Sign in to follow this  
Followers 0
Guest mirec.dudo

aditivum

5 posts in this topic

Ahooj

Ja mám jeden problém. kupil som 307SW, HDI 110k. predchádzajúci majitel mi povedal, že dolial aj nejaké aditivum do nádržky a že je to O.K. Vtedy som ale ešte nevedel čo to je. dnes, asi po niekolkých dňoch začína počítač hlásiť, - diesel additivum minimum level. tak som volal tomu predch majitelovy a on povedal, že on to tam dolial ale neresetol PC a že to preto teraz hlási. a že to nieje chyba a možem jazdiť. je to pravda, treba to iba resetnuť v PC? lebo ked sa pozriem na nádržku je plná tak na 50%, teda po pol nádržky. Kolko to može asi vydržať km? mám ju doplniť do plna? ja sa tomu nerozumiem preto prosim o radu. A ako resetnem ten PC, mám isť do servisu? alebo možem jazit aj s touto správou? a vlastne kde je ten otvor na dolievanie toho aditíva? ved som to nikde nevidel. Ďakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pár základních informací o FAP:

FAP: zachycuje pevné částice, část pevných částic (saze) jsme schopni spálením zničit a prodloužit tak živostnost filtru, ostatní zůstavají v pórovité hmotě filtru.

Aditivum: obsahuje cerin, který napomáhá katalyckou reakcí zvýšit teplotu výfukových plynů při regeneraci filtru na hodnotu, kdy dochází ke spalování sazí. Samotný cerin při regeneraci neshoří a zůstává dále uložen ve filtru.

Informace ohledně FAP vyhodnocované vozidlem.

1. množství aditiva vstříknutého do nádrže paliva (uloženo v ECU aditivace nebo ECU motoru)

2. množství cerinu uloženého ve FAP (parametr, který stanovuje životnost filtru). Informace je resetována po správně provedené výměně FAP.

3. tlak výfukových plynů před a po FAP (další hodnota, která upřesňuje zanešení FAP)

Standardně je množství aditiva v nádrži dostatečné pro životnost FAP. Pokud někdo FAP \"čistí\", pak ale \"nečistí\" informace v ECU, toto může vyvolat chyby a nestandardní chování motoru, nemluvím o téměř konstantní regeneraci.

Pokud tedy někdo doléval aditivum svépomocí, pak dělal úplně zbytečnou věc, která bez výměny FAP a nastavení ECU, nepřináší prakticky žádný efekt. To je i tvůj případ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAP se vždy měnit nemusí , má trochu větší životnost než množství aditiva cca 10-20 % podle toho jak se jezdí a jak kvalitní nafta se používá. Někdy stačí dolít 1 litrové balení Eolys a načíst v ECU a vyjde to i s filtrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Milhaus65

FAP se vždy měnit nemusí , má trochu větší životnost než množství aditiva cca 10-20 % podle toho jak se jezdí a jak kvalitní nafta se používá. Někdy stačí dolít 1 litrové balení Eolys a načíst v ECU a vyjde to i s filtrem.

Už z továrny je aditiva o cca 20% víc než je potřeba pro životnost filtru, takže proč dolévat?

Co načítáš v ECU?

Stále nechápu proč jezdit s FAP a potom část zachycených sajrajtů pěkně najednou vylít do kanálu nebo se snažit prodlužovat interval, a tím provozovat defakto nefunkční FAP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic se nevylívá. Množství zachycených sazí ve FAP záleží na naftě,tankování a stylu jízdy. Pokud začně jednotka FAPu regenerovat častěji jak za 200km něco je blbě. Aditivum vydrží skoro přesně jak je nastaveno ale životnost filtru se dá tímto ovlivnit a desítky tisíc km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.