Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Chyba dobíjení P309 1.4 1991


Dakaros

Recommended Posts

Ahoj, Měl bych dotaz týkajcí se dobíjení. Poslední dobou začala být baterie unavená po 5ti dením stání a moc se jí nechtělo otáčet startérem, ale vždycky jsem v pohodě nastartoval. A po jízdě vždy ožila. Až do minulého čtvrtka, kdy jsem po 3dnech přišel k autu a skoro se ani nerožly interiérový světla. Do pátku jsem to nabíjel takovou zbastlenou nabíječkou, která tam prala 14V a cca 0,5A s tím, že to snad na jedno nastartování stačí. V pátek odpoledne bylo na baterce málo přes 12V a elektrolit probublával pouze ve čtyřech článkách, dva byly nehybný a elektrolit byl průhlednej. Startérem to asi 2krát otočilo a kaput. Nastartoval jsem to další paralélně připojenou baterkou, která to nastartovala. Po půl hodině jízdy jsem zastavil a motor na 10minut chcíp a po deseti minutách to tim startérem ani neotočilo, byl už jsem tak nasratej, že jsem ro roztlačil z kopce a dojel na chatu, kde jsem to nechal ještě asi půl hodiny bublat na volnoběh, po chcípnutí jsem to opět nenatočil. Nakonec jsem koupil novou baterku. Teď to točí startérem jako nikdy předtím, chvilkama mam pocit, že ten startér musí vyletět z auta, jak je živej.

Problém nastak v tom, že když je motor studenej, tak svítí kontrolka dobíjení, jenom z lehka, přes den to ani neni poznat, ale jak se setmí, tak to celkem šajnuje. Nereaguje na změnu otáček motoru, ani na zapnutí světel nebo tak. Opravdu to svítí malinko.

Skoušel jsem dát jinej regulátor a nic. Napětí na baterce po nastartování je cca 12,6V a po chvilce pomalu vyleze na 13,6V. Po zapnutí všeho, co se dá se pohybuje mezi 13,1V - 13,8V Po vypnutí všech spotřebičů vyleze na 14,06V a po nějaké době sleze na 13,8V

Takto se to chovalo s oběma regulátorama, který mam doma (+-)

Nevíte, co s tím muže být??? Mám strach, že krach starý baterky (necele 2 roky) má za následek nějakej blud v elektrice a nerad bych odprásk novou. Díkym Moc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno, co jsem viděl jsem utáh a nič. Jen jsem nenašel, kde přesně je ukostřen motor s kostrou, jinak auto jede dobře, světla svítí super a startér se točí jako nikdy předtím. Co měly kluci problémy s kostrou, tak se to většinou projevovalo slabou silou startéru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kontrolka zhasina a rozsveci tim zpusobem, ze kdyz zacne alternator dobijet, objevi se i na druhem kontaktu zarovky pres diodu napeti a oba kontakty zarovky jsou pak na 12V coz zpusobi zhasnuti, jinak je na jednom polu +12 z baterky a na druhym kostra takze zarovka sviti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ferry

kontrolka zhasina a rozsveci tim zpusobem, ze kdyz zacne alternator dobijet, objevi se i na druhem kontaktu zarovky pres diodu napeti a oba kontakty zarovky jsou pak na 12V coz zpusobi zhasnuti, jinak je na jednom polu +12 z baterky a na druhym kostra takze zarovka sviti

No, moc jsem to nepochopil, ale je mi jasný, že zhasínání a rozsvěcení žárovky ovládá dioda, takže je možný, že dioda má proraženej přechod a proto přes ní prochází nepatrné U, tudíž kontrolka minimálně svítí? Když se dioda ohřeje, tato chybička se vyrovná. Mohlo by to tak být, nebo jsem vtipálek?

Ta dioda je přímo v budíkách, nebo v altíku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Pata

zkus zkontrolovat uhliky v alternatoru :super:papa jinak drzim palce :super

V altíku pokud správně tuším jsou uhlíky jen dva, a to na regulátoru, ten je přes rok starej a jsou ještě přes centimetr dlouhý, takže v tom to nebude. A skoušel jsem tam dát původní, kterej má ty uhlíky o 2/3 kratší a šlapalo to s nim stejně!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted mě napadlo, nevíte na co je ten kabílek s konektorem, kterej se připojí na zadní stranu regulátoru a vede někam do el. svazku auta? Pár týdnů zpět jsem se v tom hrabal a tudhle potvoru jsem zapoměl zapojit. Výsledek byl takovej, že po 2km se začalo vypínat rádio (zaplo, vyplo, zaplo ...) a začalo to cukat, pak najednou světla náhle zvýšily svítivost, začal foukat větrák topení a auto vypálilo, chvilku jelo norm a pak se to začalo opakovat! Po připojení tohodhle konektoru bylo zase vše OK. Nemohl jsem s tim něco udělat???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JÄltíky mam dva, ale oba z GTi, takže maji sice větší watáž, ale musí se rozebrat a přehodit ten přední hliník s tim většim ložiskem, už jsem to jednou dělal, ale je peklo sundat to s toho ložiska:mad: Neni na to nějakej fígl?? Nebo, jak se ty ložiska daj sundat?? Jde o to, že mam jeden, kterej má v čudu ty měděný kroužky na rotoru, ale má dobrý ložiska, a ten druhej má v špičkovim stavu rotor, ale to zadní malý ložisko v hájku!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...