Sign in to follow this  
Followers 0
Trundik

Automatické převodovky v Peugeotech - EDIT - poraďte při výběru auta

53 posts in this topic

Výhledově se poohlížím po novém autě. Co by toto auto mělo mít na 80 % je automatická převodovka a musí být na 100% kombík. Teď ale nevím, jaké automatické převodovky Peugeot do svých vozů dával (zejména do 406). Nevíte náhodou někdo? Nebo nemáte naskenované starší info o autech? Jaké máte názory na jejich poruchovost, případně, když automat tak jaký a v jakém autě?

EDIT:

konkrétně bych asi vybíral z těchto modelů (obsah kufru je více než 500 litrů):

Ford Mondeo

Citroen c5

Citroen Xantia

Peugeot 406

Škoda Octavia

Toyota Avensis

Vše samozřejmě v kombiku a s benzinovým motorem buď 1,8 nebo 2,0

Cenově do 200 000,- Kč a rok nejlépe od 2001 výš

Dále mám velké dilema, zda koupit benzin či naftu. Dle mojí evidence mám zjištěno, že za dobu vlastnictví 405ky jsem najezdil průměrně za rok 17 088 kilometrů. Očekávám, že roční nájezd kilometrů se nebude moc lišit.

Prosím poraďte. Děkuji

[upravil dne 28/12/2006 Trundik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochu mimo dotaz-proč chceš automat,zatím se teda setkávám s názorama,že automat ne,manuál je manuál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za prvé jsem s automatem malinko jezdil a i za těch cca 150 km najetých kilometrů se mi to dost zalíbilo. za druhé hodně jezdím po městě a tam je ten automat k nezaplacení.

I když co člověk, to názor.

toto by se mi opravdu líbilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

V 306 mám automat, nějakej německej tusím ZV Getriebe.

Převodovka je naprosto bezúdržbová, během 110tis. co máme toto auto se s ní nic nestalo.

Jinak kdo jezdil celej život v manuálu bude do krve tvrdit \"automat nikdy\" ale když se v něm pár krát sveze, nechce pak manuál. Je to takovej typicky českej úkaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasan,tak já nikdy s automatem nejel,proto nemůžu z vlastní zkušenosti posoudit,beru to tak,že tlumočim to,co mi kdo kdy řekl.Služebáky máme všechny manuál,takže ani v práci to vyzkoušet nemůžu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prevazne byl automat s benzinem , u 406 nejvic 2,0 i a 3,0 V6. HDi jsem u 406 v automatu nevidel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvažuji spíše o benzinu, je ale otázka jakej automat. U 3.0 tuším, že byl šestirychlostní. Pokud je ale u nižších motorizací pouze čtyřrychlostní, tak si to asi rozmyslím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdil jsem Pontiacem (asi 5000 km), Espacem (asi 10 000) a doma máme 306 s automatem, r.v. 93.

Za nevýhody považuji hlavně vyšší spotřebu (nemožnost jet na nízké otáčky), a pak nemožnost roztlačit auto (kolegu s Pontiakem vezla odtahovka z Livorna, stálo ho to asi 30 000 Kč - snažil se tam opravit startér, ale pak to vzdal, je to delší historie), a nemožnost rozhoupat auto v závěji.

Pokud ti nevadí vyšší spotřeba, tak je automat docela dobré svezení. Akorát v té 306 drží otáčky nad 2000 ot/min a nelze s tím nic dělat - např. při líné jízdě přes vesnice za náklaďákem bych klidně řadil a dal nižší otáčky.

[upravil dne 28.12.2006 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

uvažuji o těchto vozech:

Ford Mondeo

Citroen c5

Citroen Xantia

Peugeot 406

Škoda Octavia

Toyota Avensis

Vše samozřejmě v kombiku a s benzinovým motorem buď 1,8 nebo 2,0

Cenově do 200 000,- Kč a rok nejlépe od 2001 výš.

[upravil dne 28/12/2006 Trundik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm, ta moje dieselová potvora je taky takovej automat - sice do města tragédie (a to je prosím \"hopsadlo do města\"), ale mimo město se začadí pětka a ta schrupne všechno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já nevim jestli bych automat schroustal. Ta vyšší spotřeba by mě asi štvala a pokavaď by to nebyl silnej motor, tak bych se bál předjíždění.

Share this post


Link to post
Share on other sites

par tisic kilometru jsem s automatem najezdil a je to moc dobra a komfortni vec. volna noha i ruka se dycky hodi :D:aut

akorat o spotrebu jsem se radsi nezajimal, pac byla v galonech a galony jsem do toho lil porad :) a byl to mercury sable 3litr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se skro automatem jsem jezdil v mých řidičský ch počátcích

Volha M 21, r. v. 1960, tříkvalt (jednička rozjezd v opravdu prudkém kopci, dvojka než se v kapličce nad volantem pohla ručka rychloměru, pak trojak a furt dopředu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo volha byla super , takovy obyvak , jen skoda tech brzd , jak se rozjelo bylo to jak tank ve vsech smerech , pri sklopeni lavice , jak na manzelskem loozi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jestli mě má paměť nešálí, tak v automatu jsem řídil snad jen Ford Scorpio 2,8 Ghia a ikdyž to bylo jen pár km, tak mě to opravdu nadchlo..a proto jsem se rozhod, že si automat nekoupím, protože bych si na to strašně rychle zvykl a hlavně bych se nikdy nenaučil pořádně řídit..automat je sqelá věc, ale až tak možná až mi bude 50 a jedině do nějakýho pořádnýho sedanu s osmiválcem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Jezdil jsem Pontiacem (asi 5000 km), Espacem (asi 10 000) a doma máme 306 s automatem, r.v. 93.

Za nevýhody považuji hlavně vyšší spotřebu (nemožnost jet na nízké otáčky), a pak nemožnost roztlačit auto (kolegu s Pontiakem vezla odtahovka z Livorna, stálo ho to asi 30 000 Kč - snažil se tam opravit startér, ale pak to vzdal, je to delší historie), a nemožnost rozhoupat auto v závěji.

Pokud ti nevadí vyšší spotřeba, tak je automat docela dobré svezení. Akorát v té 306 drží otáčky nad 2000 ot/min a nelze s tím nic dělat - např. při líné jízdě přes vesnice za náklaďákem bych klidně řadil a dal nižší otáčky.

[upravil dne 28.12.2006 P607Olda]

Bych si dovolil nesouhlasit protože s 306 sem toho najezdil dost, po 605 je to auto se kterým sem nejvíc jezdil, a spotřeba se krotit dá (8,5 u 1.8 8v je myslím si stejný jak u manuálu) a tvrzení \"nedá se jet na nízký otáčky\" je milný. Myslím žes spíš chtěl říct, že nejde zařadit vyšší stupeň a tím snížit otáčky.

Na spotřebu sem jezdil tak, že 1) je potřeba jet rychleji aby auto zařadilo - tzn. že když jedu 49 km/h tak je auto na 3. stupni zhruba při 2200ot., když přišlápnu na cca 53km/h, automat zařadí na 4. a 1800ot a od té chvíle můžu lehce povolovat plyn klidně na 45 a přitom jet v nizkých ot. (zhruba do 1550 když už si to zase podřadí)...

a 2) častějším řazením při brždění tak aby brzdil i motor. To se u některých aut/převodovek nedoporučuje ale 306 s tím problémy neměla. Jenom pozor na sněhu to může být zrádný.

Jinak klasickej americkej 5.7 V8 se dá v pohodě zkrotit na 15l/100km, uvidíme u dalšího auta s 4.8 V8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fusion: je to přesně tak, jak píšeš.

I ta spotřeba kolem 8 litrů, akorát že s Favoritem, který jezdil stejné trasy, jsme měli spotřebu kolem 6,5, takže mi 8 připadá moc.

Ty otáčky ještě proměřím, ale u našeho to řadí při vyšších, než píšeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trundík: chápu, proč chceš automat, ale byl bych s ním veeeelmi opatrný. Jsou tu velmi málo rozšířené a je zde na ně velmi problematický servis, takže v případě nějakých problémů je takové auto doslova na mašli.

Takže v první řadě bych se poohlédl po servisu na samotné automatické převodovky, jestli se tam u vás přes nějakého známého najde, a pokud ano, šel bych se zeptat tam, co a jak jsou případně schopni skutečně řešit, a co by doporučili oni.

Za další je ještě větší problém výběr takového auta. S tím, jak malý ten výběr je, a jak se tu obecně lidi k autům chovaj, je to záležitost ještě víc riziková. Zde by možná stálo za úvahu dovézt něco s poruchou převodovky, a zde jí nechat v servisu kompletně udělat. Svého času o něčem takovém uvažoval Rebik, a to o Espace s třílitrem - tam ten automat většinou nevydrží víc jak 150tis km, v Německu jich je padlých dost a za levno, a když se převodovka nechá kompletně udělat, za těch 200tis je pěkné auto s neskutečnou užitnou hodnotou (a dalších 150tis do opětnovného pádu převodovky s tím stejně nejspíš nenajedeš).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.