Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Radimo

po výměně kotoučů a destiček

25 posts in this topic

zdravím,tak mám dnes po výměně kotoučů a destiček,svépomocí,ale nějak to nebrzdí, prý se musí trochu obrzdit,kolik asi KM? je to na 406 kombi.díky za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jsi ocistil kotouce a desticky , zkontroloval brzdovku tak kolem 100-200 Km a i tak brzdit opatrneji

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo, kotouče sem odmastil i destičky, a nemusí se desky nějak zdrsnit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radimo

jo, kotouče sem odmastil i destičky, a nemusí se desky nějak zdrsnit?

Nemusí se zdrsnit, jen nějakou dobu nebrzdi razantně a nepřehřát dlouhým bržděním , proste se to musí zajet. ;) No a nedá se říct či 100 nebo 200 Km, záleží jak moc budeš na tech 100 km brzdit:D

[upravil dne 10/1/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK radši budu chvílu jezdit opatrně,ať si někde nenabiju hubu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jardas

a kdyz jsme u tech dotazu - neznate nekdo kotouce PILENGA ??

Je to Italská druhovýroba v dobré cenové relaci ale na kotoučích bych nešetřil dost rádi se kroutí,osobně ale zkušenost snima nemam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jsi tam ty destičky dal dobře, tak chvíli trvá, než si sednou - tak 100 km.

Ale vážně záleží jak se tam dají. Jednou mi je v servisu dokonce dali obráceně, to pak brzdilo furt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro zajetí ba naopak zvol málo frekventovaný rovný a přehledný úsek, razantnější brždění až téměř do samotného zastavení auta. Opakovat několikrát. Prohřátí brzd je právě žádoucí, nataví se povrch desek a nanáší se na brzdový kotouč. V tomdle stavu pak brzdy nejlíp brzdí.

Důchodcovská jízda brzdám nesvětčí (nezaměňovat sjezd z Alpských kopců, tam brzdy dostanou opravdu pokouřit, ne ale pár razantnějších zabrždění v našich podmínkách)

Na desky jako takové nešahej, žádné zdrsňování. Při výměně desek očistit vodící plochy na třmenech, zlehounka promáznout měděnou vazelínu ať desky krásně chodí. Pod prachovku pístku je dobré nakapat Breox, váleček pak prásně chodí a neklade odpor při vracení desek od kotouče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem po výměně kotoučů a destiček, chvilku si to sedalo, ale brzdilo to od začátku dost solidně, nezdá se mi, že by to mělo ze začátku zas o tak hůř brzdit.

Jak psal Ladis, je důležité dobře očistit a promazat ty válečky ve kterých se to pohybuje.

Já mám ale trochu jiný problém - po výměně brzdy brzdí jak šlak ale pískají - dá se s tím něco dělat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pískání je většinou dáno tvrdší směsí desek, za předpokladu že ložisko kola i brzdový třmen nevykazují nějakou odchylku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vše ostatní by mělo být OK - jinými slovy pokud je nevyměním tak s tím pískáním nic neudělám?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je moje tvrzení správné, tak zřejmně ne.

Jestli na autě zvládneš pár věcí, tak můžeš sundat desky, skontrolovat jestli jsou rovné a jestli třmen netáhne k jedné straně, očistit, a namáznout vodící hřídele třmenů.

Může se tento efekt potlačit, otázka jak na dlouho. Změna kotoučů by taky asi měla na to vliv, ale to bys asi dával i nové desky.

Do budoucna spíš koupit jinačí desky. Cenově i kvalitativně je přijatelná značka Maff, jsem přesvědčen že by tě neměla zklamat i značka Jurid a Ate (už trochu dražší a lepší)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radimo

jo,destičky jsou značky REMSA,nevíte co jsou zač? :myslim

REMSA mam aj ja (kotuce GRAF). Na aute (Citroen Xsara 1.6i \'98) uz boli ked som ho kupil, takze neviem posudit, ako by to brzdilo s inymi platnickami. Ale podla mna to brzdi dost slabo. Favorit, co som mal predtym brzdil ovela ovela lepsie.

Ked som sa pytal davnejsie na jednom fore na znacku REMSA, tak mi bolo povedane, ze som si mohol rovno narezat korkove spunty zo sampanskeho a dat ich tam namiesto tychto platniciek :)

Jedno je iste, ze pri vymene tam REMSY uz nedam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Jestli na autě zvládneš pár věcí, tak můžeš sundat desky, skontrolovat jestli jsou rovné a jestli třmen netáhne k jedné straně, očistit, a namáznout vodící hřídele třmenů.

Toto všechno jsem udělal a dost pečlivě (co si člověk neudělá sám, tak to pořádný nikdy není :super) a pořád pískají jak steklé. Ještě jsem chtěl zkusit na kole štěstí trošku v rovině ošmirknout povrch těch destiček, ale už se mi to nechce moc rozdělávat, pokud by to mělo pomoct na deset kilometrů než se zase ohladí do standardu.

Až mě to bude štvát moc, budu muset asi koupit nové desky. Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dusang

Původně zaslal: Radimo

jo,destičky jsou značky REMSA,nevíte co jsou zač? :myslim

REMSA mam aj ja (kotuce GRAF). Na aute (Citroen Xsara 1.6i \'98) uz boli ked som ho kupil, takze neviem posudit, ako by to brzdilo s inymi platnickami. Ale podla mna to brzdi dost slabo. Favorit, co som mal predtym brzdil ovela ovela lepsie.

Ked som sa pytal davnejsie na jednom fore na znacku REMSA, tak mi bolo povedane, ze som si mohol rovno narezat korkove spunty zo sampanskeho a dat ich tam namiesto tychto platniciek :)

Jedno je iste, ze pri vymene tam REMSY uz nedam.

tak mně v obchodě pěkně ojeli,říkali že jsou dobré,za ty prachy jsem radši mohl koupit Feroda.tak příště

Share this post


Link to post
Share on other sites

já měl pilengy na 405tce a byly v poho a teď sem dával na 306ku bremba,mám na nich najeto asi tak 200 km a v pohodě.taky to ze začátku hůř brzdilo ale teď je to v klidu:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.