Sign in to follow this  
Followers 0
Medion

termostat 89 nebo 83 co koupit

42 posts in this topic

já mám u mé 306ky 83°C a u bývalé 405ky sem měl 88 nebo 90°C.ale dal bych tam to,co doporučuje výrobce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestli se nepletu, tak diesel má nižší provozní teplotu, takže ten 83st, benzín vyšší, takže těch 89st.. (v návodu u 1905ccm benzínu je uvedeno, že se začína termostat otevírat v 88st a plně otevřený ve 100st.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam v knizce napsano, ze pro 8mi ventilove motory ( tedy 1.6 8V, 1.8 8V a mozna i 2.0 Turbo ) je 89stC a pro 16ti ventilove a diesly je 83stC

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já nevim, ale měl jsem na dieselu termostat na 83°C a motor byl pořád studenej, v zimě jsem se po 30-ti km jízdě dostal jen tak tak za ty čtyři zhuštěný čárky na začátku, v létě necelých 70°C, auto skoro netopilo. Teď tam mám termostat na 89°C a provozní teplotu mám stáce kolem 85°C, auto topí perfektně, krásně se ohřívá, prostě paráda... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

a teď babo raď CO JE SPRÁVNÉ:myslim:myslim:myslim:myslim:myslim:myslim:myslim

no dyk jo, tech 83 je spravne, 89 je jen pro osmi ventilovy motory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dundee co jsi tam dal za termostat z benzína?Mě nabízí na diesel jenom termostat 83°C.Termostat tam mám už třetí a je to pořád stejný,teplota těsně nad 70°C a ohřáté tak za 5.km.Topí to,ale že by to bylo něco extra to ne.Chtěl bych zkusit taky jinej termostat,ale nevím jakej tam pasuje.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

no dyk jo, tech 83 je spravne, 89 je jen pro osmi ventilovy motory

..jj, sry, já mám 8V..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tím 89 stupňovím nic nezkazíš

Někdo tady dokonce psal, že sehnal termostat pro severské země..(na 92 stupních?)

To auto potom bylo dřív ohřátý a prý to jelo líp a klesla spotřeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to by mě taky moc zajímalo, taky se mi to málo hřeje, term mám vyměněný mám 83 st a podle toho funguje a ukazuje teploměr. Ale všechny jiné naft. auta ukazují i předešlá 405 ukazovala 90 a ne 75.:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ráďa

Dundee co jsi tam dal za termostat z benzína?Mě nabízí na diesel jenom termostat 83°C.Termostat tam mám už třetí a je to pořád stejný,teplota těsně nad 70°C a ohřáté tak za 5.km.Topí to,ale že by to bylo něco extra to ne.Chtěl bych zkusit taky jinej termostat,ale nevím jakej tam pasuje.:myslim

Prostě jsem jim v M-caru na Mělníku řekl, že chci termostat do TD a dostal jsem tenhle, prdnul jsem ho tam a hotovo. Funguje to perfektně... :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som pozeral na tie temostaty a pre benzínový motor 89°C a naftový motor 83°C. To mi hovorí katalóg. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sem zase vyndal termostat, navstivil nejaky autodily, rek jim teplotu, koupil za 90kc termostat skodku (german), ostrihnul okraj na prumer peugeot a jezdim.. stejne je to jeden tchajwan akorat to ma jiny prumery..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lipnicak

ja sem zase vyndal termostat, navstivil nejaky autodily, rek jim teplotu, koupil za 90kc termostat skodku (german), ostrihnul okraj na prumer peugeot a jezdim.. stejne je to jeden tchajwan akorat to ma jiny prumery..

A co bys dělal s termostatem, který by měl menší průměr než peugeot? Čéče, po tobě bych asi chtěl auto. Mě ten termostat vyšel na cca 240,- Kč, což je celkem zanedbatelná částka, vzhledem k tomu, že dám měsíčně za naftu cca 3500,- Kč...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dal 89 a auto drzi teplotu tesne nad 90 pokud to tno a jedu 160 jde ke stovce pokud jsem mel termostat 83 tak auto melo teplotu sotva 80 a kdyz jsem to tnul tak sla 95 tak nevim na leto dam asi zase 83

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono jestli nahodou nema mit provozni teplotu kolem 75,taky sem to tu uz resil,a vsichni maji takou malou,sam sem se divil,koupil sem 306 a teplota od 70-75,ale asi to tak ma byt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Původně zaslal: lipnicak

ja sem zase vyndal termostat, navstivil nejaky autodily, rek jim teplotu, koupil za 90kc termostat skodku (german), ostrihnul okraj na prumer peugeot a jezdim.. stejne je to jeden tchajwan akorat to ma jiny prumery..

A co bys dělal s termostatem, který by měl menší průměr než peugeot? Čéče, po tobě bych asi chtěl auto. Mě ten termostat vyšel na cca 240,- Kč, což je celkem zanedbatelná částka, vzhledem k tomu, že dám měsíčně za naftu cca 3500,- Kč...

kde si ho splasil tak levne?vsude za nej chcou tak 500?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-car na Mělníku. Víc než 300,- určitě nestál, možná někde ještě najdu účtenku... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

M-car na Mělníku. Víc než 300,- určitě nestál, možná někde ještě najdu účtenku... :D

no u nas vsude pres 500 vc autobenex,sice tam meli za 250 ale asi byl moc levny tak uz ho pry nevedou,ted 580Kc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.