Sign in to follow this  
Followers 0
Pepito

vyřadit z kopce,nebo ne?

20 posts in this topic

Mám dotaz na spotřebu.Kámoš má Oktavku a říká,že když jede z kopce,tak tam nechává zařazenou rychlost a odstaví nohu z akcelerátoru a tím pádem se uzavře přívod paliva a šetří tím brzdy a naftu.Funguje to i u našich 206tek?Mám 1.4i 55kw r.v.00 :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím, že ano. Stříkačka funguje tak, že při brzdění motorem úplně odstaví vstřik benzínu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Myslím, že ano. Stříkačka funguje tak, že při brzdění motorem úplně odstaví vstřik benzínu.

Budu to tedy zkoušet,ale teď v zimě to bude těžší :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, mělo by to tak být - vyřazovat z kopců bylo módou (a někdy opravdu sakra nebezpečnou) před 20 lety, když poprvé začali řidiči sledovat spotřebu - dneska to považuju za hazard s vlastním životem - co neubrzdíš, to neukecáš.

Ještě lepší byli Ti, kteří pro jistotu auto rovnou z kopce chcípli, aby jeli ouplně grátis (většinou končili v prvním stromě, páč se jim zacvakl zámek volantu - holt šetření na správných místech . . . . )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo to byly časy a těch nehod šestřílků. Pokud má vozidlo pal.počítač, tak tam je to vidět, že při jízdě se zařazenou rychlostí je nulová spotřeba a u vyřazení jsou to cca 2 dcl.:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

Ano, mělo by to tak být - vyřazovat z kopců bylo módou (a někdy opravdu sakra nebezpečnou) před 20 lety, když poprvé začali řidiči sledovat spotřebu - dneska to považuju za hazard s vlastním životem - co neubrzdíš, to neukecáš.

Ještě lepší byli Ti, kteří pro jistotu auto rovnou z kopce chcípli, aby jeli ouplně grátis (většinou končili v prvním stromě, páč se jim zacvakl zámek volantu - holt šetření na správných místech . . . . )

Staré škodovky neměly posilovač brzd a aby se zamknul volant, to musel být klíček úplně vytažený. Takže tak nesmyslné to nebylo :D Horší bylo, že auto pak nesvítilo a neblikalo. A to nevím, jestli se alespoň rozsvítila brzdová světla.

PS: Téma vyřazování z kopce se tady řeší každou chvíli...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Peta

Původně zaslal: Medvěd

Ano, mělo by to tak být - vyřazovat z kopců bylo módou (a někdy opravdu sakra nebezpečnou) před 20 lety, když poprvé začali řidiči sledovat spotřebu - dneska to považuju za hazard s vlastním životem - co neubrzdíš, to neukecáš.

Ještě lepší byli Ti, kteří pro jistotu auto rovnou z kopce chcípli, aby jeli ouplně grátis (většinou končili v prvním stromě, páč se jim zacvakl zámek volantu - holt šetření na správných místech . . . . )

Staré škodovky neměly posilovač brzd a aby se zamknul volant, to musel být klíček úplně vytažený. Takže tak nesmyslné to nebylo :D Horší bylo, že auto pak nesvítilo a neblikalo. A to nevím, jestli se alespoň rozsvítila brzdová světla.

PS: Téma vyřazování z kopce se tady řeší každou chvíli...

Dík za tip.Zadal jsem do vyhledávače \"vyřazování\" a už to tam čtu. :super:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, ono to fungoje u karburatoru, ze je mensi spoteba, kdyz mas vyrazeno... u strikacek uz ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám 406 2,1 TD a mám tam palubní počítač a když jedu z kopce a vyřadím, tak je spotřeba podle rychlosti od 0,5 - 1,2. Liší se to podle toho jestli jedu z kopce 60 nebo 120. Protože to počítá okamžitou spotřebu podle rychlosti a spálené nafty při té rychlosti. Když tam nechám 5 tku, tak mám spotřebu 0,0, ale pozor, jakmile klesnou otáčky pod hranici 1500 ot/min, tak to zase už papá nějakých 0,2 - 0,5. Protože řídící jednotka se prej snad nějak snaží aby motor nezdechnul, tak začíná přidávat paliva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám 406 2,1 TD a mám tam palubní počítač a když jedu z kopce a vyřadím, tak je spotřeba podle rychlosti od 0,5 - 1,2. Liší se to podle toho jestli jedu z kopce 60 nebo 120. Protože to počítá okamžitou spotřebu podle rychlosti a spálené nafty při té rychlosti. Když tam nechám 5 tku, tak mám spotřebu 0,0, ale pozor, jakmile klesnou otáčky pod hranici 1500 ot/min, tak to zase už papá nějakých 0,2 - 0,5. Protože řídící jednotka se prej snad nějak snaží aby motor nezdechnul, tak začíná přidávat paliva

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pepito

... a tím pádem se uzavře přívod paliva a šetří tím brzdy a naftu.Funguje to i u našich 206tek? :papa

Původně zaslal: P607Olda

Myslím, že ano. Stříkačka funguje tak, že při brzdění motorem úplně odstaví vstřik benzínu.

Mojí odpovědi není moc rozumět. Doplním:

nevyřazovat, z kopce brzdit motorem.

U mého HDi to funguje perfektně, většinu Červenohorského sedla sjíždím se spotřebou 0,0. U 1,4 i to bude také tak.

[upravil dne 23.12.2006 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky moc za rady :super Až budu mít nějaké poznatky s mou spotřebou tak se o ně rád podělím.Musím tu spotřebu zjistit průměrem neboť nemám palubní počítač :mad:

Všem Vám přeji Veselé vánoce,bohatého ježíška a šťastný Nový rok :papa :papa :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

já si myslím, že když se vyřadí, tak motor sice bere nějakej benzín (by nechcíp), ale zase není bržděn. Samozřejmě, z kopce je lepší v rámci bezpečnosti jezdit s kvaltem, ale při dojezdu před vesnicí je podle mě lepší vyřadit... pak záleží už jen na hmotnosti auta, kam dojedete ( auto je bržděno jen třením gum a ztrátami v mechanických částech, ne v motoru)

U takového 1.8 t Mondea Combi jsem se divil, jak daleko jde ze 110 km dojet.

Při vyřazení navíc funguje posilovač - a hlavně, vypínání motoru klíčkem obtěžuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimo mísu-autoškolu sem dělal u strejdy,jednak sem byl naprostý dřevo,co se ježdění týče a jednak to bylo lacinější než jiné autoškole.Jednou sem vyřadil během jízd,když jsme sjížděli z kopce a takový pohlavek,co sem dostal...Od té doby nikdy na vyřazeno....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliver: Hezky tě mlátili ... (můj \"spolujezdec\" v autoškole se zase preventivně chytal toho madla, co je na střeše)

Ale pominu-li váhu dnešních aut, kde z kopce je uměním udržet těch 1.8 tuny na uzdě, nebo nedejbože na sněhu ... tak stále mi na rovině vychází vyřazování jako poměrně dobrý sport. Ale to si musí spočítat každej, spojka taky něco stojí, že, a benzín/nafta a tak, celkově no... je to, prostě, jen na vás...

P.S.: Tátu, zase v autoškole učili při jízdě z kopce zhasínat motor - což považuju i já za šílenou (nechci být sprostý) věc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak vás všechny vítám v Novém roce 2007 :papa

Docela rychle jsem si zvyknul na nevyřazování a je to pohodlnější.Nemusím tak často řadit a spotřeba se taky projevila i když ne zase zvlášť výrazně.Když si dám dohromady všechny vaše poznatky,tak se časem určitě projeví klady \"nevyřazování\" (spotřeba,spojka,brzdy......) Všem vám děkuji :potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

... no to je velmi jednoduché.

Pokud máte diesel, rozjeďte to na něco co je blízké jeho \"optimálně točivým\" otáčkám a převodu, který jste tam právě \"hodili\".

Palubní počítač to pak za Vás dopočítá tak, že se jen povezete v optimálním režimu.

[upravil dne 1.1.07 LubošK]

Ale to vše platí jen s HDi, TDi, DtDi a všemi dalšími pouze na cestě, která nestoupá, neklesá - prostě na rovinu...

[upravil dne 1.1.07 LubošK]

Share this post


Link to post
Share on other sites

určitě nevyřazovat,na mém P406 2,0 HDi při jízdě z kopce když se mrknu na palubní počítač tak to ukazuje spotřebu 0,0 l/100 km.:super

P406 81 kW 2,0 HDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedávno jsem tady dal dotaz jestli vyřazovat nebo ne.A zjistil jsem,že dost záleží na situaci.Ne vždy je dobré dojíždět se zařazenou rychlostí.Když jsem to dělal tak byla spotřeba až 8l/100!!! :o Ale zkusil jsem to kombinovat a podle situace a vlastního uvážení vyřazovat a spotřeba šla výrazně dolů,až na 6l/100 a to se vyplatí!!!

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

:xvul

No, hlavně teď, když je takovýhle počasí, tak vyřazujte ...:nevim

Pardon, za OFFTOPIC, ale musel jsem to napsat, když se znovu otevřelo tohle téma ... lidi jsou schopni všeho ...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.