Sign in to follow this  
Followers 0
pavel626

bionafta - dotaz??

19 posts in this topic

mám P 205 1.8d krátkou dobu asi měsíc najel jsem už téměř 3500km a díky bohu k mé spokojenosti.

Chtěl bych se optat jestli jezdíte na bionaftu či jestli jí mícháte na půl s normální naftou či se do nádrže vůbec může lít. jsem v naftě nováček a tak budu rád za každou radu či informaci:myslim;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

V poho - najeto asi 30 tkm, než mi ji v květnu 2004 díky EU zrušili. Teď jezdím na normální.

Jinak, jede to stejně, žere to stejně, akorát to smrdí po smaženejch řízkách. Dokonce má i o něco vyšší cetanové číslo.

Jenom trochu obezřetněji sleduj palivový filtr. Bionafta má trochu \"víc\" detergentní účinky na sajrajt, co se usazuje z normální nafty.

Palivový filtr vypadal asi takhle

Ale nová filtrační vložka stojí cca 100,- Kč :)

Po \"vyčištění\" nádrže už bez problémů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:xvulJo a mimo jiné taky díky EU bude vyšší podíl bionafty v normální naftě ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

V souvyslosti s bionaftou bylo zmiňováno narušení těsnících kroužků (čerpadlo, naftový filtr). Starší typy začaly prolínat. Oprava spočívala ve výměně za nové těsnící kroužky které bionaftě odolávají, pak už se jen vesele jezdilo dál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladis: jo, ale tak před 20 lety :) A u Ávií.

Neon: Ještě bych připsal - SMRT MOTORUM !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli tam mas boschacky cerpadlo muzes jezdit na cokoli tanhle motor je naprosto nesmrtelny pokud budes pravidelne menit olej po 10tkm maximalne ti zacne casem mocit tak ho nechas pretesnit a jezdi se dal.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bionafta u 205tky je naprosto bez problemu, najezdil jsem s ni tak 20t km a nemel zadnej problem. Jo a Neredil jsem ji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najeto na bio v 405 skoro 60 tis. km bez problémů.pouze vždy s výměnou oleje jsem měnil pal. filtr,jo první generace bionafty byly s tím problémy,když sežere 1,9 naftu s olejem proč by neměla jet na bio,na výkonu žádný roydíl,pouze pokud je motor více vyhoněný přestané tolik kouřit....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Neon

:xvulJo a mimo jiné taky díky EU bude vyšší podíl bionafty v normální naftě ...

jo. celejch 5% objemu... coz nebude ani poznat, i kdyz by jsi tam lil vyjetej olej...

a to se jeste rika kdo vi jestli, protoze nasi zakonodarci se ani nejsou schopny domluvit jak to bude realizovane. posledni zpravy vypadaji, ze to uspesne odlozili az na leto a ze to nebude povinne pridavane, ale ze distribucni spolecnosti musi zajistit prodej v pomeru 95:5, jedno jestli takto smichane, nebo oddelene jako to bylo driv...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vvitty

Původně zaslal: Neon

:xvulJo a mimo jiné taky díky EU bude vyšší podíl bionafty v normální naftě ...

jo. celejch 5% objemu... coz nebude ani poznat, i kdyz by jsi tam lil vyjetej olej...

a to se jeste rika kdo vi jestli, protoze nasi zakonodarci se ani nejsou schopny domluvit jak to bude realizovane. posledni zpravy vypadaji, ze to uspesne odlozili az na leto a ze to nebude povinne pridavane, ale ze distribucni spolecnosti musi zajistit prodej v pomeru 95:5, jedno jestli takto smichane, nebo oddelene jako to bylo driv...

Jak jako neví ... naši zákonodárci tento holý fakt prostě musejí přijmout, protože to je jedna z věcí, proč budeme moci vůbec využívat a čerpat podpory ze strukturálních EU fondů. V případě, že ty normy nesplníme, tak \"čus bus\" podpory, který jsou celkem velký a takový malinkatý ZEMIčce, jakou ČR bezesporu je by pomohly!!! Ale víme, jací jsme ...

5% procent nepoznáš ... pravda, ale v dlouhodobé vizi. tedy plánu do 2015 konkrétně v německu je vyšší podíl - myslim, že kolem 12% - nechci kecat ... a to už časem na opotřebení motoru znát bude. Určitě nové motory budou vyvíjet s ohlednutím k tomuto faktu, ale starší (nepočítám atmosferu - ty zkousnou skoro vše:D) se budou opotřebovávat o poznání rychleji.

Jinak já osobně bych byl pro řekněme 7mi procentní podíl \"biopaliva\" v naftě plus, kdo je ekolog, má na to uzpůsobené auto atp. bych dal ještě tak jako tomu bylo stojany s bionaftou, která by podléhala menšímu zdanění (protože je mimojiné předmětem podpory OZE) ale musela by být o poznání levnější (5kč) - ne že by z tojho, že je nan ni menší zdanění (jak spotřevbní, tak DPH) profitovala benzinka, dovozce a další ....

Emiš: po 20tkm ... to nemůžeš poznat ... čekej, čekej ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2neon: vzdyt ani nevi, kdo a jestli vubec kdy tomu divadlu bude sefovat...

o tom, ze to musi prijmout se vi nekolik let, ale kazdej na to kasle - ono jaksi nefunguje styl \"ted to resit nebudeme, musime to delat od r 2007, tak na konci 2006 schvalime nejakej paskvil a zodpovednost ze (ne)vybudovani infrastruktury hodime na podnikatele\". ale to jsme ponekud off topic, takze pripadna dalsi diskuse na dzbanu u piva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo, akorát v tom německým pamfletu se píše, že z celkového počtu paliva musí být 5 %, ne, že poměr musí být 95:5.

Třeba těch 5% se dá dosáhnout tak, že na 100 litrů prodanejch hmot bude 5 litrů čistého MĚŘO a 95 litrů normální nafty, nebo to můžeš namíchat jakékoliv směsi... (takže vedele normální nafty můžeš prodávat směsi (15:85, 40:60, 50:50, 78,5:11,5, nebo dokonce 100:0 (100% MĚŘO)). a prodávat je vedle 100% nafty.

Jen na konci roku musí být ta energie z obnovitelných zdrojů v tom poměru 5% (a to se do toho bude zamíchávat ještě biolíh, nějaká ta větrná elektrárna, biomasa apod.)

P.S.: dnešní bionafta je v poměru 30:70 (obsahuje 70% \"obyčejné\" nafty) a těch 30% MĚŘA je bez spotřební daně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2vix: no vzdyt presne to jsem napsal... poradne si to precti ;)

pomer 95:5 v celkovem prodeji, s tim, ze je fuk jestli v tomto pomeru vsechno, nebo oddelene (0:100, 70:30, .....???). a plati to pro vsechna paliva, tj. i pro benzin.

P.S.: spotrebni dan se plati uz i z MERO, pokud me pamet neklame. Zruseni vyjimky byl duvod, proc se prestal temer prodavat - vlastni vyroba je drazsi a nizsi ceny se dosahovalo prave nizsi spotrebni dani.

Teda pokud to opet nezmenili... nejak nestiham tvorivost nasich zakonodarcu sledovat (uplne mi staci 360 novela zakoniku prace, tvurci telenovel s poctem pokracovani zaostavaji :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

V poho - najeto asi 30 tkm, než mi ji v květnu 2004 díky EU zrušili. Teď jezdím na normální.

Jinak, jede to stejně, žere to stejně, akorát to smrdí po smaženejch řízkách. Dokonce má i o něco vyšší cetanové číslo.

Jenom trochu obezřetněji sleduj palivový filtr. Bionafta má trochu \"víc\" detergentní účinky na sajrajt, co se usazuje z normální nafty.

Palivový filtr vypadal asi takhle

Ale nová filtrační vložka stojí cca 100,- Kč :)

Po \"vyčištění\" nádrže už bez problémů.

Tak rozhodně 1) není BIO nafta jako BIO nafta 2) při spalování vznikají pryskyřice víme ? 3) BIO nafta není rozhodně \"V poho\" pro každý motor.

Na nových autech bych si (pokud to neschvaluje výrobce) použití milionkrát rozmyslel.

Starej pekáč, co má nalítáno stokrát kolem koule, riskuje, že mu maximálně začne téct čerpadlo, což neni tak drahá legrace, jako u nových aut. Filtry je potřeba po pár tkm vyměnit, což by stejně chtělo. Rychleji degraduje olej, ale to je jedno, protože se stejně nemaže turbo, bo ho to nemá, nebo je to víceméně jedno, když to jezdí na \"starší\" oleje.

Znám dost lidí, co lejou BIO do všeho, jezdí a netrápí se ničím, znám jich ale i dost, co jim motor po pár tisících zakukal. Nebo třeba po pár desítkách tisíc a pak kdo ví.. třeba už by stejně nevydržel..

Viděl sem jak se to chová k tesnením v motoru, co to dokáže s kroužkama, s čerpadlem atd..

Záleží na konkrétním motoru. Pro některé motory je to skutečně pohoda a pro některé zas smrt.

Nalejete to do HDička, budete s tím jezdit dvacet tisíc a prodáte to .. nebo taky odejde čerpadlo v nádrži, pak regulace tlaku, pak vymeníte palivovej filtr a přes deset tisíc v řiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Neon

Emiš: po 20tkm ... to nemůžeš poznat ... čekej, čekej ...

20 tkm jsem mel na bio naftu pak dalsich 10tk na bio rizlou napul s vyfritovanym olejem a pak tak 10 na cistej olej. A s klidem bych prohlasil, ze starymu atmosferaku v 205tce je jedno uplne vsechno :) Jen na cistej olej to hur chytalo. Pak jsem ji naplnil chuderku starou normalni naftou a prodal. Jeste ted na ni vzpominam :(

Jinak 5% bio v normalni nafte mi prijde jako dost mala primes a pochybuju, ze to muze neco vyrazne poskodit. Ale nejsem chemik, tak je to jen muj laickej nazor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nás je nafta už takhle hodně špatná a z vlastní zkušenosti ti to nedoporučuju, stálo mě to u 405 čerpadlo a střiky - nešlo to dát dohromady ani v servisu přímo na čerpadla. Teď jezdím pouze ke značkovým pumpám, motor je klidnější, pružnější a má lepší spotřebu... pokud si to přepočítáš, tak se ti levná nafta nevyplatí, mě to udělalo na spotřebě 1 litr, což je cca 28 kč a to neušetříš na bio ani náhodou.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukněte se na dieselpower.cz- do sekce jezdím na olej nebo něco takového. Je tam hodně užitečných informací. Nejvyšší věrohodnost příspěvků je od \"Kuby\" jsou tam hezké foto, grafy atd.. Vše , ale filtrujte zdravým rozumem tím myslím, že i jiní umí vyrábět -ne jen FRICKOVÉ . Na tomto servru kralujou frickomilové -bohužel. Tím mám na mysly debaty typu BoschxLukas, VWxjiné- na olej jezdí mercedesy, audy , ale jiní . Zdejší olejáři jsou ortodxní- mají udělátka na celoroční provoz. Olej, at je je namýchaný s NaOH (provedese rozklad na gliceroly a MERO)nebo ne tak při -4°C prostě tuhne. Jediná nevýhoda BIO je že kdo jezdí jen svátečně tak mu prostě stvrdne motor, nádrž- olej se prostě kazí, kdo jezdí hodně tak v ropáku schroupne cokliv. Francouzi naše miláčky dodávají od Skandinávie po rovníkou Afriku. A když jim v poušti dojde palivo tak tam nalejou to co teče-hoří a Peu musí chrochtat- a výrobce s tím počítá.Proto máme vyhřívané filtry:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.