Sign in to follow this  
Followers 0
orlando1

Stále se přehřívá

13 posts in this topic

pokusím se stručně napsat problém, který mě trápí už asi měsíc. Po výměně rozvodů, vodní pumpy a chladící kapaliny (byla tam voda) u motoru začala po zatížení stoupat teplota při rychlosti 100 km/h a výše se vyšplhala i ke stovce, m.j. to tlakovalo do chladícího okruhu, ale to dělalo už delší dobu. Nechal jsem tedy vyměnit těsnění pod hlavou a doufal, že to bude ok. Už to netlakuje, ale teplota pořád stoupá, i po výměně termostatu a chladiče je to pořád to samé. Napadá někoho, v čem by ještě mohl být problém?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud to nepoleze pres stovku tak je to normalni!menil jsem taky tesneni pod hlavou a bylo mi receno,ze treba u 306 teplota klidne stoupa na tech 90-95!!tu teplotu mivam i kdyz mrzne i kdyz je teplo!!!ale prevazne pokud auto hodne vytacim nebo dlouho jedu vetsi rychlosti!!pokud to prej vyleze pres stovku jen kratce a pak to zacne opet klesat,taky normalni!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je chladič ve své ploše všude stejně teplý? Hlavně při zahřívání, kdy otevře termostat. Teplota většinou vždycky jde nahoru, když tomu dáš roštec. Dá se ještě vyzkoušet otvírání termostatu v hrnci, povaříš ho a změříš štěrbinu při otevřeném stavu, jestli je dostatečná.

Nakonec může i budík na palubce ukazovat s odchylkou, což řidič už vyhodnocuje jako mezní stav (ukostření budíku + větší proudová zátěž na stejné žíle - budík si přidá třeba i 10 °C)

Já co jsem dával novou vodní pumpu, tak se mi zdálo že provedení vrtule není nijak moc účinné (oproti staršímu provedení), že vodu to moc nebude nutit k cirkulaci. Ale funguje ... neřeším.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm,to já mám provozní teplotu kolem 75°C a v koloně nebo při hrkání po městě mi to vyleze klidně i na 110°C taky nevim :myslim jestli to je normální

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiš, co máš za Peugeota. Jinak něco podobného se řešilo se řešilo :

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám 306, 1,6 r.v. 98, je to divné, rychle ta teplota leze nahoru a stejně rychle taky padá, když otevře termostat, chladič je teplý všude stejně, když od někud přijedu, je dole chladnější, jakoby cirkulaci něco bránilo, mám celkem strach to dusit přes 100 stupňů, začlo to dělat po výměně rozvodů, kladek, vodní pumpy a výměně chlad. kapaliny (byla tam voda)

Share this post


Link to post
Share on other sites

v koloně teplota nejde přes 90 (teď v zimě) do 80 km/h je to ok, stačí kopec, nebo rychlost přes 100 km/h a jde to okamžitě nahoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak už sem někde psal, nejlepší je si koupit multimetr s teploměrem, vyrobit si čepičku, napíchnout, protáhnout dveřma a sledovat teplotu při jízdě.

Budíky dost často kecají. Tímto alespoň zjistíš přesně jak se to chová.

Jinak mě napadá že ta pumpa může být z výrobý vadná protože pokud to před výměnou rozvodů nedělalo, hledal bych chybu v tom.

Más doklad od opravy? Mohli tam tu pupmu třeba dát špatnou (typově).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skontroluj to odvzdusnenie. Ja, ked som menil chladiacu zmes, som to odvzdusnoval na 3x, nez sa to stabilizovalo do normalu. Kludne tam moze byt este niekde vzduch - bublina, co sa posuva. Kuri to dobre, ked sa motor prehrieva? Inac, mam 309 1,4i.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkusím to ještě ovzdušnit, jinak mám v plánu dát tam termostat, který otevírá při 83 stupních. Včera se teplota při 140 km/h a 2stupních venku ustálila na asi 99 stupních

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.