Sign in to follow this  
Followers 0
C.J.

Podtlaková regulace předstihu..

12 posts in this topic

Jak funguje podtlaková regulace předstihu?? Je mi jasné, že mění předstih.. Vůbec se v tom nevyznám, jen tuším, že v nízkých otačkách by měl být předstih větší a ve vysokých menší, ne?? No jde o to, že jsem se všiml, že mi ta hadička upadla, ale auto jelo jak pokropené živou vodou. Po jejím nasazení jede motor pravidělněji na volnoběh, ale nad 4 tisíce už moc netáhne.. Z toho bych usuzoval, že v otáčkách je už předstih příliš malý, nebo to třeba házi jiskru až za úvratí?? Takže kdybych ho chtěl zmenšit, tak mám pootočit rozdělkovačem vlevo?? Nebo to je úplně jinak??

Zkušenější, poraďte prosím..

(jasně že nejlepší by bylo zajet někam, někdy, do servisu na stroboskop, ale prostě nemám kdy..)

[upravil dne 21.1.07 C.J.]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nasadil bych tu hadičku:D a pak zajít si na Pal test,kde maji stroboskopickou svítilnu a oni ti to zeštelují(základní předstih při běhu naprázdno)....Jinak podltlaková regulace funguje tak,že na rozdělovači je membrana,která je spojena táhlem s regulátorem předstihu(mechanickym) a hadičkou se sacím potrubím(pod škrtící klapkou)Při zvýšení otáček motoru,se zvíší potdlak v sacím potrubí a tím přisaje membranu podtlakové regulace přeedstihu a ta pomocí ramínka natočí jakoby rozdelovač a tim zvedá hodnotu předstihu.

Př.:U motoru XU9J2(D6A-88kw)je zaklad.predstih 5°(na rozdělovači) při 900ot/min a ve 2000ot/min 18°na rozdělovači...Zapoměl jsem podstatnou věc a to,že při menších otáčkach řídí předstih kvůli malému podtlaku odstředivý regulátor(cca do 2000 ot/min).....:myslim:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

C.J. mam stejny poznatek -taky mi to jelo lip bez podtlakova reulace. Vysvetluju si to tim, ze kdyz nastavis rozdelovac podle ucha (na volnobeh), tak s pripojenym podtlakem se pri jizde ty hodnoty diametralne zmeni. Viz Paja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: C.J.

..tak ho odpojim, hadičku ucpu a je to..

:bojimnee, jen je potreba to nastavit za chodu, nejen podle rysek bez strobo lampy

jinak mam naprosto stejny problem, akorat ted nemam cas to resit. Az domontuju jeste par chybejicich dilu, tak se chystam na PAL test

Muzes nejak popsat, kam mas pripojenou tu hadicku na telese klapky?

[upravil dne 21.1.07 .mycTD]

Share this post


Link to post
Share on other sites

C.J.: jenom upresnim... v nizkych otackach predstih mensi, ve vysokych vetsi, protoze cas k prohoreni smesi je porad stejny, ale potrebujes ho zapalit s vetsim predstihem, aby k detonaci doslo prave, kdyz bude pist v HU :mrk:papa:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no na tělese jsou dvě trubičky pro vodu, jedna na odsávání vzduchu z nálevky oleje a ta poslendí pro regulátor.. Na jednom tělese (původním) je nahoře mezi těma na vody a na druhém je dole..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to divný,ale mě vede hadička pro podtl.regulaci od rozdělovače do takovýho malýho elektroventilu.Je kousek od nádržky s brzd.kapalinou.Nějak mi to nejde do kebule.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: C.J.

hmm, já tam zase žáden elektroventil nemam.. :myslim

jenomze ty mas vicebod, kdezto my mame jednobod... aspon teda soude podle podpisu Jardaned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vícebod,já mám klasickej jednobod,motor TU3M/KDY r.v.91,Mono Jetronic.Zítra se na to podívám a přesně popíšu,kam co vede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.