým bazmkem, zacvakl a pohoda, jen ten bazmek čuměl pořád nahoru a nechtěl jít nasadit na rychloměr. Když už se to povedlo, trochu to tlačilo budíky ven, ale ukazoval (již zmíněných necelých 11km).

Díky za odpovědi nebo za tipy (či návod pro totální lamy), jak tam správně nasadit ten náhon, pokud opravdu jen vypadl. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud do toho před tebou už někdo lezl- zkontroluj nasazení lanka v převodovce, poté když náš vyndané budíky vnitřek lanka opatrně povytáhni, otoč s ním a zatlač z5, mělo by zajet do toho náustku, který nasazuješ na rychloměr. Zkontrolovat čtyřhran na lanku a v rychloměru, opatrně ale důkladně nacvaknout na rychloměr a mělo by to chodit.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poukud kmitá, tak bude pravděpodobně poškozený vnitřek, a zadrhává. Výměna není složitá, musí se vyndat budíky, pak se musí vytáhnout jistící gumový kolík na diferenciálu, vytýhnout odtud konec toho náhonu, a vytáhnout jej z průchodky kastlí (v té průchodce drží takovou gumovou koulí asi 3cm v průměru). Zpětná montáž - prostrčit náhon, vytáhnout jej víc do kabiny, pořádně nacvaknout na budíky, namontovat budíky, zastrčit druhý konec do diferáku, zajistit příslušným kolíčkem, a pak teprv nacpat tu těsnící kouli do průchodky v kastli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně tak, jak popisuje Oddie;) Ale jen bacha na tu bílou krytku, musí být opravdu nasazená tak, jak patří. Taky jsem měl podobný problém, ale bylo to právě v tom bílém krytu, který tam nebyl úplně \"zasazený\" a čtyřhran se po chvíli točil, ale nedržel uvnitř budíku!!! Někdy to sice odrazuje, protože ne vždy to tam jde dobře nasadit, ale tohle bývá hodně častý problém, pokud už se u budíků \"hrabeš\":super:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za návody :super, zkusím nejdřív vyndat náhon z převodovky, nastrčit víc do kabiny a pořádně ho nasadit do budíků a zpátky do převodovky. Pokud to nepomůže, můžu koupit novej náhon. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když ho budeš vytahovat z diferáku pozor na ten gumový zajišťovací kolík, opatrně vytáhnout, nezapomenout po zasunutí lanka vsunout z5.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lexa

Když ho budeš vytahovat z diferáku pozor na ten gumový zajišťovací kolík, opatrně vytáhnout, nezapomenout po zasunutí lanka vsunout z5.:papa

Budu dávat pozor úplně na všechno, nerad bych zase něco podělal :D

Jinak si myslim, že je ten náhon jenom blbě nasazenej, protože se občas ručička začne pohybovat, ale po chvíli se zase odporoučí na nulovou hodnotu...:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.