Sign in to follow this  
Followers 0
kujon106

vylepšujeme stošestku o 106 :D

170 posts in this topic

Rád bych založil nějaké téma s postupnými ať už většími, nebo menšími úpravami 106ky :) A hned začnem z ostra :o)

K vánocům jsem od přítelkyně dostal teploměr IN/OUT do auta, neboli toto. A tak hnedka 25. jsem se dal do instalace :) po prohlídce vnitřního prostoru jsem našel vhodný na hraně přechodu strop-okno. Notno podotknout že teploměr má dva dráty a je zkonstruován tak, že je napájen z jedné AAA baterie (display), ale osvit displaye je řešen dvěma diodama na 12V, který berou proud z autobaterky, resp. z cigaretového konektoru. To se mi zdálo celkem jako řešení na dvě věci, jelikož zajedno bych tim pádem o tenhle konektor přišel a druhak - ten osvit jede pořád, resp. cig. konektor je pod napětím i bez klíčku v zapalování. Takže přišel na řadu nožík a konektor putoval do koše :) Myslel sem si že připojit dva kablíky na kontakty autorádia bude hračka, ale to sem se u 106ky přepočítal :) Když sem zapojoval rádio ve fáčku, tak bych pod palubní desku klidně nacpal celou hlavu, leč inženýři zkonstruovali 106ku tak \"dobře\", že i s dvěma prsty jsem měl problém. No dopadlo to dobře, asi po dvou hodinách zápolení se dobrá věc podařila a já konečně dostal kablík na správné místo. Takže se mi tedy osvětlení teploměru nyní zapíná s vložením klíčku a otočením do 1.polohy (stejně jako autorádio), přesně jak sem chtěl ;) No... co bych tak ještě podotknul. Jo - tažení kablíků - pakliže se někdo pustíte do stejné práce jako já, tak doporučuji využít prostor pod takovou gumovou izolací na hraně dveří. Ze začátku se tvářila pevně, takže když sem vedl první kabel (stranou spolujezdce), tak sem ho umístil jinde (na rozhraní sklo-plast do té škvíry a na několika místech zalepil), ale při vedení onoho druhého kabelu sem si všimnul že odklopit jde a s výhodou jí tedy využil. Chvíli sem taky laboroval s umístěnim senzoru OUT teploty - myslel sem že uvnitř zrcátka bude +- venkovní teplota odpovídat, ale není tomu tak, takže putoval pěkně pod zrcátko a tam už ukazuje správně. Co se týče vlastního uchycení teploměru na tapecíruňku střechy, tak to sem řešil nalepením suchého zipu přímo na teploměr a drží to krásně. Pak je ještě nutné zafixovat kabely vedoucí od teploměru pod tapecem, aby nespadly při jízdě nad 200km/h :D , a na to sem použil takový lepící čtverečky s průchodkou. No a to je snad všechno :)

V autě to vypadá následovně:

thumbs-teploměr_001.jpg

thumbs-teploměr_003.jpg

thumbs-teploměr_004.jpg

thumbs-teploměr_008.jpg

thumbs-teploměr_009.jpg

thumbs-teploměr_011.jpg

thumbs-teploměr_013.jpg

[upravil dne 7.1.07 kujon106]

[upravil dne 7.1.07 kujon106]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Citros

ani jeden obrazek mi nefunguje

musíš na to kliknout, já sem sem sice vkládal miniatury, ale nevim proč to místo nic zobrazuje jen linky :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

mám něco obdobné u své 406 ale já jej mám jako na zrcátku,ty jej máš moc zkosený,ale jinak super,čidlo jsem si dal do zrcátka:potlesk:papa:papa

dík :) v tom zrcátku - ukazuje ti to správně?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sice jsem uz 106 prodal, ale co se tyka uprav interieru

Nerez pedaly doporucuji z Octavie od Milotec 1000Kč pervektně sednou

nerez radicka z P307 stoji cca 400Kč sedne taky přesně

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kujon106

Původně zaslal: Citros

ani jeden obrazek mi nefunguje

musíš na to kliknout, já sem sem sice vkládal miniatury, ale nevim proč to místo nic zobrazuje jen linky :(

kliknu na to zbrazi se mi servr nahraj a misto obrazku mam cervenej krizek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kujon106

musíš na to kliknout, já sem sem sice vkládal miniatury, ale nevim proč to místo nic zobrazuje jen linky :(

No asi proto, že miniatura není obrázek, ale stránka s koncovkou .htm ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kurt

Původně zaslal: kujon106

musíš na to kliknout, já sem sem sice vkládal miniatury, ale nevim proč to místo nic zobrazuje jen linky :(

No asi proto, že miniatura není obrázek, ale stránka s koncovkou .htm ;)

Před časem, kdy jsem zakládal téma v bazaru ohledně prodeje telefonů, tak mi minuaturky fungovaly. Nahraj.cz funguje tak, že ti po uploadu vyplivne několik možností linkování. Chtěl sem miniaturky a tak sem to sem taky nahodil, leč miniaturky nikde :):(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pěkný i šikovný místečko,škoda že já na tohle kutění sem srašně línej,všechno rozrejpu,přestane mě to bavit a pak už nejsem schopnej to dát do kupy.Strašně rád bych si dal do předu komponentní reproduktory ale když vidím že bych vejškáč musel dávat někde vejš,tahat někde kablík konektroem atd,přidělávat vejškáč,tak se mě do toho vůbec nechce:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, aj sem jenom strikal zrcatka a nejaky plasty v interieru do barvy...

ale o tom teplomeru taky premyslim.... a ze bych ho dal na to mistecko co je mezi kaplickou a dverma (na palubce na leve strane)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Hadra

http://hadra.rajce.net/106/images/P2270092.JPG

mám teploměr IN/OUT a instaloval jsem ho dole na sklo. kábl je taženej mezi přístrojovkou a kastlí a čidlo je umístěno do levého předního blatníku.

[upravil dne 7/1/07 Hadra]

taky pěkné,ale pokus někde stojíš v létě a paří na to slunko nic moc,měl jsem taky tak,ale displey pak delší dobu nečitelný:myslim

jj máš pravdu, na druhou stranu když ten display zčerná, tak už vím, že je v autě na chcípnutí. Jinak ještě cca 52°C ukazuje. Zas je ale ten teploměr krytej proti ofoukávání předního skla, takže teplotu nezkresluje tento element. Ještě je nevýhoda ta, že ve tmě na něj nevidíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kujon106

Rád bych založil nějaké téma s postupnými ať už většími, nebo menšími úpravami 106ky :) A hned začnem z ostra :o)

....po prohlídce vnitřního prostoru jsem našel vhodný na hraně přechodu strop-okno. Notno podotknout že teploměr má dva dráty a je zkonstruován tak, že je napájen z jedné AAA baterie (display), ale osvit displaye je řešen dvěma diodama na 12V, který berou proud z autobaterky, resp. z cigaretového konektoru. To se mi zdálo celkem jako řešení na dvě věci, jelikož zajedno bych tim pádem o tenhle konektor přišel a druhak - ten osvit jede pořád, resp. cig. konektor je pod napětím i bez klíčku v zapalování. Takže přišel na řadu nožík a konektor putoval do koše :) Myslel sem si že připojit dva kablíky na kontakty autorádia bude hračka, ale to sem se u 106ky přepočítal :) Když sem zapojoval rádio ve fáčku, tak bych pod palubní desku klidně nacpal celou hlavu, leč inženýři zkonstruovali 106ku tak \"dobře\", že i s dvěma prsty jsem měl problém. No dopadlo to dobře, asi po dvou hodinách zápolení se dobrá věc podařila a já konečně dostal kablík na správné místo. Takže se mi tedy osvětlení teploměru nyní zapíná s vložením klíčku a otočením do 1.polohy (stejně jako autorádio), přesně jak sem chtěl ...

jedna rejpava, proc, kdyz to mas umisteny v tomhle miste, jsi misto gynekologicke prace dvema prsty u radia, nenatahl 10cm kabelu do stropniho svitidla ? k tomu se taky na jednom z dratu spina +12V pres klicek ( je to drat na pozici c.2 konektoru svetla bude na nem napsano A a nejaky cisla ) ;):D

P.S. sorry za zkraceni citace

[upravil dne 17/1/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

mno jestli mas to tripolohove a vedou k nemu 4 draty, jeden by mel mit napsano B a nejaky cislo - to je stalych +12V z baterky, dalsi A a nejaky cislo to je spinanych +12V a zbytek je kostra zelenozlutej drat s oznacenim M a neco a posledni je pak drat o dvernich spinacu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dneska sem vylepšil svojí 106ku bixenonem ;)

Před chvílou sem to doinstaloval. Mírně řečeno - je to pěknej vopruz (ta instalace). Ale zase teďka, když už s tim mam zkušenosti, tak by to podruhý šlo určitě rychlejc. A hlavně sem to chtěl udělat precizně a né to tam jen naházet a nechat povalovat.

Takhle to vypadá :

svtlo012.jpg

No a tady je pro porovnání vlevo xenon a vpravo H4 žárovna plněná Xenon plynem (taková ta klasika za 2-3kila, víte co myslim). Je to docela rozdíl, co myslíte? :)

svtlo013.jpg

Tady je to všechno vidět v motoru. U 106ky je extrémně málo místa, tak sem při instalaci těch traf musel malinko inprovizovat :) Jedno je posazený na ležeto u nádobky na vodu do ostřikovačů a druhý je přišroubovaný na předních brejlích. S výhodou sem použil to, že v autě nemam saharu, jelikož bylo ťuklý v německu a pak sem ho koupil já.

Tady je viděl pravý (u spolujezdce):

svtlo018.jpg

svtlo021.jpg

Tady levý (u řidiče):

svtlo020.jpg

svtlo022.jpg

Jinak - teplota toho bixenonu je 4300K, což znamená takový mírně modro-žlouto-bílý denní světlo. Těžko se to popisuje, chce to vidět. Ani na fotkách to není ono, každej foťák si to podá jinak. Dneska večer to vyzkoušim a vyfotim ve tmě, to pak dodám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak jsi to vyresil s tim zadnim krytem na svetlometu, vesla se ta vybojka s patici pod to, nebo jsi ji musel upravit, a jak jsi dostal dovnitr svetla tu patici s vysokonapetovym kabelem ?

jinak ted rozdil to je v porovnani s tou obyc. zarovkou

Mam taky v planu konverzni kit, ja mam u 406ky vyhodu ze mam H7cky, takze nemusim davat bixenon

[upravil dne 8/2/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta výbojka má nvzadu magnet a od toho vedou slabý 3 drátky, zesílená izolace na nich začíná až kousek dál. Takže se to akorát tak vleze do tý mezírky od konce výbojky do vstupu světla. Vysokonapěťověj kabel se necpe přímo do výbojky, ale jde do trafíčka. A z toho vystupujou 3 drátky (úzký) do výbojky. Instalace je vcelku jednoduchá, nejhorší bylo umístit ty držáky na ty trafíčka, pak už je to brnkačka :) Jinak teda ještě - ta výbojka je delší ja k normální žárovka, ale přesně to s krytem vyjde tak, že se opírá o konec výbojky. Bylo jen potřeba malino upravit ten drátek co přidržuje žárovku - roztáhnout ho. U jednoho se mě to podařilo parádně, u druhýho je tam malinká vůle, nicméně jak už sem psal - drží to kryt toho světla, takže no problem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

H7 je jednovlákno, ne? Takže ale budeš mít klasiku xenony bez dálkovejch. Prodávají se ještě kombinace - h7 s xenon potkávačkama a halogen dálkovejma, jenže když ti odejde dálka, což je normální žárofka a ta odejde jistojistě za chvilku, tak musíš koupit celou novou výbojku za 2k... Nehledě na to, že ty halogeny na dálkách nepřesvítěj xenony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.