Sign in to follow this  
Followers 0
zoby

jak správně lakovat plasty?

29 posts in this topic

najde se tu nějaký lakýrník nebo někdo zkušený kdo poradí?

jaký je správný postup?

1 základ na plast

2 plnič - po zaschnutí plnič vybrousit do hladka pod vodou

3 vrchní lak

je nutné pod plnič případně pod vrchní lak dávat i obyčejný základ?

dále jsem slyšel že je dobré plast zdrsnit smirkovým papírem před nanesením základu na plast

a že prý plnič se má stříkat na mokrý základ na plast

tak jak na to?

[upravil dne 3/1/07 zoby]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Správný postup:

1 odmastit - tech benzín(čistič skvrn-jiné mohou být mastné), případně aceton, speciální odmašťovač k dostání ve speciálkách s barvama 1litr asi 300 kč.

2 základ na plastý nebo změkčovadlo do plniče.

3 přebrousit za mokra

4 opět odmastit( poté možno opakovat 2 a 3) a 4

5 barevný lak (lak nutno naředit max 15% ředidla)

6 přebrousit na mokro

7 odmasit

8 pokud metalíza nebo kvůli hloubce krycí průhledný lak.(záleží na použité barvě, některé se dělají s lakem, jiné se musí přestříkat průhledným krycím lakem, před průhledným ještě přebrousit).

Vždy mezi jednotlivými operacemi nechat vysušit, zaschnout plnič, barvu, lak.!!!

Toto je informativní popis postupu, jestli chcete vynechat odmašťování jeto na vašem rozhodnutí. Mě se tento postup osvědčil.:papa

Přebrousit se má jemným smirkem tak asi 400 nebo 800.

Co to je lakovat na mokro, to jako do vody? Do nezaschlého odmašťovadla?

[upravil dne 3/1/07 lexa]

[upravil dne 3/1/07 lexa]

[upravil dne 3/1/07 lexa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

s tim acetonem bych dal bacha, ten plast by to taky nemusel vydrzet, zustal bych u toho technickyho benzinu, nebo lihu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo já jsem zapoměl, že je to plast tak samozřejmě pouze tech benzín, ale na ABSplast možno použít opatrně aceton. Hold lakování je věda, ne něco nastříkat sprejem. Už bych sprejem asi nestříkal, jsou to vyhozené prachy. Tento mnou uvedený postup s obměnama lze požít na jakékoliv lakování.

Na odmašťování dopručuji!!!! použit odmašťovadlo na daný typ barvy doporučené výrobcem, já to tak děkám a lak jak z fabriky.!!!!!!!:potlesk:potlesk:mad::potlesk:o:o:roker

[upravil dne 3/1/07 lexa]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lexa

2 základ na plastý nebo změkčovadlo do plniče.

3 přebrousit za mokra

Vždy mezi jednotlivými operacemi nechat vysušit, zaschnout plnič, barvu, lak.!!!

Přebrousit se má jemným smirkem tak asi 400 nebo 800.

K tomu základu na plasty: jsou dva druhy- stříkanej (ten se dá přebrousit) nebo ho patláš normálně štětcem (plast jakoby nažere a do toho za mokra foukneš plnič)...

Broušení za mokra- po zaschnutí určitě pěkně do hladka a nejhrubší bych zvolil spíš P600, jemnějším to trvá dýl (je to na druhou stranu hezčí ;) ).

Před lakováním barvou (po plniči) je lepší použít jemnější smirek (tak P1000-1500).

Po nanesení poslední vrstvy barvy (nebo laku) přebrousit smirkem P1500-2000 a potom vyleštit (kvůli spadům, když nemáš box).

P.S.: Tenhle postup mám zase vyzkoušenej já na různých plastech, ale i plechových dílech... :D:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Původně zaslal: lexa

2 základ na plastý nebo změkčovadlo do plniče.

3 přebrousit za mokra

Vždy mezi jednotlivými operacemi nechat vysušit, zaschnout plnič, barvu, lak.!!!

Přebrousit se má jemným smirkem tak asi 400 nebo 800.

K tomu základu na plasty: jsou dva druhy- stříkanej (ten se dá přebrousit) nebo ho patláš normálně štětcem (plast jakoby nažere a do toho za mokra foukneš plnič)...

Broušení za mokra- po zaschnutí určitě pěkně do hladka a nejhrubší bych zvolil spíš P600, jemnějším to trvá dýl (je to na druhou stranu hezčí ;) ).

Před lakováním barvou (po plniči) je lepší použít jemnější smirek (tak P1000-1500).

Po nanesení poslední vrstvy barvy (nebo laku) přebrousit smirkem P1500-2000 a potom vyleštit (kvůli spadům, když nemáš box).

P.S.: Tenhle postup mám zase vyzkoušenej já na různých plastech, ale i plechových dílech... :D:super

OK ten další postup je správný, já se už nechtěl rozepisovat, ať to někomu nepřipadá složitý.

Ta smirková 400 je hodně hrubé, myslel jsem ho na základní zdrsnění plastu nebo povrchu všeobecně. jinak bychom si mohli i psát jak budeme tmelit, kolok se dává tvrdidla(tužidla) do barvy, ale to by bylo na samostatné téma o lakování. Např: jaká pistole, kolik tlaku, jak dlouhá hadice:D:D jaký kompresor, jaká barva(modrá, černa....):D:D atd.:papa:papa

P.S.:Štětcem už skoro vůbec nenatírám, i když je to pracnější to stříkání.:D:mrk:myslim:papa

[upravil dne 3/1/07 lexa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně ta 400 je na zdrsnění nejlepší, jinak pohádku na téma lakování klidně někdo založit může (já to ale nebudu :D ). Radši mám ten stříkanej základ na plasty, brousit se taky nemusí, stačí na něj po zaschnutí dát rovnou plnič a až ten pak přebrousit. Jen jsem uvedl obě alternativy... ;)

P.S.: Každej si z toho stejně vezme to, co se mu hodí do krámu. Moje první lakování plastů bylo to samý, vzal jsem si z rad zkušených jen něco a pak jsem si to dal všechno znova a lépe, protože to nedrželo :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

uz jsem se tady na to ptal a strikal podle navodu mozna od lexy,slo to krasne,vypada to jako z lakovny,jen se to loupe v ty drazse co jde po cele delce narazniku a tvori horni hranu narazniku(ty drazky co ohranicuji cernou cast)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oni

uz jsem se tady na to ptal a strikal podle navodu mozna od lexy,slo to krasne,vypada to jako z lakovny,jen se to loupe v ty drazse co jde po cele delce narazniku a tvori horni hranu narazniku(ty drazky co ohranicuji cernou cast)

Musíš to oblepit buď těsně pod tou drážkou nebo vybrousit a nalakovat i tu drážku nebo celej nárazník (ale to pak musíš nastříkat všechny tyhle plasty a myslim, že pokud neni ta černá část nárazníku kaput, je to zbytečný).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jsem to lakoval cely jakmam v avataru!!ja jsem chtel prave cely do barvy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď nevím jestli je tam nasazená otěrová lišta, ale nárazník a otěrová lista jsou jiný materiál a pokud se nenalakují zvlášť bude to na přechodu vždy praskat a loupat se, neboť každý z těch materiálů má jinou tepelnou roztažnost.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemá na mysli tu lištu, ale přechod mezi lakovanou a nelakovanou částí nárazníku, je to taková prohlubeň, do který se právě blbě dostává i smirkem. Prostě to asi špatně odmastil nebo zdrsnil a proto se to loupe...

oni: Ještě jednou a lépěji... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě jsem si vzpomněl: některé plasty lze opatrně odmastit a také hned změkčit jejich povrch toluenem. Ale opravdu opatrně, raději předem vyzkoušet z druhé strany nebo na stejném rozbitém.:papa:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

plasty co sou na aute nejdou rozpoustet toluenem / acetonem. Nejsou na bazi polystyrenu. Vsak si to zkuste. Aspon na moji rachotine to tak je. Nevim jake jsou to plasty, tip bych ABS ale to jen tak z hlavy. A ABS plasty jen tak neco nelepta, je k tomu potreba dost zvlastni sloucenina, jejiz nazev nedokazu zapamatovat natoz vyslovit.

[upravil dne 4/1/2007 rimmer]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemáš docela pravdu. Při delším působení cca 30 sekund nechávají stopy na určitých plastech a pak to vypadá hnusně.:potlesk:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Sikkense bývala na plasty speciální přísada, se kterou se dalo stříkat za stejných podmínek jako na kov.

Loupání ve žlábku znamená, že tam nejspíš nebyl dobře připravený podklad (odmaštění nebo zdrsnění)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no verte tomu ze jsem to zabrousil a odmastil opravdu peclive,ale jak psal lexa tak na tom asi neco bude!!loupe se to primo jenom tam!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje nárazníky (stejný jako na Mi16) jsou z plastu PP, když jsem je svařoval, používal jsem nárazník z nějaký toyoty, protože jinej PP (čistej) jsem nesehnal. Třeba fávo má PP-LPED nebo tak nějak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oni

no verte tomu ze jsem to zabrousil a odmastil opravdu peclive,ale jak psal lexa tak na tom asi neco bude!!loupe se to primo jenom tam!!

Co jsem psal? já tady nikdy ani nebyl, tohle fórum neznám a vůbec neexistuju!:D:D:D:D:D:D:papa:papa:myslim:D:papa:roker:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lexa

Správný postup:

1 odmastit

2 základ na plastý nebo změkčovadlo do plniče.

3 přebrousit za mokra

4 opět odmastit( poté možno opakovat 2 a 3) a 4

5 barevný lak (lak nutno naředit max 15% ředidla)

6 přebrousit na mokro

7 odmasit

8 pokud metalíza nebo kvůli hloubce krycí průhledný lak.(záleží na použité barvě, některé se dělají s lakem, jiné se musí přestříkat průhledným krycím lakem, před průhledným ještě přebrousit).

Co to je lakovat na mokro, to jako do vody? Do nezaschlého odmašťovadla?

lakovat na mokro, jako do vody? jak jsi na to přišel? jsem myslel jako do nezaschnutého základu na plast

lexo, nechybí ti mezi krokem 2 a 3 ještě nástřik plničem?

bych to viděl takto:

odmastit-nástřik základem na plast - plnič- přebrousit-odmastit -a pak vrchní barevný lak

předpokládám že základ na plast nepřebrušovat (mohlo by se dostat zpět na plast a byla by to zbytečná práce)

o tom že by se měl sříkat plnič na mokrý (jako nezaschlý) základ na plast nevíte nic?

chci nasříkat zrcátka a kliky, už jsem to jednou dělal, ale kliky se loupou a na zrcátkách se udělaly vrásky. ale je možné že je to tím, že kliky jsem dělal při teplotě kolem 0 a na zrcátkách je velká vrstva barvy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.