salik

Benzínové čerpadlo nenaběhne

6 posts in this topic

Zdravím. Mám benzin 2.0 16V break z r. \'97 a dlouhodobější problém. Za takového počasí, jako je letošní zima se stává, že nepřijde napětí na palivové čerpadlo v nádrži. Prostě po otočení klíčku se čerpadlo nerozběhne, na přívodních drátech není napětí. Nejdřív jsem musel třeba 5-6 hodin počkat a zase to normálně šlo. Potom, co to udělalo podruhé jsem přitáhl přímo k čerpadlu (konektoru nad nádrží) 12V přes tlačítko, takže to jde obejít ručmo a funguje to. V loňské zimě to dělalo výjimečně, když bylo těsně nad nulou, v létě to neudělalo nikdy, v letošní zimě jsou kritické teploty pořád a dělá to častěji. Ještě je zajímavé, že pomůže jenom krátký impuls (míň než 1s), pokud je impuls delší, dodávka proudu se neobnoví. Spínací relé se mi zatím nepodařilo najít, ale stejně si nedokážu představit způsob, jak ho sepnout přivedením impulsu na spínací kontakty ;)

Pomůže prosím někdo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, tak relé jsem našel, ale dá se tam tak akorát počistit ty nože konektoru. Možná ještě prozkoušet spolehlivost sepnutí. Jenže v relé to nejspíš nebude. Ještě nikdy to totiž neudělalo za jízdy. Ani nepozoruji nějaké cukání nebo nedostatečný výkon. Když už to naběhne, tak to jde spolehlivě až do dalšího vypnutí motoru. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně palivové čerpadlo taky jednou přestalo jít,auto normálně jelo ,přejel jsem přejezd a najednou šlus, auto stálo. musely mně odtahnout.Doma jsem čerpadlo vymontoval a vyzkoušel a bylo ok. Až jsem došel k tomu dvojtýmu spínacímu relé ,který něspínalo respektivě spínalo ale okruh čerpadla nesepnul . Tak jsem obal opatrně rozříznul a zjistil ,že na spínaném obvodu se udělala malá nataveninka z plastu kterej je kolem kontaktu a když to na tom přejezdu skočilo tak se dostala mezi kontakty a bylo hotovo.Stačilo vyčistit a obal slepita maká dál. Je zajímaví že to tobě dělá jenom někdy.:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Důležitý je vědět, že to jde říznout a zase zavřít :super Sbíral jsem odvahu to udělat. Teď mám odvahy víc. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Říznout to jde , když tak to říznuté relé ofotím. Duležitý je , aby řez byl co nejtenčí ,aby se to dalo sesadit spět a slepit.Nejlepší by asi byla ruční frézka z kotoučkem třeba Dremel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se konečně rozhoupal, vlítl na to s měřákem a zdá se, že jsem na to kápl. Byla to typicky \"francouzská\" závada. Šel jsem po drátech, až jsem ohmmetrem zjistil, že drát mezi relé a pojistkou jako by nebyl. Tak jsem vypátral pod schránkou na baterku dva velké konektory - spojky kabelových svazků. Prostříkl kontoxem, rozcvičil a zatím se zdá, že to šlape! :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.