Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

PÍSKAJÍCÍ TURBO?


MartinT

Recommended Posts

Tak už zase něco. Poraďte mi prosim, čim to muže být.

Před \"poruchou\" jsem poznal kdy zabere turbo (asi 2000 ot./min.). Te? ale mám pocit, že jede stále. Projevuje se to dost nepříjemnym pískáním (jako když je někde sanitka) Pískání se zesiluje při zvyšování otáček. Jakmile však jsou otáčky motoru slálý tak se to ztlumí. Co s tím? Musí se něco vyměnit nebo se to jenom někde zaseklo?

Díky Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tusim to nebude v turbe. Pred par dnami mi tiez zacalo \"piskat\" pri zvyseni otacok, borec v servise usudil ze to moze byt lozisko - v takych podivnych zariadeniach ktore su tocene remenom (alternator ...). Navrhol auto do servisu a odskusanie kazdeho zariadenia zvlast. :(

Ovsem dat auticko do znackoveho servisu sa mi dva krat nechce, skusim pohladat nieco lacnejsie. Ked to bude aktualne ozvem sa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kubo dík, kouknu na to. Je fakt ,že jsem před 14dny přitahoval klíňák.

--- jednu věc opravim (nebo nechám opravit) a je tu další, každý zvuk mě poleká ---

Kecko, mám pocit, že v kopci to poznám. V určitou chvíli to začne víc táhnout (asi 2000 ot./min.) a já jdu víc do sedačky. Nějaký zvuk se u toho taky objevuje, snad. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kéž by měl pravdu Kubo. Pokud pískaj ložiska v turbu, tak už je na šrot. Je tam třecí kompozitní ložisko a to vyhřeje a nevratně poškodí hřídel. Tady pomůže jen kompletní repas turba a to stojí balík. Taky se mi na starý 405 stalo, že sem z čista jasna začal slyšet, jak si turbína hvízdá, ale bylo to netěsností ve spoji výfukového potrubí hned za turbínou. Odpoj přetlakovou hadici před IC a poslouchej tou dírou. Pokud ti z tý roury bude vylítávat olej - máš problém.

To M&M: Pokud je turbína perfektně dinamicky vyvážená, tak by neměla bejt prakticky slyšet, takže já to podle zvuku nepoznám. Nárůst plnícího tlaku turbíny je víceméně lineární a ten vlastní \"zátah\" má na svědomí regulátor na čerpadle. Otevření regulátoru je poměrně strmé a proto ten náhlý pocit akcelerace. (kolem 2000 Rpm) Vyšší tlak je už samozřejmě i před touhle hodnotou Rpm, ale z hlediska účinnosti spalování nemá příliš smysl do prostoru spalování pouštět víc nafty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Hics: jak to tady ctu, zacinam byt taky trochu nervozni. Kdyz prudce pridam ve spravnych otackach A mam otevrene okno, piskani turba slysim. Neni prilis hlasite, ale ze bych musel nejak napinat usi, to taky ne. Kdyz jsou okna zavrena, tak to do kabiny slyset neni. Je to OK, nebo uz se se mnou louci (teda pokud neni netesnost ve vyfukovem potrubi)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Dydzej: Nebuď vyvalenej :D... Pokud ti to nebaští olej a nestává se ti, že jde motor někdy samovolně do otáček, tak je to v klidu. Ten zvuk by neměl ale opravdu býtm moc hlasitý. Do takovejch 200 k najetejch kiláků bych se s tím nezabýval. Hodně (co se životnosti turba týče) dělaj neurvalý studený starty, zanedbaný výměny oleje a přehřívání turbíny ve vysokejch otáčkách v horkých letních měsících.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...