Ladman

natáčecí zadní náprava

16 posts in this topic

slyšel jsem, že některé 406-ky mají natáčecí zadní nápravu, tzv. systém krab. V manuálu nic takového není. Je to vůbec pravda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladman

slyšel jsem, že některé 406-ky mají natáčecí zadní nápravu, tzv. systém krab. V manuálu nic takového není. Je to vůbec pravda?

Mají to 306tky, o 406tkách nic takovyho nevim;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

406 má každá natáčecí nápravu.....Natáčí se kola do zatáček ale okem to není poznat.

Ale že by to měly 306 to bych neřekl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj maj to stary i novy modely 406, je to nakresleny i v brozurach, ted v pokecu daval @re odkaz na nejaky ke stazeni tak na to mrkni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 306

Konstrukce všech vozů je skoro shodná. Mají nezávisle zavěšená přední kola modifikovaného typu McPherson, zadní náprava se skládá z podélně vlečných ramen s torzní tyčí a je samonatáčecí. Příjemným doplňkem je i variabilní posilovač řízení a u posledních modelů ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil.

ZDROJ: http://www.peugeot-club.com/main.php?co=novinky/clanek.php&id=44

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Peugeot 306 se vyznačuje pohlednou karosérií, velmi dobře zpracovaným podvozkem s pohodlným pérováním, dobrou ovladatelností a nízkou poruchovostí. Technickou lahůdkou je samonatáčecí zadní náprava, která velmi pozitivně ovlivňuje chování vozu v zatáčkách. Varianty bez posilovače řízení však vyžadují větší sílu, zejména při parkování. Choulostivé je řazení a palivoměr je nepřesný. Cestující na zadních sedadlech mají malý prostor pro kolena.

Zdroj: http://www.autoresurs.cz/autocasopis-clanek-801.html

A 406

[upravil dne 14/1/07 Radek Hurvajz]

post-0-14109595166337_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě ke 406

Konstrukce podvozku umožňuje rychlé a pohodlné projíždění prudkých zatáček i jízdu na horších silnicích bez přenášení nežádoucích vibrací do interiéru vozu. K tomu jistě přispívá i samořiditelná zadní náprava, která v zatáčkách způsobuje, že se Peugoet 406 chová neutrálně a přesně drží stopu

Zdroj:http://www.periskop.cz/cz/clanky/peugeot-406-s-uspornym-motorem-hdi-v-testu-redakce/

Ale je to nový model, nevim jak starý:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

a musim rict ze to nataceni ma asi neco do sebe, protoze napriklad v zatacce kterou projizdim se 406kou uplne v pohode se mi ve stejne rychlosti v oktavce utrhla prdel a slo to do smyku. Dostat zadek 406ky do pretaciveho smyku je docela tezky i pres rucku, to spis se v ni podari nedotacivej smyk na predek, ale celkove jsem s jizdnima vlastnostma spokojenej, ma velice dobre predvidatelne chovani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je možné, že by tento systém na zadní nápravě mohl mít i negativní vliv na jejím chování?

Konkrétně u mého coupé mi při \"ostrých\" nerovností (např. kanál) při vyšší rychlosti (cca 70km/h a více) uhne zadek do strany, ale hned se vrátí do původního směru, jako kdyby se to zhouplo na pneumatice. Na podvozku jsme žádnou vůli nenašli takže mi to vrtá hlavou. Můžou to způsobit špatné pneu? Mam tam zimáky se kterými jsem auto kupoval a ty už mají svá nejlepší léta za sebou...

Share this post


Link to post
Share on other sites

co se týče 306ky, tak jsem někde četl, že zadní natáčecí nápravu mají jen modely od faceliftu v roce 1997

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

Je možné, že by tento systém na zadní nápravě mohl mít i negativní vliv na jejím chování?

Konkrétně u mého coupé mi při \"ostrých\" nerovností (např. kanál) při vyšší rychlosti (cca 70km/h a více) uhne zadek do strany, ale hned se vrátí do původního směru, jako kdyby se to zhouplo na pneumatice. Na podvozku jsme žádnou vůli nenašli takže mi to vrtá hlavou. Můžou to způsobit špatné pneu? Mam tam zimáky se kterými jsem auto kupoval a ty už mají svá nejlepší léta za sebou...

tady toto dělá naše 406 sedan i moje coupé... takže je to asi normální... není to moc patrné, jen u větších nerovností...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: @re

Původně zaslal: MPavel

Je možné, že by tento systém na zadní nápravě mohl mít i negativní vliv na jejím chování?

Konkrétně u mého coupé mi při \"ostrých\" nerovností (např. kanál) při vyšší rychlosti (cca 70km/h a více) uhne zadek do strany, ale hned se vrátí do původního směru, jako kdyby se to zhouplo na pneumatice. Na podvozku jsme žádnou vůli nenašli takže mi to vrtá hlavou. Můžou to způsobit špatné pneu? Mam tam zimáky se kterými jsem auto kupoval a ty už mají svá nejlepší léta za sebou...

tady toto dělá naše 406 sedan i moje coupé... takže je to asi normální... není to moc patrné, jen u větších nerovností...

Mno u mě je to dost citelné, hlavně když jedu v zatáčce hodně rychle a trefím kanál. Je to dost nepříjemné. Uvidím co s tím udělají nové pneu a když nebude změna zkusím vyměnit stabilizační tyčky. Stejně na levým kole něco poklepává při přejezdu větších nerovností a kočičích hlav.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Trundik

co se týče 306ky, tak jsem někde četl, že zadní natáčecí nápravu mají jen modely od faceliftu v roce 1997

Ségra má 306 z roku 1993, jednu z prvních a ta už to natáčení zadní nápravy má.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.