Sign in to follow this  
Followers 0
C.J.

Mi16 nebo SRi? 405 nebo 406 ??

52 posts in this topic

Jelikož můj pažout je už dvěmi koly na vrakáči, tak pomalu uvažuju co dál.. Teď mám 1.9 SRi.. původně snad 88kW, teď kdo ví, kolik jich po nesčetných opravách motoru zůstalo.. :bojim Ale auto pořád udělá tachometrových 200km/h, takže tak hrozné to nebude.. :roker

405ky mě celkem oslovily, a teď uvažuj o srdeční záležitosti Mi16 4x4 nebo konvečnější SRi... Možná i 406, ale ty se mi už tak nelíbí.. :myslim

Pohon 4x4 je u těhle aut, co jsem tak tady četl, asi dost problematický, takže tenhle hned vypouštím - potřebuju, aspoň relativně, spolehlivé auto s nízkými provozními náklady.. Jak jsou na tom ve srovnání Mi16 a SRi ?? Jak jsou na tom se spotřebou a s provozními náklady?? U Mi16 je nějaká tlaková koule - ta je u všech modelů nebo jen u 4x4? Dále jsem četl že označní 16 znamená 4x4, ale jinde zase, že i Mi16 se dělaly s pohonem jen přední nápravy, tak jak to je? Jaké teda Mi16 u nás nejščastěji jezdí??

Motor Mi16 bude jasně více namáhaný, vyplatí se ten výkon navíc, oproti snížené spolehlivosti?? Se svým pažoutem sem najel jen 7tis km a to jsem ho tři měsíce opravoval.. :grr

A jak jsou na tom 406ky 1.8 a 2.0? četl jsem tady, že spotřeba je relativně stejná. Stačí 1.8 pro tohle auto?? Nebo raději 2.0??

(připomínám, že 88kWatové SRi mi teda \"přemotorizované\" nepřipadne.. v pěti lidech to \"tak tak\" jede.. :( )

Poraďte jestli se vyplatí 406ka nebo novější 405ka.. Jaké jsou vaše zkušenosti s oběma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne to MI16 znamená 16 ventilů (108/114 kW) - oproti SRI, která jich má jen 8.

Ale větší brko je stejně T16 - 144 kW (asi tak, ale ono je to jedno)

Hele, já mám diesela a víc raději nevím :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no s diesly moc zkušenosti nemám, ale spotřeba 6l by mě lákala.. :super Jenže jak tady čtu o zavzdušňování, padání nafty, nefunkčních čerpadlech, o vstřicích, netěsnostech, FAPu a žhavičkách.. :bojim :bojim :bojim Zůstanu u benzínu :super A v rozumných mezích, T16 je krasné auto, ale \"my jsme řekli ne, když auto, tak i pro manželku.. \" (nechat ho zaparkované před panelákem na sněhu.. :bojim ) (mimochodem jsem dnes našel jedno za 120tis.. :mrk) Chci nějaký spolehlivý benzín..

Share this post


Link to post
Share on other sites

C.J.: kdyz levnou a spolehlivou naftu, tak neco z 5kove rady... 205/309/405 ..treba novy model 405 s 1,9TD, pokud bude v dobrem stavu, bude setrit penezenku a mas to na veky :roker

otec jezdi s 205 1,8D porad za +- 5l nafty a za dobu, co ma auto resil s motorem jenom rozvody, uhliky a lozisko v altiku, par popraskanych prepadovych hadic a loni menil zhavicky... (tachometrovych 220tkm +- 10tkm :D) :papa

drahe vstrikovace a ostatni elektronika je v novejsich modelech s HDi, bohuzel zatim se neda vstrikovac repasovat, musi se koupit novy, coz je 15tis a za to mas 2 405tky na dily :roll to same plati u Dci od Renaultu :roll

edit: to kridlo jsi vzal z jakeho Boingu? :D:D:D:D:D:D:D

[upravil dne 3/1/2007 Pata]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

edit: to kridlo jsi vzal z jakeho Boingu? :D:D:D:D:D:D:D

[upravil dne 3/1/2007 Pata]

..na tom křídle je tolik hliníku, že až to dojezdí, tak si za to křídlo koupím další auto.. :super

Naftu ne, chci zase ať to taky nějak jede..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si na mé Mi16x4 stěžovat nemůžu - svezení parádní, jen ta spotřeba je při těžké noze ve městě vyšší.

Tlakové koule mají pouze vozy s pohonem všech 4 kol, normální míčko (předohrab), kterých jezdí nejvíc ne....Jinak s normálním míčkem dokáží někteří jedinci jezdit s menší spotřebou než s obyč SRi.

Toť v kostce asi tak vše ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecně máš MI16 2 druhy motorů: 108 a 116 kw. Ty 116kw jsou jenom předohraby - do 4x4 dávaly jenom 108kw verzi. Tvuj dotaz se nedá zodpovědět ... může se jezdit pod 8l/100 (zeptej se treba JOhna) a taky klidně přes 15l/100 - záleží, v jakém je celkovém stavu - jak se měnily oleje, svíčky, brzdová soustava jak na tom je a kdesicosi. Počítej s tím, že v dobrym stavu dneska míčko jen těžko seženeš - kdo by se ho také zbavoval, že jo?? Ale když je to pro tebe srdcařská záležitost, tak si ho kup, ale počítej, že do něj dost pošleš, aby bylo v cajku ... klíďo dvacku!! A 4kolku?? To si dobře promysli!! Jestli auto používáš na denní ježdění, tak Tě sežere i s prasátkem!! Jako fanda na weekendy a občsný projížďky - co by ne, ale opravdu jestli jezdíš denně do práce - nemá to význam. Nejenom, že spotřeba je minimálně 10l/100 km (klidovka okresky) ale i díly jsou náchylnější na opravy a nedejbože, když odejde kardan (jakože pravděpodobnost u 15let starého auta z ČR je celkem velká)... to je potom raketa - další problémy s hydraulikou, která taky neni zadarmo a předchozí majitelé na ni v čechách celkem prděj ... na výměny LHMemek apod...

Promysli to ... jestli jsi srdcař 405, tak jo, ale počítej, že Míčka nejsou serie a povozeni si veme svou daň ... já osobně už bych ale šel do novější 406 ... třeba 2.0 ... ale počítej, že to bude méně pružnější povození, než jsi měl v SRičku, páč je o poznání těžší. Ale jak jsem poslouchal motor na tom tvym videu, tak ... třeba ani ne ...:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám 405 SRI, nový model, 89kw a jsem spokojenej. Bohužel ale potřebuji větší auto, takže je na prodej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Neon

Tvuj dotaz se nedá zodpovědět ... může se jezdit pod 8l/100 (zeptej se treba JOhna) a taky klidně přes 15l/100

... já osobně už bych ale šel do novější 406 ... třeba 2.0 ... ale počítej, že to bude méně pružnější povození, než jsi měl v SRičku, páč je o poznání těžší. Ale jak jsem poslouchal motor na tom tvym videu, tak ... třeba ani ne ...:D:D

no tak jsem to s tou spotřebou myslel, za kolik lze jezdit s lehkou nohou (nemůžu si dovolit auto do práce a auto na víkend..)

SRi mi zpočátku taky jezdilo za 12-17l, teď se dostanu na 9l/100km.. :super při divočině na 12l max..

4x4 jsem vypustil hned, moc náročné..

Ale ten předohrab zní dobře.. :super Momentálně je moje SRi pojízdné, ale jestli to čte někdo, kdo uvažuje o prodeji ZACHOVALÉHO Míčka v budoucnu, tak na mě myslete.. :papa

406ky, které bych si mohl finančně dovolit, jsou v dost zuboženém stavu.. Byl jsem se podívat na dvě v bazaru, ceny kolem 70tis Kč a teda motor zněl divněji než ten můj.. :myslim

Jinak moji SRi jede na ty roky dobře :aut Kolik vytáhnete ze svých stroju?? (zkoušel jsem to všehovšudy dvakrát na dálnici, 200km/h to udělá i teď.. :mrk )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Trundik

Já mám 405 SRI, nový model, 89kw a jsem spokojenej. Bohužel ale potřebuji větší auto, takže je na prodej

:papa líbí se mi.. moc.. ale teď na to nemám.. :( Leda že by někdo koupil moje.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Především, pokud bys uvažoval o 406, je třeba si uvědomit, že je o cca 300kg těžší než 405. Takže aby jela srovnatelně, musí mít podstatně větší výkon... Prakticky si to můžeš představit tak, že prázdná 406 je při stejném výkonu a převodech na akceleraci asi zhruba totéž jako plně naložená 405 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

405 je na svou velikost hodně lehká, až dost nezvykle. To dost často lidi mate...

Tak, tak, mě taky překvapila hmotnost 1140kg (pohotovostní)... :D

Jinak u 406 bych šel buď do 2.2 benzína nebo 2.0HDi 110k+ chip :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: C.J.

Původně zaslal: Trundik

Já mám 405 SRI, nový model, 89kw a jsem spokojenej. Bohužel ale potřebuji větší auto, takže je na prodej

:papa líbí se mi.. moc.. ale teď na to nemám.. :( Leda že by někdo koupil moje.. :D

Vlevo je můj mobil, tak mi kdyžtak pošli tvoje číslo a můžeme si popovídat o ceně.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

405 je na svou velikost hodně lehká, až dost nezvykle. To dost často lidi mate...

Dneska jsem tak zmatl 3 blázny, kteří si myslejí že jsou rychlejší.. :D

(je vůbec zvláštní, jak působí na řidiče za mnou to BIG křídlo na kufru.. vždycky se najde nějaký \"závodník\".. :roll )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Jinak u 406 bych šel buď do 2.2 benzína

2.2 benzín?? :o a kde to seženu?? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: C.J.

Původně zaslal: Dundee

Jinak u 406 bych šel buď do 2.2 benzína

2.2 benzín?? :o a kde to seženu?? :myslim

2.2 benziny 116kw dělaly jenom nový modely ... ale cenově jsou trošku jinde ... a moc se sehnat nedají, páč jich bylo celkem málo - jsou to koncepčně ty motory, co má 407. Každopádně v českym bazaru jsem je neviděl, ale na německém mobile.de se sehnat dají, ale ceny někde od 6.000,-EUR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Trundik

Původně zaslal: C.J.

Původně zaslal: Trundik

Já mám 405 SRI, nový model, 89kw a jsem spokojenej. Bohužel ale potřebuji větší auto, takže je na prodej

:papa líbí se mi.. moc.. ale teď na to nemám.. :( Leda že by někdo koupil moje.. :D

Vlevo je můj mobil, tak mi kdyžtak pošli tvoje číslo a můžeme si popovídat o ceně.

zatím jen teoretizuju.. Na účtě jsem na bodu mrazu.. :nevim Každopádně za SRi v dobrém stavu 30 - 40tis.. Záleží na počtu km, kdy byla měněna spojka a nápravy, rozvody a tak.. V avataru máš dost neauktuální foto, můžeš mi zaslat nějaké další na intruder@centrum.cz ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.