Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Slayn

olej ve vzduch. filtru - 309 1.9D

12 posts in this topic

Pls, poraďte někdo. Moc se v tom nevyznám, ale vypadá to, že mi do krabice s filtrem plive olej, myslím si že to je odvětrání olejové nádržky, je tam propojení hadičkou kousek pod víčkem do filtru. Něco jsem se o tom snažil zjistit a jedinné co jsem se dozvěděl z různých zdrojů je, že:

a) podfukuje mi klikovka nebo

b) je to schválně, má tam být origo molitanový filtr a ten olej na něho prská aby byl namaštěnej a líp chytal nečistoty=>pokud chci papírový tak můžu tu hadičku od filtru odpojit do prázdna a díru po ní zaslepit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto mas zavadu starych vybehanych motorov kde kompresne tlaky utekaju bud popri kruzkoch alebo popri voditkach ventilov do klukovej skrine a odtial cez odparovak do filtra.Ja by som tu hadicku tam nechal radsej lebo ked ju odpojis tak ti bude hadzat olej kade tade po motore a zablendovat to nemozes lebo motor musi mat odvetranie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Je to schválně, u 205/309 není v odvětrávání klikovky odlučovač.

..a stane se něco když ji odpojím a díru do filtru zadělám? když pominu že bude olej prskat všude kolem? ale s tím bych si už poradil, dal bych tam nějakou nádržku nebo něco..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: malicek

Toto mas zavadu starych vybehanych motorov kde kompresne tlaky utekaju bud popri kruzkoch alebo popri voditkach ventilov do klukovej skrine a odtial cez odparovak do filtra.Ja by som tu hadicku tam nechal radsej lebo ked ju odpojis tak ti bude hadzat olej kade tade po motore a zablendovat to nemozes lebo motor musi mat odvetranie.

To by mě tedy opravdu zajímalo, jak mohou kompresní tlaky unikat přes VODÍTKA VENTILŮ. To je hovadina jak noha, vodítka ventilů do kompresního prostoru vůbec nijak nezasahují, oddělují je odtud právě ventily!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Slayn

Původně zaslal: oddie

Je to schválně, u 205/309 není v odvětrávání klikovky odlučovač.

..a stane se něco když ji odpojím a díru do filtru zadělám? když pominu že bude olej prskat všude kolem? ale s tím bych si už poradil, dal bych tam nějakou nádržku nebo něco..

No, nestane, ale není to zrovna košer. Hlavně nesmíš ucpat to odvětrávání, jinak u těchto motorů vyletí těsnění pod hlavou, v rohu u olejového kanálu, vyzkoušeno mnohokráte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrý, ňák si poradím, hlavně když vím že tím odpojením nic nepo*eru. A nebudu muset co chvíli měnit filtr. Díky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Slayn

dobrý, ňák si poradím, hlavně když vím že tím odpojením nic nepo*eru. A nebudu muset co chvíli měnit filtr. Díky moc

zeby vymena motora?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Slayn

dobrý, ňák si poradím, hlavně když vím že tím odpojením nic nepo*eru. A nebudu muset co chvíli měnit filtr. Díky moc

kdyz uz to chces resit, tak na to existuje odlucovac oleje (oil catch can)., kterym povede ta hadice.

To jen abys vedel, ze uz je to vymysleny.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jozefsv

Původně zaslal: Slayn

dobrý, ňák si poradím, hlavně když vím že tím odpojením nic nepo*eru. A nebudu muset co chvíli měnit filtr. Díky moc

zeby vymena motora?

Není sebemenší důvod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem u tohodle motoru dal papírovou harmoniku (subjektivně mám pocit že to s ní jezdí líp a táhne odspoda )místo molitanové vložky filtru vzduchu. Aby se olejem z kartru nezasírala papírová harmonika, vyhodil jsem spojovací hadici do filtru, vstup na tělese filtru ucpal kouskem hadru. Odvětrání jsem odvedl hadicí přes kryt ventilů hadicí za motor.

Mám před rokem dělanou kopletně hlavu a za posledně ujetých cirka 50 000 je kompletně sání absolutně čistý, tak jak jsem ho tam dával.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie mas pravdu.Nie kompresne tlaky ale vyfukove plyny mozu utekat popri voditkach pod viko ventilou.Ale ostatok sedi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.