Sign in to follow this  
Followers 0
purkmistr

nabíjení gelové baterie

15 posts in this topic

nevíte někdo jak v domácích podmínkách dobít gelovou baterku na motorku? 12V a má se dobíjet úplně jinak než klasická.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejdůležitější je, aby nabíjecí napětí nepřesáhlo 14V !!! Takže pomalu, malým proudem.. Já nabíjím trafem z vláčku (lze nastavit napětí..). Nabíjecí proud by myslím měl být jen 1/20 z kapacity baterie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zkušenostech s těmito akumulátory bych doporučoval nabíjet max 1/25-1/30 kapacity aku. Já 72Ah nabíjím pouze 1A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V domácích podmínkách dost blbě, je na to potřeba udělat zdroj s omezením. Já to kdysi použil na nějakou krátkodobou aplikaci, takže jsem si se zdrojem hlavu nelámal, prostě vzal jenom trafo s usměrňovačem a dobu odhadl - a jeden aku se mi podařilo lehce přebít. Sice pak na krátkodobé aplikace ještě chodil, ale měl zlomkovou kapacitu, a během dvou dnů se dokázal sám vybít... holt, jsou sice super, ale dají se velmi snadno zničit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdroj s nastavitelnym napetim neni moc vhodny, napeti na baterce s nabijenim roste a tak to chce porad menit hodnotu... ja to resim v praci zdrojem s proudovym omezenim. nebo se da celkem snadno udelat zdroj proudu, pokud mas alespon zakladni znalosti elektroniky....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam specialní nabíječku s proudovou regulací automatickou nebo manuální(po přepnutí) při dobíjení aku lze nastavit max dobíjecí proud, který nabíjením aku postupně klesá a v závislosti na proudu stoupá i napětí. Vše se děje automaticky- při použití Pb aku lze nastavit téměř libovolný proud do 10A(dle kapacity aku) a ten se postupně snižuje až do nabití aku, pak nabíječka elektronicky vypne a do aku neteče nic, nebo vypnout automatiku a stálým proudem dobíjet aku avšak při kontrole stavu aku. Toto však neplatí o gelových aku. Mé prozatímní zkušenosti při automatickém režimu dobíjení lze použít i vyšší hladinu dobíjecího proudu, dochází však k jakoby přebíjení aku. Pokud byl gelový aku dobíjen pouze prodem do 2A s jeho postupným snižováním aku se podařilo zregenerovat a dále slouží.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sem to nakonec zkusil a nabil upravenou nabíječkou na olověné aku. normálně jsem ji napojil ale mezi jeden konakt jsem vložil dvě propojené usměrňovací diody. po změření metexem napětí 13,2V a nabijecí proud 1A. Diody stáhly napětí na barterce 1,2V. teď se zdá že je nabita na 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta moje nabíječka se tak chová na automatiku- cpe tam pořád takové krátké impulsy, jako by do aku kopala.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

to mi chceš říct že i motorka dobíjí impulsně? motorce je jedno jestli má gelovku nebo klasický akumulátor, takže dobíjí klasicky, jen přo nižším napětí a proudu. Přece při impulsním napětí odejdou dřív žárovky a nevím co udělá řídící jednotka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Různé nabíječky se chovají různě. To co jsi tady dal je taky možné ale při Pb aku, neboť nabíjecí proud je pro gelovku příliš vysoký. Mě se to na automatiku chová impulsně i při Pb aku. Já jen omezuji max. nabíjecí proud. Ale s alternátorem máš pravdu, jemuje to jedno, jestli klasický aku nebo gelovka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z toho vytáhnout 8 A? Tomu moc nevěřím, ani kdyby to byl spínaný zdroj, tak max 3A.

Regulace proudu je pouze vnitřním odporem aku. Toto zařízení pokud je mi známo slouží pouze k udržování aku v nabitém stavu při delším nepoužívání. Neslouží k nabíjení, když tak dlouhodobému, z hlediska malého výstupního proudu. tyto nabíječky se kterými jsem se setkal měly výstupní proud do 1,5A dle provedení(spínaný zdroj 3A). Na udržování aku se hodí, jinak vyhozené peníze.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.