Sign in to follow this  
Followers 0
MartinT

PÍSKAJÍCÍ TURBO?

11 posts in this topic

Tak už zase něco. Poraďte mi prosim, čim to muže být.

Před \"poruchou\" jsem poznal kdy zabere turbo (asi 2000 ot./min.). Te? ale mám pocit, že jede stále. Projevuje se to dost nepříjemnym pískáním (jako když je někde sanitka) Pískání se zesiluje při zvyšování otáček. Jakmile však jsou otáčky motoru slálý tak se to ztlumí. Co s tím? Musí se něco vyměnit nebo se to jenom někde zaseklo?

Díky Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tusim to nebude v turbe. Pred par dnami mi tiez zacalo \"piskat\" pri zvyseni otacok, borec v servise usudil ze to moze byt lozisko - v takych podivnych zariadeniach ktore su tocene remenom (alternator ...). Navrhol auto do servisu a odskusanie kazdeho zariadenia zvlast. :(

Ovsem dat auticko do znackoveho servisu sa mi dva krat nechce, skusim pohladat nieco lacnejsie. Ked to bude aktualne ozvem sa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kubo dík, kouknu na to. Je fakt ,že jsem před 14dny přitahoval klíňák.

--- jednu věc opravim (nebo nechám opravit) a je tu další, každý zvuk mě poleká ---

Kecko, mám pocit, že v kopci to poznám. V určitou chvíli to začne víc táhnout (asi 2000 ot./min.) a já jdu víc do sedačky. Nějaký zvuk se u toho taky objevuje, snad. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kéž by měl pravdu Kubo. Pokud pískaj ložiska v turbu, tak už je na šrot. Je tam třecí kompozitní ložisko a to vyhřeje a nevratně poškodí hřídel. Tady pomůže jen kompletní repas turba a to stojí balík. Taky se mi na starý 405 stalo, že sem z čista jasna začal slyšet, jak si turbína hvízdá, ale bylo to netěsností ve spoji výfukového potrubí hned za turbínou. Odpoj přetlakovou hadici před IC a poslouchej tou dírou. Pokud ti z tý roury bude vylítávat olej - máš problém.

To M&M: Pokud je turbína perfektně dinamicky vyvážená, tak by neměla bejt prakticky slyšet, takže já to podle zvuku nepoznám. Nárůst plnícího tlaku turbíny je víceméně lineární a ten vlastní \"zátah\" má na svědomí regulátor na čerpadle. Otevření regulátoru je poměrně strmé a proto ten náhlý pocit akcelerace. (kolem 2000 Rpm) Vyšší tlak je už samozřejmě i před touhle hodnotou Rpm, ale z hlediska účinnosti spalování nemá příliš smysl do prostoru spalování pouštět víc nafty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za vysvětlení a rady. Na mym autě neni asi nic petfektní.

Budu zkoumat. S pozdravem MT

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste bych se mozna kouknul na napinaci kladku rozvodaku..... teda pokud by se dala vyloucit, tak bych na ni nekoukal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hics: jak to tady ctu, zacinam byt taky trochu nervozni. Kdyz prudce pridam ve spravnych otackach A mam otevrene okno, piskani turba slysim. Neni prilis hlasite, ale ze bych musel nejak napinat usi, to taky ne. Kdyz jsou okna zavrena, tak to do kabiny slyset neni. Je to OK, nebo uz se se mnou louci (teda pokud neni netesnost ve vyfukovem potrubi)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Dydzej: Nebuď vyvalenej :D... Pokud ti to nebaští olej a nestává se ti, že jde motor někdy samovolně do otáček, tak je to v klidu. Ten zvuk by neměl ale opravdu býtm moc hlasitý. Do takovejch 200 k najetejch kiláků bych se s tím nezabýval. Hodně (co se životnosti turba týče) dělaj neurvalý studený starty, zanedbaný výměny oleje a přehřívání turbíny ve vysokejch otáčkách v horkých letních měsících.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K tomu piskaniu : dnes som bol v servise ktory mi doporucil Oddie (mas u mna specialne podakovanie) a bolo to sposobene kladkou ktora napina remen. Takze to dufam pomoze aj tvojej diagnostike. Pokazene turbo by sa prejavovalo inak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na motoru 2,1 TD je \"pískání turba\" slyšet při každé větší akcelraci.Tak alespoň poznám že tam je.Pokud by se něco dělo s turbem určitě to bude znát na výkonu(nepotáhne,bude kouřit,zvýší se spotřeba),nebo poteče kolem turba olej(keramické ložiska)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.