JirkaB

stav 406 HDI 66kW po 123tis

16 posts in this topic

Koupil jsem si sedana rok výroby 99 nový model a jezdím zatím týden.

Na úvod

Předtím jsem jezdil s Renaultem 19 1.9D a občas s otcovou 21 1.8 z roku 94 v benzínu, což bylo velice tiché a pohodlné auto. Na R19 jsem si vše dělal sám,

rozvody, spojka, ložiska, brzdy. Původně jsem chtěl pořídit Lagunu v naftě

a projížděl jsem půl republiky po bazarech a všechny už byly zdevastovaný zevnitř i zvenku, až jsem narazil na pěknou 406.

406 je opravdu komfortní auto, naladěná na pohodlí a žádné drncání, HDI dovnitř

skoro neslyším, bere odspodu, žádné kopance od turba a při cestovní rychlosti 90km/h bych neřekl že je to nafta. Oproti VW 1.9TDI 66 kW co má brácha v Sharanu, kde je motor slyšet.

Auto perfektně sedí. Kamoš se 406 jezdil 2 roky na taxíku a velice si to pochvaloval,

jezdil i s Octavii a říkal že to co si troufnul v zatáčkách se 406 už by Octavia nezvládla. Octavia je prý sice tvrdší, ale od 160

už to musel držet na silnici jak to skákalo. Jako prase sice nejezdím, ale o podvozku to něco říká.

Prošel jsem stav a zjistil jsem, že všechny čepy, ložiska přední a zadní nápravy jsou v perfektním stavu, auto nikam netáhne, ABS, světla, mlhovky, zrcátka, okna, sedadla, funkční.

Auto nebylo bourané, jen někde obouchané od dveří z parkoviště (skoby bez odloupnutí barvy) a má malé dolíky po kroupech. Nikde zvenčí nic nerezaví, dokonce

i na lemu zadního kola, kde v místě prahu není kousek barvy a leze čistý holý plech. Antikorozní úprava je příkladná.

(u bílé fábie co jsme koupili na firmu po jedné zimě lezly rezavé tečky na dveřích, při reklamaci nám to

rozleštili a že je to OK) Výfuk je zatím dobrý.

Závady co jsem našel jsou tyto:

1. voda v kufru

2. občas začne blikat kontrolka airbag, po novém nastartování je OK

3. při sešlápnutí a puštění plynu se motor cukne

4. spojka zabírá až nahoře

5. při prudší akceleraci něco cvrká v motoru a po překročení 3000 otáček to hned přestane a ticho

6. prázdná klima

7. slabá baterie

ad 1. teklo mi tam zadníma světlama, myslel jsem si že je to vyjímka, ale po přečtení diskuse jsem zjistil, že nejsem sám.

Následkem zatíkání byla orezlá rezerva a malé puchýřky pod rezervou na karoserii. Dál už byla totálně zničená tlumící vystýlka v pravém blatníku

V levém blatníku jsem žádnou nenašel, je tam od výroby nalepen nějaký asfaltový proužek. Má tam být odhlučnění taky?

Zatékání jsem Odstranil tak, že jsem demontoval světla (vrchní část těsnění nedoléhala) vazelínou jsem omazal karoserii v místě dotyku

s těsněním světla a na těsnění nanesl silikonový tmel a přišrouboval zpět. Doufám že to bude OK.

ad 2. dočetl jsem se že to dělá konektor pod sedadlem řidiče, zatím jsem nehledal a nevím kde přesně a jestli budu muset vymontovat sedačku.

ad 3. bude určitě silentblok motoru, nebo převodovky, protože při vypnutí motoru sebou taky pěkně zamele. Zatím nevím jestli to jsou vrchní, nebo spodní

nevíte který nejvíc trpí abych ho zkontroloval?

ad 4. nebudu měnit, když jede a na 5 neprokluzuje. Nebo to tak má být?

ad 5. netuším. Co to může být?

ad 6. Zmáčknul jsem na plnící ventil a nic neutíkalo, tak je asi prázdná a zatím nevím, třeba stačí naplnit

ad 7. jaká má být správná kapacita do HDI 72Ah ?

Co bych mohl ještě preventivně ověřit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám taky HDI ale 110 kobyl a po 150 k km - převodovka v prde...i, turbo v háji, vstřiky v háji, čerpadlo v nádrži v háji, silemblok spodni vzpěry motoru v háji, vysokotlaké čerpadlo - vysokotlakej ventil v prde...i, atd.. Auto jsem koupil nové a pečoval jsem o něj jako o malý dítě až do dnes piplám ho a rozmazluji bez jediného škrábance zatím. Celková cena za opravy je opravdu hodně vysoká už to nepočítám. Jinak pohodlí a spokojenost. Dalším autem bude nová C6 2,7 HDI Citroen - už na ní mám skoro ušetřený. Tankuji naftu SHELL a používám origo náplně Total. pravidelnej servis u dealera v Brně. HDI - je Hodně Drahá Investice:super

[upravil dne 15.1.07 citron1]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jsem zjistil že mi tam jde trochu hůř zpátečka, to je taky normál? Podle toho co jsi napsal se toho může najít víc, moc si mě nepotěšil. Auto mám krátce a na diagnostice jsem zatím nebyl. Rozvody by měly být hotovy než jsem auto koupil + výměna oleje, kontroloval jsem to ještě v bazaru a byl čistej, tak jsem uvěřil že to bylo udělaný, jinak je v naftě olej hned černej. Náhradní díly jsou asi dražší, ale nepředpokládám že by jiná značka byla o polovinu levnější, když všichni používaj common od Bosche.

Hlavně mě zajímá bod 5, aby to časem nebylo horší.

bod 3 - Tak silentblok spodní vzpěry motoru budu určitě měnit, to bude stejný jak u tebe. Kolik asi tak stojí?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozna bych zkusil vymenit olej v prevodovce, rozhodne tim nic nezkazis, je az prekvapivy, o jako moc hladceji jde pak radit

Kvuli tomu konektoru pyropredpinacu pasu pod sedackou sedacky sundavat nemusis, staci tam jen mrknout a hned ten oranzovej konektor uvidis

Jinak k tomu silentbloku, zkus taky zkontrolovat utazeni te velke matky praveho ( ve smeru jizdy ) ulozeni motoru, je to v mistech pred ulozenim tlumice, kdyz kouknes do motoru uvidis to, jinak ty ostatni silentobloky nejlepe prohlednout nekde na zvedaku s dlouhou tyci v ruce

[upravil dne 15/1/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co se týká zabírání spojky nahoře - je to normální. Dle mého servismana (sám jezdí 406) to tak mají všechny 406.

Takže je to v pořádku.

Co se týká zpátečky - dělá mi to taky. Stačí povolit a znovu sešlápnout spojku, prostě jsou zuby proti sobě.

Jinak auto mám od května, najeto 154 tkm (já z toho najel něco přes 15 tkm) a zatím naprostá spokojenost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dík. Myslím že jsem dobře udělal, že jsem koupil 406, Laguna je poruchovější. Jakou kapacitu baterie máš? Mám tam nějakou menší a slabší a už je hotová.

[upravil dne 16.1.2007 JirkaB]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám taky tažný, zatím jsem netáhnul za 406, ale na naftě je to lepší na tahání než za benzínem, předtím jsem tahal s klasikou 1.9D s Renaultem 19 a v pohodě (sice byl lehčí) ale měl jen 48kW a vozil jsem i přeložený vlek (na předjíždění to pak není), spíš už to bylo nebezpečný na brzdě, v kopcích v klidu. Mě těch 90k v 406 plně dostačuje, zrychlení je dobrý, je cítit že to tahá a jak to rozhoupeš tak to jede furt. Uvažoval jsem o silnější verzi, ale nepotřebuji. Na předjetí mi to stačí, nejsem typ co se lepí za nárazníkem, držím odestup a v klidu to roztáhnu a pak předjíždím. Na to aby pak předjížděný nechtěl, abych ho předjel, tak by musel mít 4násobný výkon než zareaguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Právě uvažuji taky o takové koupi, nejde mi až tak o super výkon, ale tahám za tím malý karavánek (700 kg) a tak přemýšlím co bude lepší. S taháním mám zkušenost jen na benzín, tak právě nedokážu posoudit naftu. Přece jenom těch slabších je po bazáčích víc solidních za rozumnou cenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HONZIN: Pokud za tím hodláš tahat vozík, tak určitě tu silnější - 80 kW. Rozdíl v ceně zas nebude tak velký. Jinak co se týká CZ bazarů - po předchozích zkušenostech už nikdy. Raději si nechám dovézt auto ze západu... tohle mám z Německa.

BTW: Přes Tlumačov občas jezdím - když vezu přítulku do Kunovic do školy.

JIRKAB: Baterku řeším taky. Teď je tam bezúdržbová od původního majitele, ale už pomalu odchází, takže budu muset řešit výměnu. Myslím, že když tam dáš 70 a víc, tak nic nezkazíš, jde o to, aby se tam vešla...

Ve 405 jsem měl dokonce 82, ale tam bylo uložení volnější.

[upravil dne 18/1/2007 Gotrek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem koupil baterku VARTA BLUE dynamic HP 575 121 072 3172. Je bezúdržbová, 75 Ah, max. startovací proud 720 A a líbí se mi, že má \"oko\" podle kterého se dá zkontrolovat v jakém je stavu. Dal jsem za ni 3070,-.

http://www.varta-automotive.cz/pmd/searchByApplication.do?presetModelline=1901&modelline=1901&manufacturer=88&presetManufacturer=88&modellinetype=9982&presetApplication=PKW&application=PKW&artikelNr=5751210723172

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baterku mam 73Ah, ale nevosla tam, musel som zrusit bocnu stenu na skrinke :-( no v zime pri mraze to potesi.

Spojka chyta hore asi na kazdej 406, nemyslim si, ze by preklzovala, je to jednoducho tak.

Silenbloky budu asi fakt slabsie, ale myslim ze za kazdu cenu ich nebude hned treba menit, pokial nie je odtrhnuty, nieco este vydrzi.:)

Klima mohla vyfucat, nestava sa to len tak, skus si dat natlakovat system vzduchom a preskusat tesnost este pred naplnenim, ono to nic nestoji, a budes mat istotu, ze nie je deravy chladic alebo nejaky spoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

s Vartou mám dobrý zkušenosti, přes 4 roky ji mám v R19 1.9D a startuje cca 6x denně léto-zima, něco nad 70Ah a to musí žhavit 10x déle proti HDI, v Peugeotu byla 55Ah a je menší rozměrově než kastlík, tak jsem to odhadoval na nějakou 65ku.

Klima se před naplněním myslím zkouší podtlakem a zároveň se tak vytahuje vlhkost. Naplnění se pohybuje kolem 1000Kč.

Nebo se to i tlakuje?

Tak aspoň, že ta spojka je ještě OK

Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontroloval jsem konektor pod sedadlem, ale asi už to někdo předělával, mám to spojený v průhledný bužírce, přesně uprostřed sedadla (oranžový drát). Možná se to dá rozdělat, ale asi ne. Pomlel jsem s tím a přestalo to po znovunastartování. Jak to vypadá originál? Nebo je ten konektor ještě jinde? (uprostřed sedadla je to pak volně a leze to do podlahy)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Gotrek

Co se týká zabírání spojky nahoře - je to normální. Dle mého servismana (sám jezdí 406) to tak mají všechny 406.

Takže je to v pořádku.

Co se týká zpátečky - dělá mi to taky. Stačí povolit a znovu sešlápnout spojku, prostě jsou zuby proti sobě.

Jinak auto mám od května, najeto 154 tkm (já z toho najel něco přes 15 tkm) a zatím naprostá spokojenost.

Tak na tu spojku musim reagovat a protestovat :o) ... mam necely tyden nově udelanou komplet spojku od Valea a ani nahodou nezabira uplne nahore. Jde uplne paradne tak jak ma a zacina zabirat stejne jako u kteryhokoliv jinyho auta s novou spojkou. Je fakt, ze nevim, jak ma zabirat u HDI, ale u benzinaku proste nahore nezabira. A ani kdyz jsem ji mel pred vysypanim, tak nezabirala uplne nahore, spis uz nevypinala, lozisko bylo vysypany a kos rozlamanej a ten zvuk po seslapnuti pedalu ... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr X

Tak na tu spojku musim reagovat a protestovat :o) ... mam necely tyden nově udelanou komplet spojku od Valea a ani nahodou nezabira uplne nahore. Jde uplne paradne tak jak ma a zacina zabirat stejne jako u kteryhokoliv jinyho auta s novou spojkou. Je fakt, ze nevim, jak ma zabirat u HDI, ale u benzinaku proste nahore nezabira. A ani kdyz jsem ji mel pred vysypanim, tak nezabirala uplne nahore, spis uz nevypinala, lozisko bylo vysypany a kos rozlamanej a ten zvuk po seslapnuti pedalu ... :D

Těžko říct. To co jsem psal mi můj osobní servisman skutečně říkal (má 406 sedan v benzínu). Já si na to zvykl, takže mi to nepřijde a od začátku co to auto mám, tak to tak je a nemění se to. Jen když s autem jel otec nebo brácha, tak si stěžovali, že zabírá až nahoře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.