Sign in to follow this  
Followers 0
Mexičan205

Peugeot 205Gti - špatně brzdí

9 posts in this topic

Ahoj, potřeboval bych s něčím poradit: asi před dvouma rokama jsem koupil 205 Gti, 1,9l 88kw, a od začátku mi přišlo že to nějak nic moc brzdí, tak jsem vyyměnil desky a kotouče za brembo (frézované), ale pořád nic.

Tak jsem zkoumal dál a koukal jsem na zapojení: od sání vede hadice na konci je umělohmotný téčko, na jednu stranu jde hadice k posilovači a na druhou jde hadička k černé krabici (pravděpodobně slouží jako přídavný vzduch když posilovač potřebuje víc vzduchu než mu dává sání), a mezi tím téčkem a hadičkou k tý krabici je ventil, kterej propouští vzduch jen směrem k posilovači.

Takže mi příjde, že je to blbost aby to bylo takhle zapojený, protože jenom po pár brždění vysaješ vzduch z toho boxu a potom je to ještě horší než kdyby tam vůbec nebyl.

Prosím o pomoc, jestli někdo víte jak to má bejt správně zapojený.

díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

muze to byt jen zavzdusnene, nebo malo brzdovky, a ted nevim jestli i stara brzdovka muze zpusobit spatne brzdeni, ale myslim ze ne nijak zasadne. :myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzdovej pedál jde dobře, normálně cejtíš odpor desek, ale jde o to že na pedál musíš vyvýjet větší sílu, jinak ale trošku nechápu teda ten mechanizmus toho šíbru, protože když už po x-sešlápnutí brzdy uděláš velkej podtlak v tý krabici tak tím větší bude odpor při nasávání vzduchu do posilovače.

Fakt nevím, je to takový, že když ten ventil odpojim tak ta krabice si nasaje vzduch aby vyrovnala atm. tlak, když to potom zapojím a jedu, tak to brzdí dobře, ale až do doby než se vytvoří velkej podtlak v tý krabici.

Ohledně brzdovky by to mělo bejt OK, je měněná a hladina taky OK.

Nemůže to mít taky něco dočinění s odvětráním klikové skříně?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To spíš vypadá na to, že v okruhu šíbru je někde netěsnost, a že to tudy přisává trvale. Pokud ten šíbr nepoužíváš, tak jej nech zavřený a podtlak k němu odpoj (a zaslep), a budeš mít klid. Pokud jej používáš, budeš to asi muset najít, v čem je tam problém.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže myslíš že by nebyl problém kdybych jenom vyndal to téčko a hadici od sání napojil hned na posilovač?

Šíbr skoro vůbec nepoužívám takže by to bylo v poho...

Ale mám ještě jednu věc, která by s tím mohla mít něco společnýho: to odvzdušnění klikový skříně u mě pravděpodobně nefunguje na 100%, protože když několikrát vytočim motor nad 3000ot tak mi povyskočí měrka na olej, do 3000ot to funguje.

Díval jsem se na to a jedinej problém bych viděl to, že mám otevřený sání a klasicky odvětranou kliku i víko, pravděpodobně se tam hromadí vyšší přetlak než motor a brzdy odsajou a potom se to pere a jde to přes měrku oleje.

Co myslíš.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dost pravděpodobně máš nějakou ,,zátku,, v hadici na odvětrání kliky. Može to bejt

nějakej šmogl z oleje. Mě to stou měrkou oleje dělalo v zimě, když mi v tej odvětrávací trubce

zamrzly vodní páry a udělaly špunt. Ale či to má co společnýho s posilovačem:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, tu hadici můžeš napojit rovnou na posilovač, pokud nebudeš používat šíbr.

S tou měrkou - to bude někde spíš přicpané. Jinak brzdy nic neodsávají, přesně naopak - při brzdění se tudy přisává do motoru další vzduch (proto je to podtlakový posilovač). Saje jen motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.