Sign in to follow this  
Followers 0
Dakaros

Chyba dobíjení P309 1.4 1991

12 posts in this topic

Ahoj, Měl bych dotaz týkajcí se dobíjení. Poslední dobou začala být baterie unavená po 5ti dením stání a moc se jí nechtělo otáčet startérem, ale vždycky jsem v pohodě nastartoval. A po jízdě vždy ožila. Až do minulého čtvrtka, kdy jsem po 3dnech přišel k autu a skoro se ani nerožly interiérový světla. Do pátku jsem to nabíjel takovou zbastlenou nabíječkou, která tam prala 14V a cca 0,5A s tím, že to snad na jedno nastartování stačí. V pátek odpoledne bylo na baterce málo přes 12V a elektrolit probublával pouze ve čtyřech článkách, dva byly nehybný a elektrolit byl průhlednej. Startérem to asi 2krát otočilo a kaput. Nastartoval jsem to další paralélně připojenou baterkou, která to nastartovala. Po půl hodině jízdy jsem zastavil a motor na 10minut chcíp a po deseti minutách to tim startérem ani neotočilo, byl už jsem tak nasratej, že jsem ro roztlačil z kopce a dojel na chatu, kde jsem to nechal ještě asi půl hodiny bublat na volnoběh, po chcípnutí jsem to opět nenatočil. Nakonec jsem koupil novou baterku. Teď to točí startérem jako nikdy předtím, chvilkama mam pocit, že ten startér musí vyletět z auta, jak je živej.

Problém nastak v tom, že když je motor studenej, tak svítí kontrolka dobíjení, jenom z lehka, přes den to ani neni poznat, ale jak se setmí, tak to celkem šajnuje. Nereaguje na změnu otáček motoru, ani na zapnutí světel nebo tak. Opravdu to svítí malinko.

Skoušel jsem dát jinej regulátor a nic. Napětí na baterce po nastartování je cca 12,6V a po chvilce pomalu vyleze na 13,6V. Po zapnutí všeho, co se dá se pohybuje mezi 13,1V - 13,8V Po vypnutí všech spotřebičů vyleze na 14,06V a po nějaké době sleze na 13,8V

Takto se to chovalo s oběma regulátorama, který mam doma (+-)

Nevíte, co s tím muže být??? Mám strach, že krach starý baterky (necele 2 roky) má za následek nějakej blud v elektrice a nerad bych odprásk novou. Díkym Moc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utáhni všechny spoje kostry a bude to v pohodě makat. Máš někde velkej přechodovej odpor na vodiči. Pak dej vědět

Share this post


Link to post
Share on other sites

Všechno, co jsem viděl jsem utáh a nič. Jen jsem nenašel, kde přesně je ukostřen motor s kostrou, jinak auto jede dobře, světla svítí super a startér se točí jako nikdy předtím. Co měly kluci problémy s kostrou, tak se to většinou projevovalo slabou silou startéru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě malej dotaz, kde přesně se nachází čidlo dobíjení, nebo obvod, který rozsvěcí kontrolku dobíjení v palubce? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontrolka zhasina a rozsveci tim zpusobem, ze kdyz zacne alternator dobijet, objevi se i na druhem kontaktu zarovky pres diodu napeti a oba kontakty zarovky jsou pak na 12V coz zpusobi zhasnuti, jinak je na jednom polu +12 z baterky a na druhym kostra takze zarovka sviti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

kontrolka zhasina a rozsveci tim zpusobem, ze kdyz zacne alternator dobijet, objevi se i na druhem kontaktu zarovky pres diodu napeti a oba kontakty zarovky jsou pak na 12V coz zpusobi zhasnuti, jinak je na jednom polu +12 z baterky a na druhym kostra takze zarovka sviti

No, moc jsem to nepochopil, ale je mi jasný, že zhasínání a rozsvěcení žárovky ovládá dioda, takže je možný, že dioda má proraženej přechod a proto přes ní prochází nepatrné U, tudíž kontrolka minimálně svítí? Když se dioda ohřeje, tato chybička se vyrovná. Mohlo by to tak být, nebo jsem vtipálek?

Ta dioda je přímo v budíkách, nebo v altíku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

zkus zkontrolovat uhliky v alternatoru :super:papa jinak drzim palce :super

V altíku pokud správně tuším jsou uhlíky jen dva, a to na regulátoru, ten je přes rok starej a jsou ještě přes centimetr dlouhý, takže v tom to nebude. A skoušel jsem tam dát původní, kterej má ty uhlíky o 2/3 kratší a šlapalo to s nim stejně!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ted mě napadlo, nevíte na co je ten kabílek s konektorem, kterej se připojí na zadní stranu regulátoru a vede někam do el. svazku auta? Pár týdnů zpět jsem se v tom hrabal a tudhle potvoru jsem zapoměl zapojit. Výsledek byl takovej, že po 2km se začalo vypínat rádio (zaplo, vyplo, zaplo ...) a začalo to cukat, pak najednou světla náhle zvýšily svítivost, začal foukat větrák topení a auto vypálilo, chvilku jelo norm a pak se to začalo opakovat! Po připojení tohodhle konektoru bylo zase vše OK. Nemohl jsem s tim něco udělat???

Share this post


Link to post
Share on other sites

JÄltíky mam dva, ale oba z GTi, takže maji sice větší watáž, ale musí se rozebrat a přehodit ten přední hliník s tim většim ložiskem, už jsem to jednou dělal, ale je peklo sundat to s toho ložiska:mad: Neni na to nějakej fígl?? Nebo, jak se ty ložiska daj sundat?? Jde o to, že mam jeden, kterej má v čudu ty měděný kroužky na rotoru, ale má dobrý ložiska, a ten druhej má v špičkovim stavu rotor, ale to zadní malý ložisko v hájku!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikdy jsem to nerozdelával,jestli máš možnost tak jsi od někoho pujč altík a vzskoušej to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.