Sign in to follow this  
Followers 0
mjr. Zeman

Kucí neblbněte

26 posts in this topic

Dyk to, co píšou tunéři na letáku jsou leckdy pohádky. Hážou koňama lopatou, ale skutek utek. Argumenty typu, že fabrika naladí kompromis je drobet lež. Korekce provádí sama jednotka, ale hlavní jsou emise. Je mi jasný, že to člověka toužícího po výkonu neodradí, ale taky asi nemá rád, když před ním jedoucí škodárna má vytaženej sytič. A to stejný udělají v tunérský firmě. Není zkrátka možný zvednout výkon (nějak výrazně) a snížit spotřebu. To by se musela zvednout účinnost, ale toho bohdá nebude. Vo tom už mluvil jeden chytrej kořeň, Sadi, Carnot mu říkali. Výkon dostanou tak, že tam nahrnou víc benzínu (atmosférický), a nebo u obojího, vzduchu i paliva (turba) s lepším výsledkem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale když už, tak jeden osobní zkušenost. 306 sedan, 1,6 benzin. Začalo to tak, že auto chcípalo při vyřazení z otáček cca 4000. Říkal jsem si, nějaká blbost, diagnostika, vymazat pamě? závad a bude vymalováno. Jenže ouha. Lambda regulace ukazovala krutý závady. Říkal jsem si, není až tak divný, že je lambda v háji. Sice po 64tis. km, ale co. Nová lambda (1800). Zajel jsem jen tak pro zajímavost na diagnostiku. Chyba. Zase Lambda. Otírám si pot z čela. Dva papíry v laufu. No nic. Chyba byla v laufu, v kterým byla díra, ale nebyla vidět. Zavařený a pořádně projetý. Kontrola na diagnostice. Chyba. Lambda. Kácím se a do žíly pouštím kapačku. Jakmile se probouzím nacházím kolíka, kterj objevuje závadu. Zapálí si cígo, přinese si hasičák a začne se š?ourat v benzínu. Po chvíli objevuje vstřikovač. Odpor místo 16 ohmu 8 . Novej vstřikovač (vrakáč 2000 za všechny vstřiky). Kontrola. Fungujeme!!! Sice nějak divně, ale jedem. Emise drobet vyšší, ale tak jakžtakž. Pořádná projížďka. Kontrola. Po té, co se probouzím ze mdlob konstatuji, že jednotka. Rezignuju. Jedu do Znojma na vrakáč. Nová jednotka (6000). S rudejma vočima jedu na diagnostiku. Ani nechci vědět výsledek a točím uzel na lanu a hledám dobrou větev. A ejhle fakčí a jak. Emise super, chod taky dobrej, závada žádna. A pak a? mi někdo řekne, že se todle nemůže stát. Takže pokud máte stejnej problém, stačí vyměnit vstřiky, jednotku, zavařit vejfukový koleno u lambdy a dobrý je koupit lambda sondu. Naštěstí to nestálo až tak moc peněz. Servis by na papír hodil numero až vo řád vyšší.

P.S.: Ale jede to skvěle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teď jsi mi dal, dělá mi to něco podobnýho...... no nic du kuchnout prasátko:D sehnat si nějakej vrakáč a pořádný lano.......... BTW: Jak velkou díru jsi měl na tom vejfucku? Vylít mo šteft z parohů a taky mi to tam profukuje, myslíš že by to mohlo bejt tim????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

To MJR. ZEMAN: Bud rad, ze ti alespon na diagnostice neco ukazali. Ma skusenost s 306. Spatny start a pri jizde kolem 2500ot. samovolny pokles vykonu motoru - Jedu do servisu - diagnostika OK - zkousim menit svicky a AKB - nic, servis serizuje vstrikovac - do tydne jsem spatky - asi to bude lamda sonda /4500kc/. Ctrnact dni a jsem tam zas - pry odesla jednotka /3500/ - zadna zmena - dignostika? Zadna zavada - Zaver servisu /autorizovaneho/ po dvou dnech? Chce to vymenit zap. civku /750/ Dva dny OK, pak se to vratilo - A dost! Nejsem tak bohatej, abych do toho hajzla mohl vrazet tisice - Muj zaver? LIDI ANI AUTORIZOVANY SERVIS NENI BUH!!:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co spatna diagnostika?

Je to fakt hruza. A nejhorsi je, ze se to muze stat i u uplne novyho auta (citroen C5) :mad::mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem deeper

Teď jsi mi dal, dělá mi to něco podobnýho...... no nic du kuchnout prasátko:D sehnat si nějakej vrakáč a pořádný lano.......... BTW: Jak velkou díru jsi měl na tom vejfucku? Vylít mo šteft z parohů a taky mi to tam profukuje, myslíš že by to mohlo bejt tim????????

Díra byla kolem kroužku, ve kterým drží lambda sonda.Nijak zřetelně vidět nebyla, ale jak se to zahřálo, tak se pěkně rozšklebila. Zkus to zavařit, protože to dělá hodně. Jakmile leze vzduch kolem lamdy pulzacema, tak je jednotka zmatená a palivo dávkuje dost nahodile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Sepp

To MJR. ZEMAN: Bud rad, ze ti alespon na diagnostice neco ukazali. Ma skusenost s 306. Spatny start a pri jizde kolem 2500ot. samovolny pokles vykonu motoru - Jedu do servisu - diagnostika OK - zkousim menit svicky a AKB - nic, servis serizuje vstrikovac - do tydne jsem spatky - asi to bude lamda sonda /4500kc/. Ctrnact dni a jsem tam zas - pry odesla jednotka /3500/ - zadna zmena - dignostika? Zadna zavada - Zaver servisu /autorizovaneho/ po dvou dnech? Chce to vymenit zap. civku /750/ Dva dny OK, pak se to vratilo - A dost! Nejsem tak bohatej, abych do toho hajzla mohl vrazet tisice - Muj zaver? LIDI ANI AUTORIZOVANY SERVIS NENI BUH!!:mad:

Všechno je to o zkušenostech!!! Mechanici v servisech asi nejsou dostatečně motivovaní a už vůbec se jim nechce přemýšlet. V tvým případě měli jít stejně jako staří borci mechoši. Palivo nebo elektrika. Jestli ti měnili od obojího, tak by se závadu nikdy nedozvěděli. První co bych čekal je, že vyčtou závady pak budou špekulovat. Sledováním lambdy lze hodně zjístit. Analýza exhalací taky hodně řekne. Chce si to jen uvařit kafe, hodit válec a trochu přemejšlet. Auto je jen věc, ktreá když se rozbije, dá se spravit (na rozdíl od člověka).

Klesání výkonu je dost ošemetná věc. Nejlepší je zajet na válcovou zkušebnu brzd a nechati si pečlivě odměřit výkon. Ti lidi tam už mají nějaký zkušenosti - co a proč. Tady v Brně to stojí cca 2700 bez DPH, ale je to i s dignostikou (většinou). Adresa je http://www.zkusebna.wz.cz nebo http://www.mendelu.cz/autozkusebna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem georg

a co spatna diagnostika?

Je to fakt hruza. A nejhorsi je, ze se to muze stat i u uplne novyho auta (citroen C5) :mad::mad:

Špatná diagnostika? Auta nebo mašina v servisu? U auta by to znamenalo, že s jednotkou není něco v pořádku. To se dá lehce ověřit, pokud se za chodu třeba odpojí snímač nasavanýho vzduchu nebo nějaký teplotní čidlo a borci můžou i lambdu. Tyhle závady se uloží do paměti. Pokud tam nebudou, tak bych se zaměřil na jednotku. U mašiny v servisu se takový věci nestávají. Je to počítač na kterým je poměrně jednoduchej soft. Všechno je opticky izolovaný. Takže by to nemělo hořet. Otázka je v komunikaci a zvoleným protokolu. Pokud C5 nechce komunikovat, neznamená to chybu. C5 je nový auto a mělo by fungovat s generic EOBD, takže i Bosch, Atal a jiní by ho měly umět číst (alespoň nejzávažnější věci vztažený k emisím). Jinak Citroen používá Lexii, která proleze všude, včetně hydrauliky pérování. Pokud ani ta nekomunikuje, tak se s klidem stává, že v konektoru diagnostky (v autě) vypadnou ty správný káble (zkušenost na VW Bora). To je pak na zabití, protože se musí rozhodit půl palubky. Jedinej problém bývá u Forda, kde jsou nastavený netradiční kom. rychlosti a je to spíš zázrak se podívat na jednotku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budes se divit, ale na aute delali \"stari borci mechosi\". To vis, ze mi jako prvni pripojili auto na diagnostiku a udelali kompletni test - bohuzel byl negativni, jak oni rikaji absence zavad. Takze museli hezky \"ruco\" - po dvou dnech to ale vzdali /resp. ja je tam otravoval nejmin ctyrikrat po dobu dvou mesicu/. Kdyz me vyprovazeli byli radi, ze se me zbavuji. Mimochodem dalsi autorizovany servis na me me nevericne koukal, kdyz jsem jim vypravel kde vsude uz bylo a co se na nem vymenilo :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Sepp

Budes se divit, ale na aute delali \"stari borci mechosi\". To vis, ze mi jako prvni pripojili auto na diagnostiku a udelali kompletni test - bohuzel byl negativni, jak oni rikaji absence zavad. Takze museli hezky \"ruco\" - po dvou dnech to ale vzdali /resp. ja je tam otravoval nejmin ctyrikrat po dobu dvou mesicu/. Kdyz me vyprovazeli byli radi, ze se me zbavuji. Mimochodem dalsi autorizovany servis na me me nevericne koukal, kdyz jsem jim vypravel kde vsude uz bylo a co se na nem vymenilo :(

Hlavně to nevzdávej. Neexistuje auto, co by nešlo opravit. První můžou odzkoušet čidla teplot, to asi udělali. Pak se dívat na průběh lambdy. Musí pořád lítat mezi 0,1 a 0,8 V, dobrý je se píchnout na dráty osciloskopem a sledovat průběh signálu. Tady by to mělo být vidět. Horší je, pokud to dělá jen pod zátěží motoru, protože tady jsou hodnoty úplně jiný. Jestliže se nic neděje. A při 2500 se snižuje výkon a lambda zůstává, tak bych se podíval mimo zapalka (bylo by vidět na emisích, případně je dobrý vidět, co dělá předstih) na množství nasátýho vzduchu. Pokud je tam MAF (váha), nebo MAP (podtlak v sání) šel bych po MAFu. Konstrukčně je to blbej snímač a i při malým vybočení z tolerance, padá výkon a hlavně se to nikde nezapisuje (jednotka blbne, dělá korekce a myslí si, že člověk jede v Tatrách). Testrery mimo original Pažout to nejsou schopny zjistit!!! Poslední varianta je odzkoušet potenciometr škrtící klapky. Tady stačí připojit multimetr a odpor musí růst při otevírání plynule, bez skoků.

U těch servisů bych radu nehledal, ale zkusil bych hledat pomoc u autoelektrikářů na volné noze, ti maji kolikrát víc zkušeností než tři servisy dohromady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm tak co popisuje jsem uz absolvoval, a hlavne jsem do toho nastrkal vic nez hodne penez - takze at se s tim trapi zas nekdo jiny. Mam ted 406-ku, tak snad na podruhy me \"Pee\" nezklame :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Sepp

To MJR. ZEMAN: Bud rad, ze ti alespon na diagnostice neco ukazali. Ma skusenost s 306. Spatny start a pri jizde kolem 2500ot. samovolny pokles vykonu motoru - Jedu do servisu - diagnostika OK - zkousim menit svicky a AKB - nic, servis serizuje vstrikovac - do tydne jsem spatky - asi to bude lamda sonda /4500kc/. Ctrnact dni a jsem tam zas - pry odesla jednotka /3500/ - zadna zmena - dignostika? Zadna zavada - Zaver servisu /autorizovaneho/ po dvou dnech? Chce to vymenit zap. civku /750/ Dva dny OK, pak se to vratilo - A dost! Nejsem tak bohatej, abych do toho hajzla mohl vrazet tisice - Muj zaver? LIDI ANI AUTORIZOVANY SERVIS NENI BUH!!:mad:

u 306 1.4i je ten pokles vykonu dan chybou v programu ... Proste tomu motoru vadi kratke mestke trasy a po urcite dobe se zresetuje ridici jednotka a projevi se to tim ze ti spadnou otacky a skoro chcipne motor ... po par sec. otacky vyleti a spadnou na volnobezne ... existuje program ktery v zaruce nahrali zdarma a u nej tato chyba neni - jen si autko papne o 0,4 litru vice ... jinak se to u me projevuje sporadicky, ale zalezi auto od auta ... ja to dost honim a neloudam se s nim tak mu to asi prospiva ... kdyby s tim jezdil nejaky urednik predpisove treba by to blbnulo casteji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to mi pripomina prirucku k favoritu, kde prvni krok jak resit potize s motorem se vstrikovanim byl reset ridici jednotky...

...nebo VW co maji automatickou prevodovku, ktery se prizpusobuje stylu jizdy ridice, ale obcas se nauci \"chybu\" a pak je potreba resetnout v servisu

holt elektronika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW: ja mam zrejme nejaky podobny problem. vetsinou rano po startu pri rozjidzeni na 1 a 2 sebou auto divne skube :o. projevuje se to tak jakoby zacatecnik nevedel poustet spojku ... znate to. ale zacatecnik zrovna nejsem. a taky treba pri rozjizdeni na 1 pridam plyn a otacky nerostou, ale klesaj a auto se malem zadusi :o. tudiz se problem projevuje hlavne kdyz je motor studeny.

mechanik co se mi o to stara me prvne poslal do Peugeot servisu na diagnostiku ridici jednotky. nic, jednotka dobra. navrhli vymenu svicek, souhlasil jsem. 1100,- v prdeli a auto se porad cuka a dusi. zpatky k memu mechanikovi. prekontroloval lambda sondu, trysky, ventily a co ja vim co jeste. nevzal moc penez, ale zahadnou zavadu neodhalil

:( . jeste navrhl vymenu palivoveho filtru ... du tam zitra. kdyby jste nekdo meli nejaky napad ... beru cokoliv ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

toz to je teda provar jako krava...... co to je za mechose?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chechet: mam neco podobnyho, taky se to snazim vyresit....pro zmenu ja uz jsem palivovy filtr menil a je to porad stejny, ale chystam se na vymenu svicek...

:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nepomohlo by vymenit i kabely od rozdelovace?

1100 za svicky je dobrej ranec. V Autokelly mi nabizeli svicky kus za 190 kc (vic elektrod ve dvou urovnich - pry lepsi do mesta) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz jsem to tu nekde psal - mel jsem ten samy problem a po vymene AKB, svicek, zapalovaci civky /nemam rozdelovac/, zapalovacich kabelu, ridici jednotky, palivoveho i vzduchoveho filtru jsem to vzdal a dal auticko do peugeot servisu - po dvou dnech, a asi trech diagnostikach, mi ho vratili, ze nemuzou zavadu nalezt - snad jediny co jsem jeste nezkousel memit je aktivni uhli, ale pred nedavnem jsem delal emise a tam by se to muselo projevit - nicmene az nekdo prijde na to jak to odstrani, dejte vedet. Mimochodem s prichodem zimy a v zime to bylo vzdycky nejhorsi - \"priskokami vpred\" dokud se motor neohral :mad::mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.