Sign in to follow this  
Followers 0
Ferry

Lambda sonda Bosch - vymenna lhuta 100 000km ?

36 posts in this topic

tak jsem koukal do katalogu Elit a u lambda sond Bosch je poznamka: Vymena po km : 100 000

viz napr.

PEUGEOT 406 (8B), 1.8 16V

Rok výroby: 11/95 - 10/00, kw/HP: 81/110, Obsah: 1761, Kód motoru: LFY (XU7JP4), Typ: limuzína

0 258 003 716

délka kabelu 410 mm

počet vodičů 4 -zilovy

Výměna po km 100000 km

Lamdasonda vyhřívaná

model od roku... 199904

Lamdasonda regulační sonda

Výfukový systém pred katalyzator

omezení výrobce Bosch

Co vy na to ? Nejake zkusenosti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm ja mam na svoji karce nabehane skoro 170 000km a nevim o tom,zeby tam byla nekdy menena...takze si vydrzi fakt o \'neco\' dyl:super proste peugeot ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Qweer

hm ja mam na svoji karce nabehane skoro 170 000km a nevim o tom,zeby tam byla nekdy menena...takze si vydrzi fakt o \'neco\' dyl:super proste peugeot ;)

Nuz, na 2.1 Td som lambda sondu este nevidel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevite, kde ( Praha a okoli ) a za kolik se da nechat premerit jestli ukazuje spravne hodnoty ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud vim, tak dává napěťovej signál, stačí změřit V-metrem (tušim, že golf měl do 0,9V, peugeot bude podobnej). Jinak snad na každý diagnostice (tady ve Kbelích je nějakej p. Šírek, ale ten má myslim jen VW group)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě se pokazila po cca 150 tis. km, snad prý na délku její výdrže má vliv i provoz LPG, proč nevím.

Na jisté proměření je potřeba speciální diagnostika (jak je to složitá mašinka nevím), má ukázat přesně hodnoty při různých hodnotách v čase, což standardní diagnostika nedokáže - aspoň tolik tvrdili v servisu mě. Po výměně se mi ustálil volnoběh benzínu, mírně zlepšily studené starty. Dělal jsem to ale hlavně zdechjícímu volnoběhu na plyn a ten to dělá pořád, ale benzín se dost zlepšil, nepatrně klesla i spotřeba (cca 0,5l - ale přesně to nemám změřené).

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja na ni mam prave najeto nejakych 260 000km a vsechno na LPG, co ty mas za LPG system ?

jinak volnobeh me ani netrapi, ani na benzin ani na LPG, spis se mi tak behem posledniho pul roku zvedla spotreba zhruba o litr ( nedokazu ale rict jak moc velkym zpusobem to je mym vlivem - tezkou nohou ) a zhruba pri rychlosti 100kmh kdyz nepridavam plyn, ale drzim pedal stejne, tak je citit obcas lehke poskubavani

Premyslim o tom z toho duvodu, ze jsem tam ted dal novej katalyzator ( starej originalni a dalsi jetej z vrakoviste co jsem dal misto puvodniho se mi rozsypaly ) tak ho nechci znicit spatnou smesi

[upravil dne 16/1/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamba sonda vydrží max 100 k Km, poznáš to hlavně na spotřebě a na akceleraci. Někdy je cítít benzím v motorovém oleji - a to už je pozdě pro motor:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: citron1

Lamba sonda vydrží max 100 k Km, poznáš to hlavně na spotřebě a na akceleraci. Někdy je cítít benzím v motorovém oleji - a to už je pozdě pro motor:papa

to je mi prave divny, obcas se najde nekdo kdo tvrdi ze s 1.8 16V 406kou jezdi za 7-8l benzinu a ja posledni dobou pod 10 litru LPG nejdu ( vzhledem k tomu ze mam vstrikovani LPG tak by ta spotreba LPG oproti benzinu mela byt max, o 1l vys ) a niz se nedostanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambda sonda sa da jednoducho premerat obycajnym multimetrom. Staci nastavit aby meral volty (jednosmerne napatie), rozsah odporucam dat co najmensi (Lambda sonda ma napatovy rozsah od cca 0.1 do 1 volt). Z lambda sondy idu styri kable, dva su na vyhrievanie, mali byt byt rovnakej farby (u Peugeotu by mali byt obe biele), tie nas nezaujimaju. Napatie odmeriame na tych druhych dvoch kabloch, mali by byt sivy a cierny. Napatie na nich by malo pri zahriatom motori a na volnobehu kolisat niekde medzi 0.1 a 0.8 voltu (samozrejme mozu tu byt mierne odchylky). Ak napatie je niekolko minut rovnake alebo kolise len velmi malo zrejme bude lambda sonda v prdeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To: komisar

dle tvého popisu provozuješ auto na LPG. Jen ti řeknu, že v případě provozu pouze na LPG je činost lamda sondy vyřazena a tudíž ŘJ motoru nepotřebuje informace od Lamda sondy. Některým lidem po přepnutí z LPG na benzím trvale svítí diag. kontrolka což je špatně. Je to ůdajně zpusobeno plynovou řidicí jednotkou která zpětným signalem neinformuje Řj motoru že došlo k přepnutí na benzín a tudíž hrozí riziko zničení katalizátoru diky bohatosti směsi benzínu:papa

[upravil dne 16.1.07 citron1]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: citron1

To: komisar

dle tvého popisu provozuješ auto na LPG. Jen ti řeknu, že v případě provozu pouze na LPG je činost lamda sondy vyřazena a tudíž ŘJ motoru nepotřebuje informace od Lamda sondy. Některým lidem po přepnutí z LPG na benzím trvale svítí diag. kontrolka což je špatně. Je to ůdajně zpusobeno plynovou řidicí jednotkou která zpětným signalem neinformuje Řj motoru že došlo k přepnutí na benzín a tudíž hrozí riziko zničení katalizátoru diky bohatosti směsi benzínu:papa

[upravil dne 16.1.07 citron1]

Tak to určitě ne. Zřejmě záleží na typu LPG zařízení, ale u digitálních, které se montují do 406 (seqvenční do starých modelů montovat nejde a namontovat tam klasické staré je podle mě cesta do pekel) využívá hodnot z lambdy úplně stejně jako benzín. Névím přesně, jestli řídící jednotka přebírá hodnoty z benzínové nebo ji úplně odstřihne, ale signály z lambdy určitě vyhodnocuje a řídí se jimi.

To Ferry: mám LPG AGSystem od landi renzo. Ty máš asi trochu jiný, ale ono to bude asi velmi podobné.

Mě to začalo blbnout tak, že se po nějakých 100 km asi pohádají řídící jednotky a rozhodí to nastavení plynu a pak i benzínu a nikdo mi s tím v servisech nedokáže poradit. Doštelují mi to, já týden jezdím super a pak se to rozhodí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citron1: prosím tě, co máš za vozidlo. Nemáš ho uvedené v podpisu. A jinak Komisar nemá svoji 406 na LPG. Plyn patří do kuchyně. Přemýšlej, než něco napíšeš či odpovíš na příspěvek.:xvul:xvul:xvul:roker:grr:myslim:myslim:myslim:myslim:papa

[upravil dne 16/1/07 OK406]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

DÍKY TAKOVÝM KTEŘÍ ODPOVÍDAJÍ AŽ ČLOVĚKA NASEROU JSEM SMAZAL PLNO PŘÍSPĚVKŮ,TAK MĚ NECHTĚJTE DOHTAT K TOMU AT SVÝCH 2817 PŘÍSPĚVKŮ SMAŽU TAKY:grrBUDE TO TRVAT ALE JE ČAS.PAK SI HLEDEJTE A MYSLÍM ŽE JSEM ZDE DODAL DOSTI FOTA A POMOHL PLNO LIDEM

To chce klid. Jsou to mladý kluci, tak se na ně nezlob. Já tě znám a vím moc dobře, jak rozumíš 406. :super:super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

není problém o víkendu budu mazat ať si radí kdo chce

Právě proto,že mladí nemaj úctu ke starým

[upravil dne 16.1.2007 komisar]

Ale s tím nic nenaděláme. Tak prosím tě nic nemaž!! Kvůli nějakému kyselému citronovy1 nebudeš mazat své odborné příspěvky ohledně vozidel Peugeot a hlavně 406. :roker:roker:roker:myslim:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

není problém o víkendu budu mazat ať si radí kdo chce

Právě proto,že mladí nemaj úctu ke starým

[upravil dne 16.1.2007 komisar]

Komisar prosím tě nemaž své příspěvky kvuli nějakym prudičům kteří tě štvou, občas se tady takový najdou, ale kvuli nim přeci nevyhodíš něco co ti dalo tolik práce, my co víme jak kvalitní příspěvky sem dáváš to umíme ocenit, a věř tomu že by nám chyběli. ;););)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: komisar

není problém o víkendu budu mazat ať si radí kdo chce

Právě proto,že mladí nemaj úctu ke starým

[upravil dne 16.1.2007 komisar]

Komisar prosím tě nemaž své příspěvky kvuli nějakym prudičům kteří tě štvou, občas se tady takový najdou, ale kvuli nim přeci nevyhodíš něco co ti dalo tolik práce, my co víme jak kvalitní příspěvky sem dáváš to umíme ocenit, a věř tomu že by nám chyběli. ;););)

Už jsi členem delší dobu a víš, že se občas nějaký jedinec vyskytne ale brzy zase zmizí. Mysli na budoucnost a taky na to, že tvé příspěvky + fotky jsou poučné.:super:super:super:super:super:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

to chce klid panove, holt se Citron1 prekoukl, se to stane no, chce to holt cist pozorneji.

Jinak k tomu jestli LPG vyuziva lambdu nebo ne, tak u tech systemu, ktery se davaly napr do skodovek a zigulu nebo favoritu a felicii tak samozrejme tam se lambda nepouziva, vetsina tech aut ji ani nema, ale u zarizeni co mam ja nebo Honzin tak tam ridici jednotka LPG signal lambdy vyuziva - a taky proto muze byt spotreba LPG skoro stejna jako u benzinoveho provozu a je tak ochranen i katalyzator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.