Sign in to follow this  
Followers 0
Devastátor

Spotřeba oleje 1,8 16V

18 posts in this topic

Chci se jen zeptat kolik vám sežere vaše 1,8 16V oleje na 10000 Km? Ta moje sežrala litr na 5000 Km a to se mi zdá dost hodně když má najeto necelých 120000. S tím se naskýtá ještě ještě otázka, je problém vyměnit guferka na ventilech bez demontáže hlavy? Pokud tento problém způsobují. Jo ještě používám olej 5W30, vždycky v tom motoru byl. (prý)

Share this post


Link to post
Share on other sites

souhlas s komisarem, pouzivas spatnej olej a taky brzy znicis motor pokud rychle neprejdes na 10W40:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To auto je z Francie a byl tam záznam i štítek o tom, že byl používaný Shell Helix 5W30 a divil bych se, že v zemi výrobce by nevěděli co tam dát když jsem se díval tak ten olej stojí víc jak 600 za litr, to je mazec. Předtím jsem měl Citroena a tam byl právě problém s guferky na dřících ventilů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mělo by se do tohoto motoru lejt 10W40, příp. 5W40..jestli se nepletu

já tam leju tu 10ku od Totalu a od výměny do výměny nezmizí ani kapka:super...ale faktem je, že mám na tachecu jenom 60 tis. km:roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dl na 1000km je docela malá normální spotřeba, v servisu mi říkali že 1,8 16V si trochu vzal vždycky, ptal sem se i na ty gufera ventilů a říkali že to několikrát dělali a že spotřeba neklesla, je to spíš o kroužcích a tak. Jako auto ktery nebere olej snad ani není, dokud ti nebere nějakejch 8 dl na 1000 km tak bych se nevzrušoval, al zkus tam 10W40 třeba spotřeba klesne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jo, díky za rady, zkusím to a uvidím, teď mám ještě koupený Valvoline 5W40, ale pokud bude ubývat budu ho dolívat 10W40. Mám ještě jednu otázku, jak sundat kryt rozvodů, odšrouboval jsem, dva šroubky nahoře a vytáhl tu plechovou pojistku a nic se nestalo, v čem je zakopaný pes, přiznám se moc jsem po tom nebádal. Nechtěl jsem měnit řemen jen jsem se chtěl podívat v jakém je stavu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Devastátor

Tak jo, díky za rady, zkusím to a uvidím, teď mám ještě koupený Valvoline 5W40, ale pokud bude ubývat budu ho dolívat 10W40. Mám ještě jednu otázku, jak sundat kryt rozvodů, odšrouboval jsem, dva šroubky nahoře a vytáhl tu plechovou pojistku a nic se nestalo, v čem je zakopaný pes, přiznám se moc jsem po tom nebádal. Nechtěl jsem měnit řemen jen jsem se chtěl podívat v jakém je stavu.

Ve spodní části jsou takový 2 západky, kryt musí směrem nahoru, ale jde to špatně, asi ho nesundáš uplně, vadí tam horní silentblock. Ale doporučuju výměnu stejně nic nepoznáš jen pohledem, měla by se dělat ve 120000, určitě bych neriskoval pokud nevíš jistě jestli byl už měněn, počitej tak 3500,-kč až 5000,-kč, jak kde, možná i míň. Jo a jsi si jistý těmi kilometry co píšeš?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi připadá hodně mám tam 10-40W koukal jsem se po 2500 km a spotřeba oleje neznatelná

[upravil dne 14.1.07 Api]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Api

To mi připadá hodně mám tam 10-40W koukal jsem se po 2500 km a spotřeba oleje neznatelná

[upravil dne 14.1.07 Api]

Taky máš novej model, a tam už je to asi vychytaný;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

5W30 v autě z Francie? To se mi skoro až nezdá, mají tam vyšší teploty a 30 je pro provoz za zahřátého motoru dost nízké číslo, 5W zas v případě že to auto nejezdilo v alpách zbytečně nízké.

Někdy záleží i jen na značce oleje, viděl jsem pár aut, kde po změně oleje např. ztichly zdvihátka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

V autě mám 10W40 a najeto přes 90t km a od výměny k výměně nedolejvám nic. :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

v aute mam total quarz 7000 10w40 vymena pravidelne 10tis dolievam 2l naj 175tis/km

Share this post


Link to post
Share on other sites

znami kupil pred 2 rokmi renault (francuz ako francuz)zozral mu 1l na 1000km išiel na reklamaciu a povedali ma že všetko je OK že to je v norme??????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Udo

znami kupil pred 2 rokmi renault (francuz ako francuz)zozral mu 1l na 1000km išiel na reklamaciu a povedali ma že všetko je OK že to je v norme??????

JJ. To je možné... Všechny automobilky si stanovují takovéto normy, které jsou výhodné pro ně. Většina z nich má nastavenou spotřebu oleje 1L na 1000km a pokud spotřebu oleje nemáš pod tuto normu tak smůla a mimochodem i kdybys jim napovídal, že ti to žere 1L na 500km tak s tebou stejně vymetou...

Např. Škoda a Mazda mají normu 1L na 1000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.