Sign in to follow this  
Followers 0
Blackrider

Topení 205

12 posts in this topic

Ahoj všem pežotákům potřebuju se dostat k topeni protoze tece a hned pod nim radio a je koupeny nedavno tak jsem se toho vsiml dnes kdyz jsem dodelaval neco na zesik v kufru tak mi prosim pomozte jak se k tomu topeni dostanu vím že to bude boj ale snad to zvladnu ,Za kazdou radu vam budu vdecnej :papa:mrk

[upravil dne 16.1.07 Blackrider]

Share this post


Link to post
Share on other sites

moc vas prosim jak se dostanu k tomu topeni vim kde se nachazi ale nevim jak presne se k nemu dostanu :mad: vypada to ze to bude na celou demontaz palubovky nebo je naky pripravek kterej pomaha ze by se topeni utesnilo?:myslim

[upravil dne 16.1.07 Blackrider]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dřív se prodávala nějaká tekutina, kterou jsi nalil do chladícího systému, a ona utěsnila malý netěsnosti v chladícím okruhu. Prej to i fungovalo, ale už nevím co to bylo za tekutinu a už vůbec jestli se ještě prodává.

Ale pokud ti topení kape hodně, tak si nejdřív někde sežeň jiný a pak se do toho pust......pokud budeš mít chuť. Nevím jestli jde vyndat samotná vložka topení, ale tuším že ne, což je dost blbý, protože bys musel sundat skoro celou palobní desku (demontovat celej středovej ovládací panel i s tunelem, odkládací skříňku u spolujezdce, plasty u kolen řidiče a nejspíš i komplet vršek palubní desky). Prostě všechny plasty sundat. Takže by ti tam zbyla akorát pojistkovka, pedály, volant a kupa drátů.

No docela úděsná představa:D

Ale třeba se pletu a jde to nějak jednodušeji demontovat:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

netece zas tak moc ale chtel bych zkusit ten zazracnej pripravek :mrk nez demontovat celou palubku to by byl totiz horor :nevim ale uvidime zkusim se poptat po ty zazracnym pripravku :papa dik za typ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud to teče jen v připojení trubek, dá se k tomu dostat bez demontáže čehokoliv, stačí se jen sehnout.

A pokud jde o ty \"zázračné vodičky\", je to naprosto super věc pro zvýšení obratu servisů. Už jsem viděl desítky případů, co se po aplikaci takovéto \"zázračné vodičky\" musel stejně měnit chladič, kvůli kterému se to tam nalilo, ale spolu s ním také \"náhle\" nefukční topení, \"náhle\" špatně fungující termostat, a v některých případech dokonce i těsnění pod hlavou (1,9TD - má velmi tenkou hadičku odvzdušnění prostoru termostatu, která se leckdy zanese i jen tak, natož s tímhle sajrajtem, ten jí ucpe okamžitě). Ale jak vždycky říkám - kdo chce kam...

Co se týče případného sundání palubky u 205, nevím, co je na tom za horor. U 205 je to směšná prkotina jestli na hodinku práce, 205 je primitivní.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok oddie tak porad jak mam zacit s demontazi dam na tvou radu a rozeberu palubku :papa vím ze jsi znalek 205 a dalsich vozu tak porad jak nato :myslim budu ti moc vdecnej

Share this post


Link to post
Share on other sites

V první řadě se potop do prostoru pedálů, a podívej se ke středovému tunelu - tam vedou roury k radiátoru topení. Nečastěji to teče ve spoji těch trubek s radiátorem - je to přitažené přírubou, a pod tím jsou těsnící gumičky, a ty se vymačkají. K tomu se dostaneš snadno, nemusí se sundavat skoro jic, jen ten boční kryt tunelu, ten je tuším na dva šroubky a zacvaknutí (taky podle typu). Pokud to bude jen tím, nemusíš nic vyndavat, a máš vyhráno...

Pokud to tím nebude, a je v háji radiátor, je to horší. teď z hlavy nevím, jestli jde tudy jednoduše rovnou vytáhnout, ale u 205 by i mohl - v bedně topení je jen zasunut a zajištěn 2 šrouby z čela (nebo 4 ? ale to je fuk).

Pokud by bylo třeba vyndat palubku (třeba i kvůli rozebrání a pořádnému vyčištění tělesa topení atd, natáhání pořádných drátů aj.), tak palubka drží za 3 šrouby zvenku (z prostoru motoru stěračů, pod oknem), za dva šrouby na A sloupcích dole, a za dva šrouby na bedně topení. Plus se předtím musí sundat volant se všemy kryty, vyndat budíky a odpojit náhon tacho. Detailně ti to nepopíšu, musel bych u toho být, ale je to jednoduché a intuitivní.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Co se týče případného sundání palubky u 205, nevím, co je na tom za horor. U 205 je to směšná prkotina jestli na hodinku práce, 205 je primitivní.

Tak směšná prkotina to je, ale leda tak pro Tebe, automechanika nebo někoho, kdo měl palubku už několikrát sundanou.

Musím říct, že když jsem jí já poprvé demontoval a zase nandaval, tak my to trvalo asi půl dne. Všechno jsem dělal pomalu abych nic neurval a hlavně si zapamatoval, jak to pak zase složit.

Ale teď už bych to asi taky zvládl rychlejš:D.

Uznavám, že z Tvýho pohledu to maličkost je:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beru to z pohledu zručného kutila. Oproti jiným autům to je skutečně sranda - taková Xantie, 406 atd. jsou mnohem horší...

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky mi teklo topení.

stačí sundat jen ten plast pod volantem nad pedálama, pro lepší přístup, trubky jsou k topení chycené přes plíšek na 2 šrouby. ke šroubům se dá v pohodě dostat.

mě to ale teklo přímo z topení. topení tam drží na 2 šroubkách a aby se vyndalo není třeba z palubky nic odmontovávat, vysune se směrem k řidičovým dveřím.

když jsem se podíval na topení, tak to teklo mezi plastovou částí, do které vedou trubičky a samotným radiátorem, gumové těsnění bylo už v háji a pak už to nešlo ani složit.

a protože jsem potřeboval odjet a topení jsem neměl, tak jsem hadice k topení propojil trubičkou.

pak jsem koupil topení za cca 900 kč i s novýma trubičkama a opačným postupem namontoval.

závěr: výměna těsnění trubiček i celého topení je celkem jednoduchá a hlavně se nemusí sundávat palubka, ani z ní odmontovávat nějaké větší části!!!

[upravil dne 20/1/07 zoby]

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrele doporucuji knihu \"jak na to\" presne u tehle prace se mi opetne potvrdilo ze petsetikorunova investice se vam stokrat vrati nejenom ze ulomite podstatne mene cudliku nez obvykle ale taky dost setri cas protze specialne u palubky kdyz clovek nevi co nejdirv kde a jak sundat tak je to fakt prace na pul dne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.