jindra73

PEUGEOT 307 HDI 79KW- jaká řídící jednotka

17 posts in this topic

A neví někdo jak se to dá poznat co tam je za řídící jednotka, nebo v jakém období se tam jaká dávala?

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staci dat dolu kryt poistiek v motorovom priestore. Tam je riadiaca kednotka - strieborna krabicka velkosti A5. Ak do nej ide jeden velky konektor, je to Bosch. Ak do nej idu 3 konektory, je to Siemens. Druha moznost je dat dolu horny kryt motora a na common rail rampe je stitok vyrobcu. Kto nevie kde najst common rail rampu, tak je to trubka s priemerom cca 1 cm pozklz motora (pri hlave) a vychrdzaju z nej 4 mensie trubicky (1 pre kazdy valec).

Riadiace jednoty sa davali podla toho, co bolo zrovna skladom. To, ze na vychod sli Siemens a na zapad Bosch, je blbost.

P206 2.0 HDi mali tusim vsetky Bosch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: silex

Staci dat dolu kryt poistiek v motorovom priestore. Tam je riadiaca kednotka - strieborna krabicka velkosti A5. Ak do nej ide jeden velky konektor, je to Bosch. Ak do nej idu 3 konektory, je to Siemens. Druha moznost je dat dolu horny kryt motora a na common rail rampe je stitok vyrobcu. Kto nevie kde najst common rail rampu, tak je to trubka s priemerom cca 1 cm pozklz motora (pri hlave) a vychrdzaju z nej 4 mensie trubicky (1 pre kazdy valec).

Riadiace jednoty sa davali podla toho, co bolo zrovna skladom. To, ze na vychod sli Siemens a na zapad Bosch, je blbost.

P206 2.0 HDi mali tusim vsetky Bosch.

Tak jsem sundal kryt poistek v motorovém prostoru a je tam stříbrná krabička s 3. konektory (podle toho co jste psal tak asi SIEMENS), ale sdělal jsem kryt motoru a podíval se na common rail rampu a tam je stitek výrobce BOSCH. Tak jsem z toho jelem, co tam mám???????????? :myslim:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to aj ja. Udaj o konektoroch je zo servisneho maulalu: Elektricje schemy - Kabelaz - Pripojenie centralnej jednotky, kde jasne rozlisuju: pre Bosch 1 konektor, pre Siemens 3 konektory. Ked bude cas, este sa na to pozriem.

Pokial viem tak kombinacia: cast Bosch a cast Siemens sa nerobila, aj ked znacna cast dielov je vzajomne priamo nahraditelna.

Takze, riadiaca jednotka Bosch = bosch je aj rampa, senzory (vahy vzduchu, teplota...), vstrekovace...

Nemas nahodou daku vyhodne kupenu \"skladacku\".

Este sa tvrdi ze ak ide od plynoveho pedalu lanko do motoroveho priestoru (potenciometer je v mot. priestore), je to Siemens a ak idu z plyn. pedalu kable (potenciometer je priamo na pedale) je to Bosch. Toto ale neplati, pretoze ja mam Siemens a z plyn pedalu ide len kabelaz, kamos ma Siemens a tiez bez lanka.

Teraz ma napadlo, ze sa este dodavala daka Spanielska riadiaca jednotka, ale neviem nic podronejsie. Kamos (automechanik) ju mal na P206 2.0 HDi. Auto bolo stale v servise a rachotilo ako traktor. Nakoniec (po pol roku) vymenili riadiacu jednotku a bol pokoj. Ale auto pre istotu hned predal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatial to vyzwra takto:

jeden 88 piovy konektor pre Bosch a motory DW10 a DW12

jeden 48 pinovy + dva 32 pinove konektory pre Siemens a motory DW10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oznacovanie motorov

TU3JP 1.4 Hdi

DW10TD 2.0 HDi 66 kW

DW12TD nie som si isty ci to je silnejsi 2.0 HDi

Kto vie, nech napise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este by som chcel podotknut, aky bolo toto forum brane akademicky, pretoze staci zajst do servisu - pripojit sa na pocitac - a mate jasno. Pripadne, zistit by to mohli v servise aj z VIN cisla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ked suz mal tento vykend otvorenu kapotu, pozrel som sa na tidentifikaciu riadiacej jednotky.

Nad pravym svetlom by sa mal nachadzat stitok s menom vyrobcu riadiacej jednotky. Cislo nad vurobcom suvisi s dymivostou.

Pozri foto. V hornej casti fotky je vidiet veko nadobky kvap. ostrekovacov.

Tak isto priamo na riadiacej jednotke su dva strieborne stitky.

Pozrite ten dolny (treba posvietit baterkou). Su na nom dva ciarove kody a hlavne je tam napisane SIEMENS Made in France (v mojom pripade). Su to male pismena priblizne 2 mm.

Vsimol som si, ze napis SIEMENS je vylisovany cca 2cm vysokym pismom skoro ces celu krabicu riadiacej jednotky, ale prelis je velmi plytky a na zaoxidovanej krabicke ho temer nevidno (treba pozriet naocaj z blizka - 10 cm)

Pozerane na 2.0 HDI 66 kW, r. 2002

post-0-14109595303512_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.