Sign in to follow this  
Followers 0
lamancha

nabíjení baterky

13 posts in this topic

Nabíjeli jste už baterii? Autiko je r.2003, zatím jsem s ní nedělal nic, ale připadá mi, že po současném ochlazení se jí neche točit. Může se nabíjet bez odpojení? Připadá mi to jako blbost, ale někde jsem to četl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nabijet bez odpojeni se muze..ja to tak delam, ale musis si byt jisty, ze mas opravdu dobre pritahnute kontakty na baterce. Mohlo by se stat(i kdyz malo pravdepodobne, ale vyloucit nelze) ze kontakt bude spatny, ty do toho drcnes a diky tomu, ze nabijecku mas na svorkach, nikoliv primo na vyvodech baterky, tak prechodovym odporem mezi svorkou na baterku a baterkou - olovenym kolikem, muze dojit k nahlemu zvyseni napeti v palubni siti a neco se muze stat. Docela pochybju ale, ze to opravdu nekdo zasadove sundava kdyz potrebuje jenom trochu dobit. Ja to taky nedelam, ale me na uate pripadne nema co odejit. Taky dost zalezi, jakou mas nabijecku. Vic k tomu snad uz nelze rici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když jsem se na to ptal, všichni mi řekli, že u 307 raději doporučují odpojit kontakty při dobíjení baterie. Zatím jsem jí ještě nedobíjel. Tak nevím, taky by už asi bylo třeba Jeanovi obnovit zdroj. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

nabijet bez odpojeni se muze..ja to tak delam, ale musis si byt jisty, ze mas opravdu dobre pritahnute kontakty na baterce. Mohlo by se stat(i kdyz malo pravdepodobne, ale vyloucit nelze) ze kontakt bude spatny, ty do toho drcnes a diky tomu, ze nabijecku mas na svorkach, nikoliv primo na vyvodech baterky, tak prechodovym odporem mezi svorkou na baterku a baterkou - olovenym kolikem, muze dojit k nahlemu zvyseni napeti v palubni siti a neco se muze stat. Docela pochybju ale, ze to opravdu nekdo zasadove sundava kdyz potrebuje jenom trochu dobit. Ja to taky nedelam, ale me na uate pripadne nema co odejit. Taky dost zalezi, jakou mas nabijecku. Vic k tomu snad uz nelze rici.

díky, asi přece jen ty kontakty odpojím:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpojení kontaktů přeci není problém (někde jde dokonce kladný pól odpojit bez nářadí) – jistota je jistota. Jinak já vždy baterku i vyndávám z auta, aby prskající elektrolyt z povolených zátek něco nepotřísnil (záleží jaký je proud). No a potom akorát znovu nastavit rádio a palubní PC jede od začítku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za jak dlouho nabiju zcela vybitou baterku 62 Ah ´280 A nabíječkou co dává 6 A ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecně prý platí, že se baterka zpočátku nabíjí proudem (A) = 1/10 kapacity(Ah).Všechny články by měly za cvíli začít rovnoměrně \"plynovat\". Pokud nějaký plynuje moc, nebo vůbec, je špatný. Stupeň nabití se nejlíp kontroluje hustoměrem Na kolik procent je nabito, se odečte z barevných políček. U úplně vybitého akumulátoru to může trvat i 24hod. Jestli chce někdo jen \"oživit\" baterku před zimou, tak stačí i 6hod.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jo, ja se tey ještě na baterku v Pažoutu nekoukal, ale tyhle \"bezúdržbové\" snad ani otevřít nejdou , takže se k elektrolytu nedostaneš

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Bohumil

Obecně prý platí, že se baterka zpočátku nabíjí proudem (A) = 1/10 kapacity(Ah).Všechny články by měly za cvíli začít rovnoměrně \"plynovat\". Pokud nějaký plynuje moc, nebo vůbec, je špatný. Stupeň nabití se nejlíp kontroluje hustoměrem Na kolik procent je nabito, se odečte z barevných políček. U úplně vybitého akumulátoru to může trvat i 24hod. Jestli chce někdo jen \"oživit\" baterku před zimou, tak stačí i 6hod.:myslim

jenže já na nabíječce nastavit nabíjecí proud ani nemůžu, takže nevím jakým proudem nabíjí, snad jsem tam kdysi četl, že to tam zpočátku pere max. proudem a v závislosti na nabití se ten proud automaticky snižuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: lamancha

Původně zaslal: Bohumil

Obecně prý platí, že se baterka zpočátku nabíjí proudem (A) = 1/10 kapacity(Ah).Všechny články by měly za cvíli začít rovnoměrně \"plynovat\". Pokud nějaký plynuje moc, nebo vůbec, je špatný. Stupeň nabití se nejlíp kontroluje hustoměrem Na kolik procent je nabito, se odečte z barevných políček. U úplně vybitého akumulátoru to může trvat i 24hod. Jestli chce někdo jen \"oživit\" baterku před zimou, tak stačí i 6hod.:myslim

jenže já na nabíječce nastavit nabíjecí proud ani nemůžu, takže nevím jakým proudem nabíjí, snad jsem tam kdysi četl, že to tam zpočátku pere max. proudem a v závislosti na nabití se ten proud automaticky snižuje.

To je pravda, měl by tam být na štítku max. nabíjecí proud. Jestli to má vršek celý zatavený, tak nic nezkontroluješ.

[upravil dne 20/12/06 Bohumil]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já baterku vyndám, když nabijim a mám jistotu, že se nic nestane. Většinou na bijim přes noc. Člověk nikdy neví, co se může stát. Je to přece jen \"stroj\". :myslim:myslim:myslim:myslim:super

[upravil dne 20/12/06 OK406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli i budeš vyndavat baterku,tak si užiješ:P.Když jsem ji vyndaval,tak jsem se docela zapotil:grr,vadí tam vzduch. filtr přes který nejde vyndat plast. kryt baterky(stejně jde kryt špatně vyndat i nandat) ,jinak po sundání krytu jde baterka dobře vyndat:D,musíš rozpojit filtr .Ona tam totiž vadí ještě ta hadice,co je u 307 2.0 HDi 110FAP,ta je k turbu,nebo k chlazení? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

PRi autách s PP sa batéria na nabíjačke má odpojiť-hrozí porušenie PP.(Kratkodobými napeťovými špičkami). A to nabíjanie: Ja som si robil nabíjačku(z roku 1983 z AR) a som sňou velice spokojný. Je to s automatikou(doslova nabíjačka dáva tolko kolko si baterka vypýta) a batériu nabíjam vždy pred zimou a aj po zime. Takýmto systémom mi baterka u škodovky vydržala 7 rokov!!! a to je čo povedať.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.