Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

nabíjení baterky


lamancha

Recommended Posts

nabijet bez odpojeni se muze..ja to tak delam, ale musis si byt jisty, ze mas opravdu dobre pritahnute kontakty na baterce. Mohlo by se stat(i kdyz malo pravdepodobne, ale vyloucit nelze) ze kontakt bude spatny, ty do toho drcnes a diky tomu, ze nabijecku mas na svorkach, nikoliv primo na vyvodech baterky, tak prechodovym odporem mezi svorkou na baterku a baterkou - olovenym kolikem, muze dojit k nahlemu zvyseni napeti v palubni siti a neco se muze stat. Docela pochybju ale, ze to opravdu nekdo zasadove sundava kdyz potrebuje jenom trochu dobit. Ja to taky nedelam, ale me na uate pripadne nema co odejit. Taky dost zalezi, jakou mas nabijecku. Vic k tomu snad uz nelze rici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: rimmer

nabijet bez odpojeni se muze..ja to tak delam, ale musis si byt jisty, ze mas opravdu dobre pritahnute kontakty na baterce. Mohlo by se stat(i kdyz malo pravdepodobne, ale vyloucit nelze) ze kontakt bude spatny, ty do toho drcnes a diky tomu, ze nabijecku mas na svorkach, nikoliv primo na vyvodech baterky, tak prechodovym odporem mezi svorkou na baterku a baterkou - olovenym kolikem, muze dojit k nahlemu zvyseni napeti v palubni siti a neco se muze stat. Docela pochybju ale, ze to opravdu nekdo zasadove sundava kdyz potrebuje jenom trochu dobit. Ja to taky nedelam, ale me na uate pripadne nema co odejit. Taky dost zalezi, jakou mas nabijecku. Vic k tomu snad uz nelze rici.

díky, asi přece jen ty kontakty odpojím:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpojení kontaktů přeci není problém (někde jde dokonce kladný pól odpojit bez nářadí) – jistota je jistota. Jinak já vždy baterku i vyndávám z auta, aby prskající elektrolyt z povolených zátek něco nepotřísnil (záleží jaký je proud). No a potom akorát znovu nastavit rádio a palubní PC jede od začítku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně prý platí, že se baterka zpočátku nabíjí proudem (A) = 1/10 kapacity(Ah).Všechny články by měly za cvíli začít rovnoměrně \"plynovat\". Pokud nějaký plynuje moc, nebo vůbec, je špatný. Stupeň nabití se nejlíp kontroluje hustoměrem Na kolik procent je nabito, se odečte z barevných políček. U úplně vybitého akumulátoru to může trvat i 24hod. Jestli chce někdo jen \"oživit\" baterku před zimou, tak stačí i 6hod.:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Bohumil

Obecně prý platí, že se baterka zpočátku nabíjí proudem (A) = 1/10 kapacity(Ah).Všechny články by měly za cvíli začít rovnoměrně \"plynovat\". Pokud nějaký plynuje moc, nebo vůbec, je špatný. Stupeň nabití se nejlíp kontroluje hustoměrem Na kolik procent je nabito, se odečte z barevných políček. U úplně vybitého akumulátoru to může trvat i 24hod. Jestli chce někdo jen \"oživit\" baterku před zimou, tak stačí i 6hod.:myslim

jenže já na nabíječce nastavit nabíjecí proud ani nemůžu, takže nevím jakým proudem nabíjí, snad jsem tam kdysi četl, že to tam zpočátku pere max. proudem a v závislosti na nabití se ten proud automaticky snižuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: lamancha

Původně zaslal: Bohumil

Obecně prý platí, že se baterka zpočátku nabíjí proudem (A) = 1/10 kapacity(Ah).Všechny články by měly za cvíli začít rovnoměrně \"plynovat\". Pokud nějaký plynuje moc, nebo vůbec, je špatný. Stupeň nabití se nejlíp kontroluje hustoměrem Na kolik procent je nabito, se odečte z barevných políček. U úplně vybitého akumulátoru to může trvat i 24hod. Jestli chce někdo jen \"oživit\" baterku před zimou, tak stačí i 6hod.:myslim

jenže já na nabíječce nastavit nabíjecí proud ani nemůžu, takže nevím jakým proudem nabíjí, snad jsem tam kdysi četl, že to tam zpočátku pere max. proudem a v závislosti na nabití se ten proud automaticky snižuje.

To je pravda, měl by tam být na štítku max. nabíjecí proud. Jestli to má vršek celý zatavený, tak nic nezkontroluješ.

[upravil dne 20/12/06 Bohumil]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli i budeš vyndavat baterku,tak si užiješ:P.Když jsem ji vyndaval,tak jsem se docela zapotil:grr,vadí tam vzduch. filtr přes který nejde vyndat plast. kryt baterky(stejně jde kryt špatně vyndat i nandat) ,jinak po sundání krytu jde baterka dobře vyndat:D,musíš rozpojit filtr .Ona tam totiž vadí ještě ta hadice,co je u 307 2.0 HDi 110FAP,ta je k turbu,nebo k chlazení? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PRi autách s PP sa batéria na nabíjačke má odpojiť-hrozí porušenie PP.(Kratkodobými napeťovými špičkami). A to nabíjanie: Ja som si robil nabíjačku(z roku 1983 z AR) a som sňou velice spokojný. Je to s automatikou(doslova nabíjačka dáva tolko kolko si baterka vypýta) a batériu nabíjam vždy pred zimou a aj po zime. Takýmto systémom mi baterka u škodovky vydržala 7 rokov!!! a to je čo povedať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...