mora Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 Prosím při kterých situacích je vhodné nebo potřebné vypnout ESP? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Neon Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 Nevidím důvod, proč by se mělo ESP vypínat, když jím je auto vybaveno - má to být pomocník v nesnázích ... má pomoci autu, aby balo lépe ovladatelné atp... Když ho vypneš, tak přijdeš o výbavu. která má hodnotu řekněme třeba 30 tisíc ... Jo a ještě bych ho vypnul, když chceš blbnout (jako drifty a pod...) - to je možná tak jediný ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mora Odesláno 2. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2007 noto nevim.proto tam asi ten vypinac je aby se dalo nekdy vypnout ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MPavel Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 Jediný případ, kdy ho je nutné vypnout je jízda do kopce, kde je špatná trakce. Je to proto, protože se auto dostává do smyku a ESP se snaží ten smyk zmírnit tím, že buď ubírá výkon motoru nebo přibržďuje jednotlivá kola. Z toho tedy vyplýva, že se zapnutým ESP toho moc nevyjedeš a je dobré ho mít vypnutý... [upravil dne 2.1.07 MPavel] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mora Odesláno 2. leden 2007 Autor Sdílet Odesláno 2. leden 2007 diky ti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 jj, napr pri rozjezdu na snehu, ledu, nebo kdyz zapadnes, tak potrebujes mit cit v plynovym pedalu. A to nejde, kdyz ti RJ ubira podle sveho uvazeni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladis Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 Mám s ESP málo skušeností, ale s jízdou a rozjížděním na ledu se ESP chovalo tak, že břibrzdilo kolo které ztratilo trakci. Nešahalo na výkon, na jízdu při zhoršených jízdních vlastnostech co jsme s tím blbly tak to vykazovalo zajímavé a užitečné výkony. Jediné úskalý a prý nenší účinek než natvrdo zablokovaná kola jsou na mokrých kostkách (všechny 4 kola). Vypínání ESP některá auta mají, nebo se dá dodělat a to vřazením spínače za pojistku. ESP má vždy samostanou pojistku (pokud je potřeba furt s tím \"laborovat\", jináč se tahá ta pojistka ven). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vix Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 Nevím, s ESP toho vážně nemám moc najeto, ale řekl bych, že právě jízda do zasněženýho kopce, kdy to každej bez toho ESP prošlápne, kola se protočí a auto stojí. Měli jste vidět ty 1,5-1,8 tuny, jak se krásně rozjížděli do kopce ... kdežto já s dědečkem... (no, tak krásně ne, ale byl to boj) Tak asi tak. P.S.: To samé s ABS a etc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barenst Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 ESP je kontrola trakce , ta se vypina jen kdyz chces jezdit razantne at na suchu ci na snehu . Jinak to co se popisuje pri rozjezdu je protipodkluz hnaci napravy (bud ubyranim vykonu nebo pribrzdenim kola) , tan je dobre mit vypinatelny (spolecne s nim se samozdrejme vypne i ESP) , kdyz zapadnes nebo pri rozjezdu do prudkecho kopce se s protipodkluzem skoro nerozjedes . Mnoho aut (vcetne Peugotu ) ma vypinatelne ESP jen castecne , pri kryticke situaci a vetci rychlosti se opet zapne . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 je fakt, ze motame nekolik systemu dohromady, ale ono je to ve skutecnosti taky propojeny. Ja to znam jen z VW, ale predpokladam, ze u PSA to funguje stejne. Jinak protiprokluz je primarne urcenej k tomu, aby se neprotocili kola napr pri razantnim pridani v zatacce (na mokru apod). Pokud ho nekdo potrebuje pri rozjezdu na krizovatce, tak by se nad sebou mel zamyslet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
barenst Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 Ono rozjet se na krizovatse s autem ktere ma vic koniku nez potreba je bez protipodkluzu skoro nemozne . Jinak az ted jsem si vsiml ze techto podobnych temat je tady vic tak se omlouvam ze se opakuji . [upravil dne 2/1/07 barenst] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Citros Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 jen bych doplni, ze protiprokluz funguje jen do 40km/h pak se sam vypne. Jinak ESP vypnout při blbnuti a taky při rozjezdech na ledě a podobně když auti se snaži hnat do smyku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marlin Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 teda Citrosi, ja teda s tim ASRkem nevim.... nam v SuperBovi funguje porad... tuhle se mi rozblikala pri 100kmh Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Citros Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 ASR: Regulace prokluzu zabraňuje protáčení poháněných kol a zvyšuje jízdní stabilitu. Existují dva základní způsoby: buď je elekronicky tlumen výkon v motoru nebo jsou uvedeny v činnost brzdy kol, která mají tendenci prokluzovat (EDS). Nebo kombinace těchto dvou systémů ASR + EDS, ale často se již EDS neuvádí. tak takovou jsem našel definici. http://www.skodaoctavia.cz/zajimavosti/EDS.htm aj s videem, ale PSA to ma mozna jinak.... a mam Seata Leona a tak to u nej funguje takze Merline, mohlo dojit u tebe treba pouze k ubrani plynu (elektronicky) a ne k pribrzdeni kola.... jo je to mozny.. sorry [upravil dne 2.1.07 Citros] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Citros Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 takto funguje ESP - video http://www.skodaoctavia.cz/zajimavosti/ESP.htm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Neon Odesláno 2. leden 2007 Sdílet Odesláno 2. leden 2007 Mypavel a .mycTD: právě že naopak ESPéčko nachází hojný uplatnění v situacích, který tady popisujete ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MPavel Odesláno 3. leden 2007 Sdílet Odesláno 3. leden 2007 Původně zaslal: Neon Mypavel a .mycTD: právě že naopak ESPéčko nachází hojný uplatnění v situacích, který tady popisujete ... V jednom starším AutoTip testovali 4x4 a jedna z disciplín byl výjezd do zasněženého kopce. Jejich výkony měřili se zapnutým a vypnutým ESP a vždy s vypnutým ESP dosahovali lepších výkonů. Kdy je dobré mít zapnuté tyto stabilizační systémy je u aut s automatickou převodovkou, kde není možné precizněji ovládat protáčející kola. Tam pomohou tyto systémy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 3. leden 2007 Sdílet Odesláno 3. leden 2007 Neon: ESP tusim stybilizuje auto pribrzdovanim jednotlivych kol, na samotne protaceni kol je prave ASR. Ale u naseho VW se to vypina jednim tlacitkem. Kazop trvam na tom, ze ze zaveje se nevyhrabu, kdyz mam plynovy pedal jak na bungeejumpingovem lane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
homat Odesláno 3. leden 2007 Sdílet Odesláno 3. leden 2007 ESP je doporučeno vypnout například při jízdě se sněhovými řetězy, jinak výrobce doporučuje toto: Neutralizace systému ESP: Při výjimečných situacích (rozjezd vozidla uvázlého v blátě, na sněhu, sypkém povrchu...) může být vhodné neutralizovat systém ESP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Neon Odesláno 3. leden 2007 Sdílet Odesláno 3. leden 2007 Takže myslim, že to vystihuje HOMAT (když auto zapadne!) ... takže i vy kluci asi máte (polo)recht ... tak sorra za (polo)mystifikaci ... teda mystifikace to nebyla... v závějích jsem jel s Bavorem, kterej měl ASR a bylo to o poznání lepší, než když se ti za jízdy protáčej kola. Auto s ESP jsem řídil jen jednou ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.